Εκρηκτική είναι τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη των τηλεπικοινωνιακών πακέτων 3play, που συνδυάζουν την κινητή τηλεφωνία με σταθερή και ίντερνετ, καθώς από το 2019 ως τέλος πρώτου εξαμήνου 2022, υπό την επίδραση και των αλλαγών που έφερε η πανδημία, ο αριθμός τους σημείωσε αύξηση 33%.
Καθώς ωριμάζει η ελληνική τηλεπικοινωνιακή αγορά, ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις, ο ανταγωνισμός των παρόχων, που επιδιώκουν να προσελκύσουν συνδρομητές στα συμβόλαια 3play έχει μετατοπιστεί στην κινητή τηλεφωνία, καθώς οι χρεώσεις της κινητής αποτελούν το βασικό κριτήριο για να επιλέξει πάροχο συμβολαίου 3play ένας καταναλωτής.
Η Nova έριξε ήδη την πρώτη βολή στην αγορά, με μια επιθετική εμπορική πολιτική που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα και φέρνει σημαντικές μειώσεις τιμών, ιδιαίτερα στην κινητή, όπου η εταιρεία μείωσε δραστικά τις τιμές των συμβολαίων απεριόριστων υπηρεσιών φωνής και δεδομένων, με τα στελέχη να τονίζουν ότι στόχος αυτής της προσφοράς στην κινητή είναι να προσελκύσει η Nova περισσότερους συνδρομητές στο 3play.
Τι δείχνουν τα στοιχεία για τα συνδυαστικά πακέτα
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΤΤ, στο πρώτο εξάμηνο του 2022 στην αγορά υπήρχαν 4.473.186 ενεργά συνδυαστικά πακέτα, με την ανοδική τάση να δείχνει ωστόσο σημάδια επιβράδυνσης. Το 2019, τα ενεργά συνδυαστικά πακέτα που υπήρχαν στην αγορά έφταναν τα 4.130.376, με την μεγάλη «έκρηξη» να καταγράφεται την διετία της πανδημίας όπου οι περισσότεροι έμειναν στο σπίτι, και στο τέλος του 2021 τα συνδυαστικά πακέτα είχαν φτάσει πλέον τα 4.460.093.
Οι ισορροπίες ωστόσο έχουν αλλάξει ως προς το τι ζητάνε οι καταναλωτές από τους παρόχους. Παρά το γεγονός ότι τα 2play πακέτα που περιλαμβάνουν σταθερή τηλεφωνία και ίντερνετ, συνεχίζουν να παραμένουν στην κορυφή των προτιμήσεων, βρίσκονται σε συνεχή καθοδική πορεία την τελευταία τριετία, καθώς από τα 2.326.067 που ήταν το 2019, έχουν υποχωρήσει πλέον στα 2.113.886, με την πλειονότητα αυτών των πακέτων αναλογικά να βρίσκεται στην περιφέρεια όπως σημειώνουν στελέχη της αγοράς, καθώς εκεί οι ταχύτητες δεν επιτρέπουν ακόμα στους καταναλωτές να ικανοποιήσουν τις πιθανές απαιτήσεις τους.
Τα 4play πακέτα που περιλαμβάνουν σταθερή τηλεφωνία, ίντερνετ, κινητή και τηλεόραση από τα 102.255 που ήταν το 2019 κατέγραψαν αύξηση 107,7% μέσα σε μια τριετία φτάνοντας στο πρώτο εξάμηνο του 2022 τα 212.418 πακέτα.
Τα 3play πακέτα που περιλαμβάνουν σταθερή τηλεφωνία, ίντερνετ και κινητή είναι ο... βασιλιάς της αγοράς: αυξήθηκαν κατά 33%, καθώς από τα 1.321.926 που ήταν το 2019 έφτασαν τα 1.761.502 στο πρώτο εξάμηνο του 2022, αποδεικνύοντας πως η κινητή αποτελεί πλέον το βασικό «χαρτί» για την προσέλκυση συνδρομητών.
Η Nova αποφάσισε να τοποθετήσει στο κεντρικό πλάνο της στρατηγικής της την κινητή, με OTE και Vodafone, που στα τέλη του 2022 έβλεπαν πιθανή αύξηση των τιμών λόγω της κρίσης, να τηρούν στάση αναμονής, ενώ από την πλευρά τους στελέχη του κλάδου αναφέρουν πως η επιθετική πολιτική της Nova «δεν αποτελεί νέο», καθώς οι δυο εταιρείες που δημιούργησαν τη νέα εταιρεία (Nova και Wind) παραδοσιακά είχαν τις χαμηλότερες χρεώσεις της αγοράς.
Τα 3play πακέτα που περιλαμβάνουν σταθερή τηλεφωνία, ίντερνετ και συνδρομητική τηλεόραση, δεν έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν την κρίσιμη μάζα που θα μπορούσε να τα διαφοροποιήσει στην αγορά, καθώς από τα 327.913 πακέτα που ήταν το 2019 και μετά την πτώση του 2020 που έφτασαν τα 324.826, στο πρώτο εξάμηνο του 2022 έχουν φτάσει πλέον τα 341.537 σημειώνοντας αύξηση μόλις 4,15% την τελευταία τριετία.
Το «χρυσωρυχείο» των mobile data
Παράλληλα οι πάροχοι βλέπουν τη χρήση των mobile data να εκτοξεύεται και να αναδεικνύονται σε «χρυσωρυχείο» μέσα από τις προσφορές και τα συνδυαστικά πακέτα που δίνουν στους χρήστες.
Κλειδί για την εκτόξευση της χρήσης δεδομένων, αποτέλεσε το γεγονός πως οι πάροχοι, από το 2021, μείωσαν τις τιμές των data, που πάντως παραμένουν από τις ακριβότερες στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, όμως, οι πάροχοι έχουν καταφέρει να αυξήσουν τα έσοδα τους από τη χρήση των mobile data χάρη στα επιπρόσθετα πακέτα που προσφέρουν συνδυαστικά στους χρήστες.
Είναι χαρακτηριστικό πως μεταξύ 2015 και 2021, η χρήση δεδομένων έχει εκτοξευθεί σε ποσοστό που ξεπερνά το 1.500%. Εντυπωσιακή είναι η άνοδος που έχει σημειωθεί σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα καθώς από τα 238.914 TB που ήταν το 2019, ο αριθμός αυτός έχει εκτοξευτεί στα 641.414 TB το 2021 με την αύξηση να φτάνει το 168%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΤΤ, στο πρώτο εξάμηνο του 2022 η χρήση των mobile data έφτασε τα 334.046 TB με τα έσοδα των παρόχων να φτάνουν τα 280,691 εκατ. ευρώ καταγράφοντας την δεύτερη υψηλότερη επίδοση εξαμήνου της τελευταίας τριετίας μετά το υψηλό του δευτέρου εξάμηνου του 2021 όπου και τα έσοδα είχαν ξεπεράσει τα 305 εκατ. ευρώ για περίπου 350.232 TB.