ΓΔ: 1394.38 -0.23% Τζίρος: 34.54 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:04:30 DATA
Trofima, Times, Food, Prices, Super Market
Φωτο: Shutterstock

Περιορίζουν τα είδη πρώτης ανάγκης οι Έλληνες για να αποταμιεύουν

Σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari, οι Έλληνες έχουν αλλάξει πλέον τον τρόπο που ψωνίζουν, μειώνοντας σημαντικά τις δαπάνες τους. Την αύξηση των τιμών σε όλα τα προϊόντα και υπηρεσίες διαπιστώνουν οι καταναλωτές που προχωρούν σε περικοπές εξόδων.

Σε περικοπές στη διασκέδαση, την κατανάλωση σε είδη πρώτης ανάγκης, και τα έξοδα προχωρούν οι Έλληνες που περιορίζουν και τα ταξίδια εξαιτίας των πληθωριστικών πιέσεων και της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος, με την ποιότητα ζωής να υποχωρεί σημαντικά. Ωστόσο οι Έλληνες δείχνουν πλέον περισσότερο συνειδητοποιημένοι για την αποταμίευση

Σύμφωνα με έρευνα της Focus Barι, συνολικά 9 στους 10 Έλληνες έχουν μειώσει την κατανάλωση σε βασικά είδη πρώτης ανάγκης, αλλά και σε διασκέδαση, στα είδη ένδυσης και στα ταξίδια μεταξύ άλλων. Ειδικότερα, 80% των ερωτηθέντων της έρευνας, δήλωσε ότι έχει μειώσει την κατανάλωση στο ηλεκτρικό ρεύμα. Το 77% δήλωσε ότι μείωσε την κατανάλωσή του στο σούπερ μάρκετ, το 71% σε τρόφιμα και ποτά και το 67% στα καύσιμα του αυτοκινήτου. Σημειώνεται πως το 58% δήλωσε ότι μείωσε το πετρέλαιο θέρμανσης και το 13% ότι το διέκοψε εντελώς.

Πέραν των ειδών πρώτης ανάγκης, το 64% μείωσε την κατανάλωση σε προϊόντα ένδυσης και υπόδησης με το 15% να δηλώνει πως την σταμάτησε εντελώς. Περικοπές και στη διασκέδαση αναφέρει κατά την Focus Bari το 61% των ερωτηθέντων, ενώ το 19% δηλώνει πως σταμάτησε να βγαίνει λόγω ακρίβειας. Σε ό,τι αφορά τα ταξίδια και τις διακοπές, επίσης μείωση ανέφερε το 43% των ερωτηθέντων και το ένα τέταρτο (26%) σημείωσε πως δεν επένδυσε καθόλου.

Μεταξύ άλλων, μεγάλη ήταν η μερίδα των Ελλήνων (της τάξης του 40%) που δήλωσε πως μείωσε την κατανάλωση σε καλλυντικά και μακιγιάζ, με το 16% να αναφέρει ότι το σταμάτησε εντελώς. Σημαντικό πλήγμα έχουν υποστεί και οι υπηρεσίες ομορφιάς, με το 24% των ερωτηθέντων να σημειώνει ότι μείωσε τις δαπάνες και ένα επιπλέον 24% να δηλώνει ότι σταμάτησε εντελώς να ξοδεύει χρήματα εκεί.

Τέλος, μείωση στις δαπάνες για γυμναστήρια και άλλου είδους άσκηση αναφέρει το 13% των ερωτηθέντων και πλήρη διακοπή αυτών των δραστηριοτήτων έκανε το 23%. Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι το 46% των ερωτηθέντων δεν ασχολείτο ήδη με την άσκηση.

Στην έρευνα επισημαίνεται παράλληλα πως η μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων βλέπει ότι εκτός από τις τιμές καυσίμων, πετρελαίου και ειδών σουπερμάρκετ, έχουν ανέβει οι τιμές σχεδόν όλων των προϊόντων και υπηρεσιών. Ως αποτέλεσμα, το 97% των Ελλήνων έχει κάνει τουλάχιστον μια περικοπή εξόδων και γενικότερα οικονομία.

Συνολικά, επιλέγουν οικονομικότερους τρόπους διασκέδασης, λιγότερα ταξίδια και διακοπές και μείωση κατανάλωσης σε αγορές και υπηρεσίες. Επιπλέον, αναζητούν προσφορές και εκπτώσεις, εξετάζουν πολλές και διαφορετικές εναλλακτικές προτού προβούν σε κάποια αγορά και αγοράζουν τα απολύτως απαραίτητα, έχοντας επαναπροσδιορίσει τις ανάγκες τους

Τέλος, το 60% των Ελλήνων σήμερα κάνει περικοπές επειδή δεν επαρκεί το εισόδημά τους, ενώ το 40% κάνει οικονομία προληπτικά, επειδή φοβάται ότι «τα χειρότερα έπονται».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

supermarket, trofima, proionta
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΤτΕ: Κατά 10% ακριβότερη η Ελλάδα στα προϊόντα σουπερμάρκετ από την Ευρωζώνη

Όπως αναφέρεται σε μελέτη της ΤτΕ παρά την αξιοσημείωτη πρόοδο που έχει επιτευχθεί την περίοδο 2011-2023, η Ελλάδα παραμένει μια ακριβή χώρα για τυποποιημένα προϊόντα σουπερμάρκετ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι συζητήθηκε στη συνάντηση Θεοδωρικάκου με ΣΕΒΤ και Ένωση Σούπερ Μάρκετ

Ο υπουργός επισήμανε την ανάγκη συνεργασίας πολιτείας, καταναλωτών, καταναλωτικών οργανώσεων, ανεξάρτητων αρχών και υγιούς επιχειρηματικότητας για τη στήριξη της μέσης ελληνικής οικογένειας.