ΓΔ: 1379.73 -0.91% Τζίρος: 32.67 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:24:08 DATA
Karagiannis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
Πηγή: Delphi Economic Forum

Γ. Καραγιάννης: Προοπτικές ανάπτυξης στη Β. Ελλάδα από τα έργα υποδομών

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι τα επόμενα χρόνια θα υλοποιηθούν έργα ύψους 5 δισ. ευρώ στη Β. Ελλάδα ενώ έδωσε και την πλήρη εικόνα των έργων που πραγματοποιούνται στη Θεσσαλονίκη.

Στα χρονοδιαγράμματα των μεγάλων έργων που υλοποιούνται στη Βόρεια Ελλάδα και αποτελούν ένεση ανάπτυξης και απασχόλησης, αναφέρθηκε εκτενώς ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές Γιώργος Καραγιάννης, τονίζοντας πως «ένα σημαντικό ποσό από τη μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων μέσω των συμβάσεων ΣΔΙΤ αλλά και των ευρωπαϊκών κονδυλίων κατευθύνονται στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, οι οποίες ομολογουμένως έχουν ελλείμματα, τόσο λόγω της δεκαετούς κρίσης της χώρας όσο και λόγω αμήχανων και άστοχων επιλογών από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ της περιόδου 2015 - 2019».

Μιλώντας σε ημερίδα με θέμα τις ευκαιρίες που ανοίγουν το Ταμείο Ανάκαμψης και το Νέο ΕΣΠΑ για την ελληνική οικονομία, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «οι δημοπρατήσεις, οι συμβασιοποιήσεις, τα εργοτάξια και οι παραδόσεις έργων αποτελούν και την απάντηση στη δυσπιστία στη Θεσσαλονίκη».

«Απαντάμε με τις πράξεις μας και όχι με λόγια και ανούσιες φιέστες» σημείωσε και πρόσθεσε χαρακτηριστικά «ήδη παραδώσαμε το ορφανό χιλιόμετρο στη Ποτίδαια, ξεκινήσαμε την κατασκευή της οδικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό που εκκρεμούσε από το 2000, ενώ το Θέρμη - Γαλάτιστα, τμήμα του οποίου έχουμε ήδη παραδώσει, θα παραδοθεί στο σύνολό του το φθινόπωρο».

Σχετικά με την κριτική που ασκήθηκε για τις συγκοινωνίες και τα μεγάλα έργα που προχωρούν στη Θεσσαλονίκη ο κ. Καραγιάννης ξεκαθάρισε:

  • Για τον ΟΑΣΘ: Παραλάβαμε 235 λεωφορεία και σήμερα στην πόλη κυκλοφορούν 460. Από τις αρχές του 2023 θα ξεκινήσουμε να παραλάμβάνουμε τα νέα λεωφορεία.
  • Για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης: «Αυτό που βρήκαμε ήταν ένας κολλημένος διαγωνισμός για τη μελέτη. Εμείς μέσω του Ανταγωνιστικού Διαλόγου καταφέραμε να ξεπεράσουμε τις γραφειοκρατίες και τις καθυστερήσεις και ο διαγωνισμός για το έργο να βρίσκεται ήδη στη β' φάση».
  • Για το FlyOver: Το έργο προχώρησε σε μία διετία και στο τέλος του 2022 θα έχει εργοτάξια. «Η κριτική γιατί προχωρήσαμε τόσο γρήγορα και γιατί θα βελτιωθεί σημαντικά η κυκλοφοριακή κατάσταση, που επικρατεί στην πόλη, δεν ευσταθεί. Όλοι ξέρουμε ότι η πόλη είχε ανάγκη αυτό το έργο για να λύσει το μεγάλο πρόβλημα του κυκλοφοριακού φόρτου».
  • Για το Μουσείο Ολοκαυτώματος: «Εκεί που χωροθετήθηκε δεν χωρούσε, αυτή είναι η πραγματικότητα. Πήγατε και βάλατε ένα μουσείο - στολίδι σε μία έκταση που δεν χωρούσε».
  • Για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Ο κ. Καραγιάννης διερωτήθηκε «το μετρό ήταν τελειωμένο, ενώ δεν είχε ράγες, βαγόνια και σταθμούς και το κρατάμε τρία χρόνια χωρίς να το παραδίδουμε;», ενώ τόνισε πως «υπάρχουν δύο αντιλήψεις στην πολιτική η μία να εγκαινιάζεις μουσαμάδες και η άλλη να λες την πραγματικότητα».

Διεμήνυσε ότι «ως κυβέρνηση και ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον Κώστα Καραμανλή δεν θα επιτρέψουμε η πόλη να μείνει πίσω και τα έργα να γίνουν πεδίο αντιπαράθεσης».

Πού βρίσκονται τα μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης

Ο κ. Καραγιάννης έδωσε πλήρη εικόνα για την πορεία των μεγάλων έργων που υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη, επιβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον της κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Όπως είπε:

  • Το Θέρμη-Γαλάτιστα, τμήμα του οποίου έχουμε ήδη παραδώσει, θα παραδοθεί στο σύνολό του αρχές Φθινοπώρου
  • Για Flyover υπογράφεται σύμβαση εντός του φθινοπώρου
  • H σύνδεση του λιμένα με τον ΠΑΘΕ έχει διάρκεια κατασκευής 30 μήνες και υπεγράφη στις 16/6/2021.
  • Για τις 17 σχολικές μονάδες στη Βόρεια Ελλάδα, 16 εκ των οποίων στη Θεσσαλονίκη, θα έχουμε στις αρχές Σεπτεμβρίου δεσμευτικές προσφορές
  • Το Μετρό Θεσσαλονίκης παραδίδεται πλήρες και λειτουργικό στο τέλος του 2023
  • Για τον Φορέα Συντήρησης και Λειτουργίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης, εντός του καλοκαιριού θα γίνει η προκήρυξη του διαγωνισμού
  • Η Γέφυρα Αλιάκμονα, παραδίδεται στις αρχές του 2023
  • Τα Δικαστικά Μέγαρα Κεντρικής Μακεδονίας, βρίσκονται στη Β' φάση του διαγωνισμού και το φθινόπωρο αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές.

Ο κ. Καραγιάννης έστειλε σαφές μήνυμα ότι η «εμμονή» με τα χρονοδιαγράμματα έχει έναν επιπλέον στόχο και αυτός είναι ότι «θέλουμε να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του κόσμου» και εξήγησε ότι «όταν υπάρχει η πολιτική βούληση, σωστός σχεδιασμός και οργανωμένη επίβλεψη ακόμα και τα πιο πολύπλοκα έργα ολοκληρώνονται».

Περίπου 5 δισ. ευρώ για έργα στη Β. Ελλάδα

Συνολικά στη Βόρεια Ελλάδα αναμένεται να υλοποιηθούν τα επόμενα χρόνια έργα περίπου 5 δισ. ευρώ μόνο από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τους εποπτευόμενους φορείς του. «Έργα που εξασφαλίζουν μία ένεση ανάπτυξης και απασχόλησης στην περιοχή» όπως σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών.

Ενδεικτικά ανέφερε ότι «ο Βόρειος Ε-65 είναι ένα από τα δύο οδικά έργα που θα χρηματοδοτήσει εξ ολοκλήρου το Ταμείο Ανάκαμψης και έχει ήδη ξεκινήσει η κατασκευή του». Έκανε ιδιαίτερη μνεία «στα δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, το Θεσσαλονίκη - Τοξότες και το Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο, έργα με προϋπολογισμό που αγγίζει τα 2,8 δισ. ευρώ» και πρόσθεσε ότι «όλα τα μεγάλα project προχωρούν με ρυθμό που δεν είχε ξαναδεί η πόλη».

Άλλωστε, όπως υπογράμμισε το σημαντικότερο είναι να γίνονται τα έργα και όχι σε ποιο χρηματοδοτικό εργαλείο θα ενταχθούν φθάνει να υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Κλείνοντας ο κ. Καραγιάννης εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «η Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια θα είναι μία εντελώς διαφορετική πόλη και το σημαντικότερο για τους πολίτες είναι ότι υπάρχει σχεδιασμός, η κυβέρνηση είναι στο πλευρό τους και όλα τα μεγάλα project προχωρούν με έναν ρυθμό που δεν είχε ξαναδεί η πόλη».

«Η πόλη με την ανάπτυξη του λιμανιού και του αεροδρομίου και με τα μεγάλα έργα υποδομών αναδεικνύεται περισσότερο από ποτέ και ισχυροποιεί σημαντικά τη γεωστρατηγική της θέση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη» κατέληξε ο κ. Καραγιάννης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Η αγορά των κατασκευών δείχνει θετικά σημάδια

«Παρά τη θετική πορεία των επενδύσεων, τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, υπάρχει υστέρηση σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες» ανέφερε ο αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σουρέτης: Έχουμε το χαμηλότερο ποσοστό επενδύσεων σε κατασκευές

Όπως τόνισε ο Εντεταλμένος σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, «πρέπει να διευθετηθούν οι χρονιές παθογένειες του κλάδου της κατασκευαστικής αγοράς με κυρίαρχη τη λειτουργία του παρατηρητήριου τιμών».