Σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο ψηφιακά περιβάλλον, που ολοένα και περισσότερες καθημερινές δραστηριότητες πραγματοποιούνται γρήγορα και με ευκολία, χάρη στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και της διείσδυσης του Internet (εργασία / εκπαίδευση από απόσταση, ενημέρωση-ψυχαγωγία, online αγορές και συναλλαγές κ.ά.) οι Έλληνες -νέοι και μεγαλύτεροι- γίνονται ολοένα και περισσότερο κοινωνοί της νέας ψηφιακής πραγματικότητας.
Σύμφωνα με τα τελευταία ευρήματα της Πανελλήνιας Έρευνας ‘Focus on Tech Life’ της εταιρείας Focus Bari, οι Έλληνες «ζουν ψηφιακά», καθώς η εξοικείωση με το Διαδίκτυο είναι καθολική και η χρήση του Internet έφτασε στο 95% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 στις ηλικίες 13-74 ετών.
Κινητό τηλέφωνο: η κύρια συσκευή σύνδεσης με τον ψηφιακό κόσμο
Οι ψηφιακές τεχνολογίες διαδραματίζουν ολοένα και μεγαλύτερο ρόλο πλέον, ενώ το κινητό τηλέφωνο και ειδικά το smartphone έχει γίνει η προέκταση του χεριού μας και η κύρια συσκευή πρόσβασης στον ψηφιακό κόσμο, καθώς το 96% των χρηστών του Internet επιλέγει να βρίσκεται online μέσω αυτού.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, ο μέσος χρόνος σύνδεσης στο Internet από το κινητό φτάνει τις 2 ώρες την ημέρα, ενώ σχεδόν 9 στους 10 Έλληνες (87%) χρησιμοποιούν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης σε καθημερινή βάση, για 86 λεπτά την ημέρα κατά μέσο όρο.
Η πανδημική κρίση διαμόρφωσε μια νέα ψηφιακή καθημερινότητα
Η πανδημική κρίση και οι περιορισμοί που επέφερε στις μετακινήσεις, προφανώς συνετέλεσαν στην υιοθέτηση της νέας ψηφιακής καθημερινότητας με τρόπο αβίαστο.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της Focus Bari, σχεδόν 8 στους 10 Έλληνες (75%) έχουν κάνει τουλάχιστον μία online αγορά το τελευταίο εξάμηνο, με τις μικρότερες ηλικίες 25-34 χρονών να ξοδεύουν το μεγαλύτερο ποσό (1.032 ευρώ), ενώ η χρήση του Διαδικτύου στο παιδικό κοινό 5-12 ετών αυξήθηκε κατά 9% (το 2ο τρίμηνο του 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019) αφού το Internet έχει μπει πιο εντατικά στη ζωή των παιδιών και έχει γίνει αδήριτη ανάγκη κατά την περίοδο της πανδημίας.
Σχεδόν 9 στα 10 παιδιά (88%) είναι πλέον χρήστες Internet, με τις ηλικίες 10-12ετών (98%) να είναι online σε μεγαλύτερο βαθμό από τα μικρότερα παιδιά. Αλλά και στις μεγαλύτερες ηλικίες η έρευνα κατέγραψε διείσδυση του internet σε ποσοστό 92% στις ηλικίες 55-64 και στο 80% στις ηλικίες 65-74, αποδεικνύοντας ότι το πέρασμα στην ψηφιακή εποχή… δεν έχει ηλικία.