ΓΔ: 1392.22 -0.39% Τζίρος: 24.56 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:06:00 DATA
Margaritis Sxoinas, Komision, Evropaiki Epitropi
Φωτο: Alexandros Michailidis / SOOC

Σχοινάς: Η Ελλάδα έχει στήριξη για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών

Ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν έφερε ως παράδειγμα τα 520 εκατ. ευρώ που κατευθύνει η Ελλάδα στην πρωτοβουλία ανεφοδιασμού και επαναφόρτισης για τη θεαματική ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης της χώρας.

Την απόλυτη στήριξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης προκειμένου η Ελλάδα να βελτιώσει περαιτέρω τις υποδομές της, τόνισε ο ο κ. Μαργαρίτης Σχοινάς, αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατά την έναρξη της 3ης ημέρας του 5ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών - ITC 2022, που διοργανώνεται από τις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr. Ενώ διαβεβαίωσε ότι η ΕΕ θα παραμείνει στο πλευρό της χώρας μας για την αντιμετώπιση των νέων μεγάλων προκλήσεων.

«Η διπλή πρόκληση που αντιμετωπίζει η Ευρώπη και αφορά την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και την ενεργειακή απεξάρτηση από τη Ρωσία παρουσιάζει σημαντικές ευκαιρίες για την Ελλάδα συνολικά, αλλά και στον χώρο των μεταφορών και των υποδομών ιδιαίτερα. Ποτέ ξανά στη νεότερη ιστορία μας δεν είχαμε τόσο πολλή πολιτική και οικονομική στήριξη για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών μας στην Ευρώπη, αλλά και την Ελλάδα», σημείωσε χαρακτηριστικά. 

«Για την ερχόμενη περίοδο μέχρι το 2027, η ΕΕ σκοπεύει να διαθέσει περί τα 100 δισεκατομμύρια προκειμένου να εκσυγχρονίσει το σύστημα των μεταφορών, κάνοντάς το πιο έξυπνο, πιο πράσινο και πιο ανθεκτικό. Ενώ, με τη δημιουργία του RRF το ποσό σχεδόν θα διπλασιαστεί, με τα κράτη μέλη να προβλέπουν περί τα 90 δισεκατομμύρια ευρώ για πρόσθετες επενδύσεις και μεταρρυθμίσεις για τις μεταφορές», εξήγησε.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Σχοινά, «στην Ελλάδα, μέσω του εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, πρόκειται να διατεθούν σχεδόν 4 δισεκατομμύρια ευρώ για τον σκοπό αυτό. Καθώς, το ελληνικό σχέδιο περιλαμβάνει λύσεις για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων, τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, της ασφάλειας λιμένων, αεροδρομίων και σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων αλλά και την ενίσχυση της ανανέωσης του στόλου των επιβατικών μας πλοίων».

Ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τα 520 εκατομμύρια ευρώ που κατευθύνει η Ελλάδα στην πρωτοβουλία ανεφοδιασμού και επαναφόρτισης για τη θεαματική ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης της χώρας.

Σύμφωνα με τον Έλληνα αξιωματούχο της ΕΕ «το σχέδιο REPowerEU, που πρότεινε η ΕΕ με 300 δισεκατομμύρια ευρώ για την απεξάρτηση της Ευρώπης από τα Ρωσικά ορυκτά καύσιμα, προσφέρει πρόσθετες ευκαιρίες για τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού συστήματος μεταφορών». Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «οι μεταφορές και οι υποδομές αποτελούν τα βασικά θεμέλια της οικονομίας και τους πυλώνες της ανταγωνιστικότητάς μας».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Η ΕΕ ζητά εξηγήσεις για την απαγόρευση της σημαίας της στην Eurovision

Ο εκπρόσωπος της Επιτροπής, Ερίκ Μαμέρ, σχολίασε κατά τη σημερινή ενημέρωση ότι «είναι πολύ λυπηρό που δεν επέτρεψαν την επίδειξη της σημαίας που είναι σημαία όλων των μελών της ΕΕ και άλλων μελών του Συμβουλίου της Ευρώπης».
Margaritis Sxoinas, Komision, Evropaiki Epitropi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μ. Σχοινάς: Ιστορική επιτυχία η συμφωνία για το μεταναστευτικό

Ο κ. Σχοινάς τόνισε ότι η Ευρώπη είναι η μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, έχει το δεύτερο μεγαλύτερο νόμισμα του κόσμου, προμηθεύτηκε πρώτη εμβόλια στον πλανήτη και πολλά άλλα, όμως μέχρι χθες δεν είχε μεταναστευτική πολιτική.
Margaritis Sxoinas, Komision, Evropaiki Epitropi
ΔΙΕΘΝΗ

Μ. Σχοινάς: Το μίσος δεν έχει θέση στην ΕΕ, το ποτέ ξανά είναι τώρα

O αντιπροέδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, υπογραμμίζει ότι «τις τελευταίες εβδομάδες, η Ευρώπη έχει δει μια αύξηση των περιστατικών αντισημιτισμού σε επίπεδο που θυμίζει μερικές από τις πιο σκοτεινές στιγμές της ιστορίας μας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χαμηλώνει ο πήχης των προσδοκιών για την ανάπτυξη στην ευρωζώνη το 2023

Στο 0,8% υποχωρούν οι προβλέψεις της Κομισιόν για την ανάπτυξη της οικονομίας της ευρωζώνης και της ΕΕ. Στο 5,6% αναμένεται να διαμορφωθεί ο πληθωρισμός στην ευρωζώνη και «καμπανάκι» για τη γερμανική οικονομία.