Μέχρι και τις 12 Μαΐου αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή νομοθετική ρύθμιση για την έγκριση του σχεδίου εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ONEX με επιστολή στους εργαζόμενους, οι οποίοι και πραγματοποίησαν συνέλευση για να ψηφίσουν για το σχέδιο εξυγίανσης, τους ενημέρωσε ότι μέχρι και τις 12 Μαΐου θα κατατεθεί η πολυαναμενόμενη νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή από τον υπουργό Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδη, προκειμένου να έχει την έγκριση των βουλευτών το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, που έχει και τη στήριξη της αμερικανικής αναπτυξιακής τράπεζας DFC.
Με βάση το συγκεκριμένο σχέδιο εξυγίανσης, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας θα εξοφλήσουν 220 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο, τις τράπεζες και τους εργαζομένους, ενώ θα διαγραφεί το υπόλοιπο χρέος των ναυπηγείων, που συνολικά πλησιάζει τα 500 εκατ. ευρώ. Η έγκριση του σχεδίου είχε «παγώσει» μετά την άρνηση του υπουργείου Άμυνας και του Πολεμικού Ναυτικού να το υπογράψουν ως πιστωτές, επειδή είχε εκτιμηθεί ότι δεν είχαν αρμοδιότητα και θα έπρεπε να υπογράψει το υπ. Οικονομικών. Αυτό το πρόβλημα έχει ξεπεραστεί πλέον με νομοθετική ρύθμιση, βάσει των εντολών του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη.
Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος Μαρτίου, ο υπουργός Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδης, ο οποίος με εντολή του πρωθυπουργού έχει τεθεί επικεφαλής της πρωτοβουλίας της κυβέρνησης για τη διάσωση των ναυπηγείων, σε γενική συνέλευση των εργαζομένων είχε αναφέρει ότι η νομοθετική ρύθμιση θα κατατεθεί στη Βουλή και δεν πρόκειται για μια απλή διάταξη. «Είναι πιο σύνθετη διάταξη γιατί μέσα θα έχει όλο το σχέδιο εξυγίανσης. Όλη η συμφωνία με την ONEX θα φτάσει στη Βουλή και θα είναι στη διάθεση των κομμάτων. Όλα τα κόμματα θα τοποθετηθούν επί του σχεδίου και στο τέλος θα ψηφίσουν. Να ξέρουμε ο καθένας τι ψηφίζει και τι όχι». Επίσης, είχε αναφέρει ότι αυτό γίνεται για να γίνει γρηγορότερα και να υπάρξει φυσικά και η νομική εξασφάλιση και να τοποθετηθούν όλα τα κόμματα για τη συμφωνία.
Ο υπουργός Ανάπτυξης είχε πει χαρακτηριστικά, ότι είναι «ένα εξαιρετικά μεγάλο στοίχημα για την ελληνική οικονομία η αναγέννηση της ναυπηγικής βιομηχανίας. Και πιστεύω ότι οι συνθήκες όπως διαμορφώνονται παγκοσμίως και με την κλιματική αλλαγή που θέτει επιτακτικά την ανάγκη να γίνουν μια σειρά από επισκευές σε πλοία εμπορικά και όχι μόνο. Αλλά και οι γεωπολιτικές συνθήκες που θα αναγκάσουν την Ευρώπη να δαπανήσει πολλά χρήματα για αμυντικές δαπάνες λόγω των γνωστών γεγονότων στην Ουκρανία, είναι προϋποθέσεις που ευνοούν τη δημιουργία ενός καλού μέλλοντος για τα ναυπηγεία Ελευσίνας».