ΓΔ: 1407.03 -0.97% Τζίρος: 71.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
Φωτό: Shutterstock

Τίθεται σε εφαρμογή το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων

Με τη λειτουργία του Μητρώου αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά, πλέον, το ζήτημα των αθρόων εισαγωγών μεταχειρισμένων οχημάτων που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια και βελτιστοποιείται το σύστημα ελέγχου.

Σε εφαρμογή τίθεται ένα νέο ψηφιακό εργαλείο, το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ), με στόχο την ορθή λειτουργία και εξυγίανση της αγοράς αυτοκινήτου.

Με τη λειτουργία του ΜΕΜΟ, όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά, πλέον, το ζήτημα των αθρόων εισαγωγών μεταχειρισμένων οχημάτων που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια και βελτιστοποιείται το σύστημα ελέγχου.

Ειδικότερα, με την νέα ψηφιακή πλατφόρμα που δημιούργησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα τηρούνται όλα τα στοιχεία εισαγωγής και πρώτης ταξινόμησης μεταχειρισμένων οχημάτων στη χώρα µας, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε όλους τους συναρμόδιους φορείς της πολιτείας να έχουν άμεση και διαρκή πρόσβαση και ως εκ τούτου να είναι σε θέση να προβαίνουν στους αναγκαίους ελέγχους και επαληθεύσεις.

Παράλληλα, το ΜΕΜΟ προσφέρει τη δυνατότητα δειγματοληπτικής επαλήθευσης της γνησιότητας των στοιχείων των οχημάτων που υποβάλουν οι εισαγωγείς, καθιστώντας δυνατή τη διασταύρωση των εν λόγω στοιχείων από τους επίσημους αντιπροσώπους.

Με την εφαρμογή του ΜΕΜΟ επιτυγχάνεται ένας διττός στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών:

Πρώτον, διευκολύνεται η εξυγίανση της αγοράς, μέσα από τη δυνατότητα κεντρικής εποπτείας και τον έλεγχο των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων, ώστε να εξαλειφθεί η διάθεση των οχημάτων που στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό (π.χ. τρακαρισμένα οχήματα, οχήματα µε αλλοιωμένο μετρητή χιλιομέτρων κ.λπ.).

Δεύτερον, βελτιώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς θα εξασφαλίζεται ότι τα εισαγόμενα οχήματα που θα τίθενται σε κυκλοφορία θα τηρούν τη σχετική νομοθεσία περί εκπομπών ρύπων.

Ταυτόχρονα, προκειμένου το ΜΕΜΟ να είναι άμεσα αποτελεσματικό, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήδη έχει νομοθετήσει κατηγοριοποιημένες παραβάσεις που μπορεί να σχετίζονται με ελλιπείς, ανακριβείς ή εκπρόθεσμες καταχωρίσεις και έχουν θεσπιστεί τόσο τα διοικητικά πρόστιμα όσο και η διαδικασία και ο τρόπος επιβολής τους.

Το ΜΕΜΟ ανταποκρίνεται στη δέσμευση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για διαρκή αξιοποίηση των δυνατότητων του ψηφιακού μετασχηματισμού, της σύγχρονης τεχνολογίας και της ανάπτυξης νέων, καινοτόμων εργαλείων που βελτιώνουν το παραγόμενο έργο της πολιτείας και δημιουργούν προστιθέμενη αξία για τους πολίτες, την αγορά και τους επαγγελματίες, αλλά και για την οικονομία και το περιβάλλον.

Στη σελίδα του υπουργείου https://www.yme.gov.gr/metafores/epopteia-elegxos-oximaton-kai-egkatastaseon/m-e-m-o έχει αναρτηθεί όλη η σχετική νομοθεσία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Β. Οικονόμου: Κανένα όχημα χωρίς έλεγχο στους ελληνικούς δρόμους

«Η Κυβέρνησή μας έχει κάνει ακόμη ένα αποφασιστικό βήμα προς την κατεύθυνση αυτή, με τους διασταυρωτικούς ελέγχους ΚΤΕΟ, μέσα από τους οποίους θα περιοριστεί δραστικά η κυκλοφορία ακατάλληλων οχημάτων» είπε ο κ. Οικονόμου.
odos_pyrgos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα τέλη του 2024 θα ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος

Όπως ανέφερε στη Βουλή, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κ. Καραμανλής, το έργο μετά από ταλαιπωρία 15 ετών βρίσκεται στην τελική ευθεία και μέσα στο τρίτο τρίμηνο του 2023 θα έχει παραδοθεί ένα κομμάτι του έργου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ευθύνες στον μηχανοδηγό από τη ΡΑΣ για το σιδηροδρομικό συμβάν στις 23/12

«Απαιτείται από όλους τους εμπλεκόμενους στην αλυσίδα του σιδηροδρομικού έργου να επιδεικνύουμε υψηλότερη ατομική και συλλογική ευθύνη», τονίζει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Να εστιάσουμε την προσοχή μας στην ανθεκτικότητα των υποδομών

Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, κατά την τοποθέτησή του, τόνισε πως «δεν αρκεί απλά να κατασκευάζουμε σιδηρόδρομο και να επεκτείνουμε το δίκτυό μας. Χρειάζεται να το διαχειριζόμαστε ορθολογικά».