ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Εξοικονόμηση διοικητικών βαρών κοντά στο 1,5 δισ. με την ψηφιοποίηση

Όπως επεσήμανε, μιλώντας στο Balkan Forum, ο κ. Λ. Χριστόπουλος, ΓΓ Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το 2022 έγιναν περίπου ένα δισ. συναλλαγές μέσω του gov.gr.

Στις πολιτικές προτεραιότητας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης την τελευταία τριετία, αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Λεωνίδας Χριστόπουλος, στη διαδικτυακή ομιλία του στην ενότητα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός, συγκλίσεις και δικτυώσεις στα Βαλκάνια των επιχειρηματικών φορέων» του Balkan Forum 2022, που διεξάγεται, σήμερα, στη Θεσσαλονίκη.

Ο κ. Χριστόπουλος τόνισε ότι η Ελλάδα δεν μένει πίσω στις ψηφιακές εξελίξεις που συντελούνται παγκοσμίως, ενώ ειδικότερα για τη Θεσσαλονίκη διατύπωσε τη βεβαιότητα ότι μπορεί να πρωτοπορήσει σε θέματα τεχνολογίας τα επόμενα χρόνια.

Αναφερόμενος στην ψηφιακή πλατφόρμα gov.gr, που αφορά σε πάνω από 1.500 ψηφιακές υπηρεσίες για πολίτες και επιχειρηματίες, τόνισε ότι το 2022 έγιναν κοντά στο 1 δισ. συναλλαγές, έναντι των 8,8 εκατ. το 2018, ενώ μίλησε για τη συγκρότηση, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, της εθνικής συνεκτικής πολιτικής διοικητικών διαδικασιών, η οποία, όπως διευκρίνισε, θα παρουσιαστεί στο προσεχές μέλλον, βασίζεται σε τρεις πυλώνες και στόχος της είναι μεν η ψηφιοποίηση, αλλά και η εν γένει απλούστευση όλων των διαδικασιών του κράτους.

Ο ένας πυλώνας είναι το εθνικό μητρώο διαδικασιών, όπου συγκεντρώνονται και καταγράφονται όλες οι διοικητικές διαδικασίες που έχουν να κάνουν με το δημόσιο -είναι ήδη καταγεγραμμένες 1.600 και στόχος είναι μέχρι τέλος του 2022 να φτάσουν τις 4.000- ο δεύτερος πυλώνας είναι το εθνικό πρόγραμμα απλούστευσης διαδικασιών και ο τρίτος η αποτίμηση όλων των παρεμβάσεων σε ό,τι αφορά τα πόσα χρήματα γλιτώνουν οι επιχειρήσεις από την ψηφιοποίηση και απλούστευση διαδικασιών.

Από σχετική μελέτη που έγινε σε συνεργασία με τον ΣΕΒ και την Deloitte, όπως ανέφερε ο κ. Χριστόπουλος, προέκυψε ότι «η απλούστευση και ψηφιοποίηση των διαδικασιών ουσιαστικά έχουν μειώσει τα διοικητικά βάρη και έχουν κάνει εξοικονομήσεις τα τελευταία χρόνια για πολίτες και επιχειρηματίες, σχεδόν 270 εκατ. ευρώ ετησίως. Σε ορίζοντα 5ετίας μπορούμε να πετύχουμε εξοικονόμηση διοικητικών βαρών προς επιχειρήσεις και πολίτες κοντά στο 1,5 δισ. ευρώ».

Σημείωσε ακόμη ότι η Ελλάδα προσελκύει επενδύσεις από κολοσσούς γιατί «βλέπουν ότι υπάρχει μια δυναμική και σοβαρή πολιτική σε ό,τι αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό σε διάφορα πεδία της οικονομίας» και υπογράμμισε ότι «η αναγκαιότητα του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι ένα ζήτημα του παρόντος και η κυβέρνηση θα κερδίσει το στοίχημα ώστε η Ελλάδα να κάνει άλμα στο συγκεκριμένο πεδίο». Συμπλήρωσε δε, πως «εμείς θέλουμε η ανάπτυξη που γίνεται σε αυτόν τον χώρο να είναι βιώσιμη και συνεχής».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ixthiokalliergeies
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έτοιμο το ΟΣΠΑ, το ψηφιακό εργαλείο διαχείρισης αλιευτικών δραστηριοτήτων

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κωνσταντίνος Τσιάρας τόνισε ότι «για την κυβέρνηση, η στήριξη της αλιείας δεν αποτελεί μια υποχρέωση, αλλά μια πολιτική επιλογή και εθνική δέσμευση».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μπαίνει στο ψηφιακό wallet του gov.gr η ταυτότητα των ακινήτων

Η νέα πλατφόρμα θα συγκεντρώνει τα στοιχεία του ακινήτου και θα παρουσιάζει μια ενιαία εικόνα στον ιδιοκτήτη, ενώ μέσα από την υπηρεσία θα ολοκληρώνονται και διαδικασίες που σχετίζονται με το ακίνητο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μνημόνιο συνεργασίας Ελλάδας-Κύπρου στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού

«Τα τελευταία χρόνια μέσω του Gov.gr Wallet έχουμε δώσει στους Έλληνες πολίτες ένα πολύτιμο εργαλείο που βελτιώνει σημαντικά την καθημερινότητά τους και μειώνει τη γραφειοκρατία» επισήμανε ο κ. Παπαστεργίου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα σημαντικά έργα ψηφιοποίησης που θα προκηρυχθούν το επόμενο τρίμηνο

Όπως έχει επισημάνει ο υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δ. Παπαστεργίου με τα έργα ύψους 140 εκατ. ευρώ που έρχονται γίνεται πραγματικότητα η επόμενη ημέρα στην εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων.