«Λαβράκια» έβγαλαν οι έλεγχοι που πραγματοποίησε στη Μύκονο η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων τη Δευτέρα 6 Ιουνίου και την Τρίτη 7 Ιουνίου, καθώς βρέθηκαν χιλιάδες «μαϊμού» προϊόντα που κυκλοφορούσαν σε καταστήματα του νησιού, πλήττοντας την αξιοπιστία των αγορών και την εμπιστοσύνη των τουριστών.
Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του υπουργείου, οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν σε εμπορικά καταστήματα, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και πρατήρια υγρών καυσίμων. Κατά τους ελέγχους εντοπίστηκαν, κατασχέθηκαν και καταστράφηκαν 2.667 τεμάχια απομιμητικών κοσμημάτων με εμπορικά σήματα μεγάλων διεθνών επιχειρήσεων και επιβλήθηκαν τα προβλεπόμενα πρόστιμα. Επίσης, διενεργήθηκαν έλεγχοι σε επιχειρήσεις εστίασης όπου επιβλήθηκαν τα ανάλογα πρόστιμα όσον αφορά στους κανόνες λειτουργίας τους, καθώς και σε πρατήρια καυσίμων όσον αφορά στην εφαρμογή των διατάξεων περί αθέμιτης κερδοφορίας.
Υπενθυμίζεται ότι η Μύκονος είναι η δεύτερη «αυθεντικά πιστοποιημένη» πόλη στην Ελλάδα και η 4η στην ΕΕ στο πλαίσιο του προγράμματος Authenticities.
Όπως σημειώνεται σε σημερινή ανακοίνωση του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, μετά την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας πέρυσι τον Ιούλιο, μεταξύ του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ) και της Δημοτικής Αρχής του νησιού των Κυκλάδων, η συνεργασία δύο ετών συνεχίζεται και οι κάτοικοι, καθώς και οι επισκέπτες του νησιού, συνεργαζόμενοι με τις τοπικές Αρχές, αναδεικνύουν και πιστοποιούν τη Μύκονο ως «αυθεντική/authenticity».
Χθες πραγματοποιήθηκε στη Μύκονο εκδήλωση επικοινωνίας στο πλαίσιο του προγράμματος Authenticities - Mykonos Authenticity, η οποία χρονικά συμπίπτει με την καθιέρωσή της ως «Παγκόσμιας Ημέρας κατά της Αντιγραφής».
Ο γενικός διευθυντής του ΟΒΙ, Παναγιώτης Κανελλόπουλος, παρουσίασε δεδομένα του ευρωπαϊκού Προγράμματος Authenticities, αναφέροντας πως η Μύκονος είναι η δεύτερη ελληνική πόλη που εντάσσεται στο δίκτυο και πως μέχρι το τέλος του 2023 θα πραγματοποιηθούν διάφορες δράσεις ευαισθητοποίησης όπως: η υλοποίηση δημόσιας προωθητικής καμπάνιας με έντυπο υλικό και προβολή σε τοπικό διαδικτυακό ραδιοφωνικό σταθμό και ιστοσελίδες, η υλοποίηση εκπαίδευσης των τοπικών διωκτικών Αρχών (αστυνομία, δημοτική αστυνομία, τελωνεία), όπως και ενημερωτικών δράσεων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση του νησιού, αλλά και επικοινωνιακές εκδηλώσεις σε γνωστά εξωτερικά σημεία του νησιού.
Σημείωσε πως η Μύκονος αποτελεί ένα πολύ καλό παράδειγμα που θα μπορούσαν να το ακολουθήσουν και άλλες ευρωπαϊκές πόλεις οι οποίες πρόκειται να αιτηθούν στον EUIPO να τις συμπεριλάβει στο πρόγραμμα, και αυτό διότι ως τουριστικός προορισμός, εκτός από σημαντικές αρχαιότητες είναι και δέκτης για πολυτελείς διακοπές και αγορές συναφών προϊόντων, χαρακτηριστικά που την καθιστούν «αυθεντική».
Ο δήμαρχος Μυκόνου Κωνσταντίνος Κουκάς τόνισε, μεταξύ άλλων πως «στη Μύκονο, η οποία αποτελεί ένα κοσμοπολίτικο νησί, με αυθεντικά τοπικά προϊόντα, κέντρο της παγκόσμιας αγοράς και σημείο προώθησης επώνυμων πολυτελών προϊόντων γνωστών οίκων μόδας, με τη διασκέδαση που είναι ένας τομέας όπου τα ποτά και η μουσική έχουν και αυτά τη δική τους αυθεντικότητα, το έργο Authenticities έχει ιδιαίτερη βαρύτητα».