ΓΔ: 2639.95 0.13% Τζίρος: 296.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Φορολογικές δηλώσεις γραφείου
Υπολογισμοί φόρων και σύνταξη φορολογικών δηλώσεων από λογιστές σε σύγχρονο γραφείο.

Φορολογικές δηλώσεις: Άνοιξε η πλατφόρμα για τροποποιητική χωρίς πρόστιμο

Από την πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, οι φορολογούμενοι μπορούν να υποβάλλουν τροποποιητική δήλωση φορολογίας εισοδήματος, συνυποβάλλοντας εφόσον υπάρχει υποχρέωση, το έντυπο Ε2 ή/και το έντυπο Ε3.

Άνοιξε η ηλεκτρονική εφαρμογή και είναι διαθέσιμη στο myAADE για όσους θέλουν να διορθώσουν ή να συμπληρώσουν τους κωδικούς της φορολογικής δήλωσης την οποία έχουν ήδη υποβάλει ηλεκτρονικά. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, μέχρι στιγμής έχουν υποβληθεί 1.630.297 φορολογικές δηλώσεις, εκ των οποίων το 56,14% να είναι μηδενικές, το 29,86% χρεωστικές και οι υπόλοιπες να είναι πιστωτικές.

Από την πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, οι φορολογούμενοι μπορούν να υποβάλλουν τροποποιητική δήλωση φορολογίας εισοδήματος, συνυποβάλλοντας εφόσον υπάρχει υποχρέωση, το έντυπο Ε2 ή/και το έντυπο Ε3.

Ποια σημεία χρειάζονται προσοχή

Οι φορολογούμενοι που δεν έχουν καταθέσει ακόμα φορολογική δήλωση μπορούν και φέτος με τις κατάλληλες κινήσεις στη συμπλήρωση της να περιορίσουν ή και να μηδενίσουν το φορολογικό φορτίο. Τα σημεία- κλειδιά που χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή είναι:

  1. Φορολογούμενοι με παιδιά. Όσοι είναι μισθωτοί, συνταξιούχοι ή κατ' επάγγελμα αγρότες θα πρέπει να δηλώσουν τα παιδιά στον πίνακα 8 της δήλωσης προκειμένου να μην χάσουν τα οικογενειακά επιδόματα και την προσαυξημένη έκπτωση φόρου.
  2. Απαλλαγή από e-αποδείξεις. Όσοι έχουν συμπληρώσει το 70ό έτος της ηλικίας σας ή κατοικούν μόνιμα σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων, εκτός αν πρόκειται για τουριστικούς τόπους, θα πρέπει να συμπληρώσουν τους κωδικούς 023-024 για να αποφύγουν το πέναλτι φόρου 22% που επιβάλλεται σε όσους δεν έχουν καλύψει το 30% του εισοδήματος με ηλεκτρονικές αποδείξεις.
  3. Συνταξιούχοι 65 ετών και άνω. Για να κερδίσουν έκπτωση 30% στα τεκμήρια διαβίωσης για κατοικίες, αυτοκίνητα κ.ά. θα πρέπει να συμπληρώσουν τον κωδικό 013-014.
  4. Νέοι επαγγελματίες. Όσοι έχουν κάνει έναρξη επιτηδεύματος για πρώτη φορά από 1ης Ιανουαρίου 2019 και μετά θα πρέπει να συμπληρώσουν τον κωδικό 017-018. προκειμένου να μειωθεί κατά 50% ο ελάχιστος φορολογικός συντελεστής, από το 9% στο 4,5%. Απαραίτητη προϋπόθεση το ετήσιο ακαθάριστο εισόδημα που προέρχεται από την επιχειρηματική δραστηριότητα να ήταν το 2021 μέχρι 10.000 ευρώ.
  5. Ανείσπρακτα ενοίκια. Οι εκμισθωτές ακινήτων για να αποφύγουν το φόρο για εισοδήματα που δεν εισέπραξαν το 2021 θα πρέπει πριν από την υποβολή της δήλωσης να έχει εκδοθεί εις βάρος του μισθωτή διαταγή πληρωμής ή διαταγή απόδοσης χρήσης μισθίου ή δικαστική απόφαση αποβολής ή επιδίκασης μισθωμάτων ή να έχει ασκηθεί εναντίον του μισθωτή αγωγή αποβολής ή επιδίκασης μισθωμάτων και να καταθέσουν στην εφορία φωτοαντίγραφα των διαταγών, δικαστικών αποφάσεων που έχουν εκδοθεί ή αγωγών που έχουν ασκηθεί.
  6. Φοιτητές. Οι γονείς με παιδιά που σπουδάζουν σε άλλη πόλη θα πρέπει να δηλώσουν τον αριθμό παροχής ρεύματος της φοιτητικής κατοικίας για να λάβουν αναδρομικά από τον Ιανουάριο του 2022 την κρατική επιδότηση στον λογαριασμό του ρεύματος.
  7. Φιλοξενούμενοι. Γλιτώνουν από το τεκμήριο κατοικίας όσοι δηλώνουν ότι φιλοξενούνται από συγγενείς ή φίλους.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΑΔΕ πινακίδα κτήριο
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

ΑΑΔΕ: Αλλαγές στη διαδικασία για Φορολογικές Δεσμευτικές Απαντήσεις

Επιχειρήσεις και πολίτες μπορούν πλέον να ζητούν από την ΑΑΔΕ δεσμευτικές απαντήσεις σχετικά με τη φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία για μελλοντικές πράξεις, βάσει της νέας διαδικασίας που ισχύει από 1η Οκτωβρίου 2026.
pitsilis_aade
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέες προθεσμίες ηλεκτρονικής τιμολόγησης και ψηφιακών παραστατικών

Με αποφάσεις των Δημήτρη Μαρκόπουλου και Γιώργου Πιτσιλή, παρατείνονται οι προθεσμίες για την υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση σε επιχειρήσεις με τζίρο κάτω του 1.000.000 ευρώ και για τη Β' φάση ψηφιακής διακίνησης αποθεμάτων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι 9 όροι για την ένταξη στις 120 δόσεις των χρεών προς εφορία και ΕΦΚΑ

Ακόμα και νεότερα χρέη, που βεβαιώθηκαν μετά την 31η Δεκεμβρίου 2023, μπορούν να ενταχθούν στη νέα ρύθμιση των 120 δόσεων που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώ δίδεται περιθώριο επιπλέον έξι μηνών στους οφειλέτες της εφορία και του ΕΦΚΑ.
Ψηφιακή φορολογία Ελλάδα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ΑΑΔΕ ενεργοποιεί το υπερόπλο των φορολογικών ελέγχων στις 29 Οκτωβρίου

Από τις 29 Οκτωβρίου η ΑΑΔΕ ενεργοποιεί το υπερόπλο για τον έλεγχο αδήλωτων εισοδημάτων, καθώς με χρήση ΑΙ θα πραγματοποιεί διασταυρώσεις δισεκατομμυρίων δεδομένων από τράπεζες και δημόσιους φορείς.