Αυξημένες αναμένονται να είναι οι αγορές ειδών μόδας στη φετινή Black Friday, με το ηλεκτρονικό εμπόριο να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο καθώς η ανησυχία του κορονοϊού παραμένει έντονη στο καταναλωτικό κοινό που σχεδιάζει να ξοδέψει περίπου 100 με 200 ευρώ.
Τα τελευταία χρόνια, η «Μαύρη Παρασκευή» έχει καθιερωθεί ως η ημέρα που τα διαδικτυακά αλλά και τα περισσότερα φυσικά καταστήματα, προχωρούν σε μεγάλες εκπτώσεις που πολλές φορές ξεπερνούν το 50%-60%, με την μόδα να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της.
Σε έρευνα που πραγματοποίησε το Fashion (Re)search του GLAMI, αναφέρεται πως το 43% των Ελλήνων καταναλωτών, προτίθεται να ξοδέψει έως και 100 ευρώ για αγορές Μόδας, ενώ μικρότερο είναι το ποσοστό (23%) αυτών που θα διαθέσουν ελαφρώς μεγαλύτερο budget, από 100 έως 200 ευρώ. Σημαντικό είναι και το ποσοστό αυτών που δεν έχουν ακόμη σαφή εικόνα για το αν ο προϋπολογισμός τους, τους επιτρέπει να «ενδώσουν» σε αγορές την τρέχουσα περίοδο (24%).
Το 50% των Ελλήνων περιμένει την περίοδο της Black Friday για να αγοράσει ρούχα και παπούτσια – ποσοστό χαμηλότερο σε σχέση με πέρυσι τη δεύτερη χρονιά της πανδημίας, όπου στην ίδια ερώτηση το ποσοστό ήταν 66%.
Ως εκ τούτου, η αύξηση από 23% πέρυσι σε 37% φέτος αυτών που δεν έχουν κατασταλάξει αν θα προχωρήσουν σε Black Friday αγορές, φαντάζει αναμενόμενη και αποτελεί μία σπουδαία ευκαιρία και «πρόκληση» για τους επαγγελματίες του κλάδου να επιστρατεύσουν ακόμα πιο ευρηματικούς τρόπους για να προσελκύσουν τους καταναλωτές με τις προσφορές τους.
Θα αποφύγουν τα φυσικά καταστήματα οι καταναλωτές
Σύμφωνα με την έρευνα το 72% των Ελλήνων συμμετεχόντων επιβεβαιώνει ότι αποφεύγει πλέον τα φυσικά καταστήματα με πολύ κόσμο ακόμη και κατά τη διάρκεια των μεγάλων εκπτωτικών περιόδων όπως είναι η Black Friday, με την επιρροή της πανδημίας να γίνεται αντιληπτή ακόμα πιο έντονα στον τομέα των αγορών, με το ηλεκτρονικό εμπόριο να γνωρίζει πρωτοφανή άνθηση.
Σε πλήρη συνάρτηση με τις διεθνείς εξελίξεις, τα τρία τελευταία χρόνια, οι Έλληνες καταναλωτές εξοικειώθηκαν σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό με το online shopping παραμερίζοντας την «offline» επίσκεψη στα καταστήματα. Ένα μικρό ποσοστό της τάξης του 9% δήλωσε ότι δεν είναι σίγουρο κατά πόσο αισθάνεται άνετα στα φυσικά καταστήματα όταν επικρατεί πολυκοσμία ενώ μόνο ένα 19% δήλωσε ότι δεν επηρεάζεται από την παρουσία πλήθους.
Σε σχέση με πέρυσι, το ποσοστό που δεν σκοπεύει να στραφεί στα φυσικά καταστήματα μειώθηκε μόνο κατά 5%, γεγονός που αποδεικνύει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας εξακολουθεί να διατηρεί την ισχυρή θέση που κατάφερε να κερδίσει τα τελευταία χρόνια.