ΓΔ: 1400.52 0.21% Τζίρος: 10.54 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:09:00 DATA
paixnidia, katasthma
Φωτο: Shutterstock

Ισχυρή ζήτηση, μικρές οι ανατιμήσεις στην πασχαλινή αγορά παιχνιδιών

Η αγοραστική κίνηση πλησιάζει τα προ πανδημίας επίπεδα, τονίζει στο BD ο Ν. Μουστάκας. Ενθαρρυντική αύξηση πωλήσεων βλέπει ο πρόεδρος του Συνδέσμου του κλάδου, Ι. Παπαδόπουλος. Τι εκτιμούν Jumbo και AS Company.

Με θετικό πρόσημο τρέχει η πασχαλινή περίοδος για την αγορά των παιχνιδιών, με την πλειονότητα των εμπόρων να εκφράζει ικανοποίηση από την αγοραστική κίνηση. Σημειώνεται ότι η περίοδος του Πάσχα εισφέρει περίπου το 15% του ετήσιου τζίρου για την αγορά των παιχνιδιών, αποτελώντας σημαντικό κομμάτι του συνόλου. Όπως σημειώνει στο BD ο κ. Νίκος Μουστάκας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ομώνυμης αλυσίδας παιχνιδιών, η αγοραστική κίνηση πλησιάζει τα προ πανδημίας επίπεδα, μοιράζοντας αισιοδοξία στους εμπόρους, παρά το δυσμενές περιβάλλον. 

«Υπάρχουν αποθέματα, ο κόσμος έχει διάθεση να κάνει αγορές για τα παιδιά, δεν διαπιστώνονται ιδιαίτερες ελλείψεις και οι όποιες ανατιμήσεις είναι σε βατά επίπεδα», δηλώνει ο κ. Μουστάκας, υπογραμμίζοντας ότι η φετινή περίοδος απέχει πάρα πολύ από την αντίστοιχη περσινή που η αγορά ουσιαστικά υπολειτουργούσε, με αυξημένους περιορισμούς. Η κατάσταση εμπνέει αισιοδοξία και για την προσεχή καλοκαιρινή περίοδο, σύμφωνα με τον κ. Μουστάκα, ενώ σταθερό παραμένει και το κανάλι των ηλεκτρονικών πωλήσεων, συνεισφέροντας περί το 10% του ετήσιου τζίρου για την αγορά παιχνιδιών, καθώς αρκετά, κυρίως νέα, ζευγάρια το προτιμούν για τις αγορές τους. 

Αισιόδοξος είναι από την πλευρά του και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών, κ. Ιωάννης Παπαδόπουλος. Ο ίδιος σημειώνει στο BD ότι τα καταστήματα διαθέτουν μεγάλη ποικιλία από είδη, παρά τις δυσκολίες στις μεταφορές που ταλανίζουν το λιανεμπόριο τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, ενώ οι ανατιμήσεις είναι μεν υπαρκτές, αλλά σε διαχειρίσιμα επίπεδα, από 15% έως 35%, αναλόγως του παιχνιδιού. «Η αγορά κινείται φέτος με πολύ ενθαρρυντικούς ρυθμούς έστω κι αν δεν αγγίζει τα προ πανδημίας επίπεδα, δίνοντας ανάσα στους εμπόρους», δηλώνει ο κ. Παπαδόπουλος. Το πρόβλημα ωστόσο εντοπίζεται στο επόμενο διάστημα καθώς, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΒΠΠΑ, το παρατεταμένο lockdown που επανεπιβλήθηκε λόγω έξαρσης του κορονοϊού στην Σανγκάη έρχεται να προστεθεί στα ήδη υπάρχοντα προβλήματα που αφορούν στις μεταφορές εμπορευμάτων, περαιτέρω ανεβάζοντας τα σχετικά κόστη. 

«Οι εισαγωγικές επιχειρήσεις έχουν το εντονότερο πρόβλημα, καθώς τα κοστολόγια ανεβαίνουν σχεδόν 10% κάθε εβδομάδα, με αποτέλεσμα αυτό αναπόφευκτα να μετακυλίεται στον τελικό καταναλωτή», σημειώνει ο ίδιος, προειδοποιώντας για το ενδεχόμενο ελλείψεων σε κάποιους κωδικούς προϊόντων τους καλοκαιρινούς μήνες, εφόσον δεν τεθεί υπό έλεγχο η κατάσταση στην Κίνα. Σε ό,τι αφορά πάντως την εγχώρια ζήτηση και προσφορά το τρέχον διάστημα, ο κ. Παπαδόπουλος κάνει λόγο για ομαλοποίηση της αγοράς, διευκρινίζοντας μάλιστα ότι, λόγω της αυξημένης εξόδου από τα αστικά κέντρα, αρκετές πασχαλινές αγορές θα γίνουν σε καταστήματα της περιφέρειας, προσφέροντας σημαντική ανακούφιση στους εμπόρους της επαρχίας. Επιπλέον, η ζήτηση αναμένεται να διατηρηθεί σε αυξημένα επίπεδα και κατά την προσεχή θερινή περίοδο, εφόσον επαληθευθούν οι εκτιμήσεις για αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς την χώρα μας. «Αρκετά καταστήματα στα νησιά μας διαθέτουν εποχιακά είδη και παιχνίδια μαζί με τα τουριστικά είδη, επομένως είμαστε αισιόδοξοι για την τόνωση των πωλήσεων και το προσεχές διάστημα», καταλήγει ο πρόεδρος του ΣΕΒΠΠΑ. 

Σε διαφορετικό μήκος κύματος βρίσκεται η διοίκηση της αλυσίδας Jumbo, η οποία εντούτοις προσφέρει ένα πιο εκτενές μείγμα προϊόντων, έχοντας επιλέξει κι ένα διαφορετικό επιχειρηματικό μοντέλο. Η εταιρεία διαπιστώνει αυξομειώσεις στην ζήτηση, αναλόγως των επιδημιολογικών εξάρσεων, εντούτοις αναμένει συνολικά για το έτος αύξηση τζίρου έστω σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό. Υπό αυτό το πρίσμα, η Jumbo θέτει σε εφαρμογή το επενδυτικό της πρόγραμμα, με την δρομολόγηση του ανοίγματος τουλάχιστον δύο νέων σημείων Jumbo, σε Ελλάδα και Ρουμανία μέσα στο 2022. Για την Jumbo, η Κίνα δεν μπορεί να αντικατασταθεί εύκολα από άλλες χώρες, καθώς αποτελεί «το εργοστάσιο όλου του κόσμου», κι έτσι η διαχείριση των προβλημάτων που έχουν προκύψει στην εφοδιαστική αλυσίδα αναδεικνύεται στην υπ’ αριθμόν ένα πρόκληση για την εταιρεία. «Η αβεβαιότητα και οι προκλήσεις για την εξέλιξη του 2022 παραμένουν, παρά τα εξαιρετικά αποτελέσματα του 2021 αλλά και τις ικανοποιητικές επιδόσεις του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους», σημειώνει η εισηγμένη, αποσαφηνίζοντας ότι η διαφύλαξη του μοντέλου λειτουργίας της αποτελεί προτεραιότητα. 

Αισιόδοξα μηνύματα εκπέμπει τέλος η AS Company, προσβλέποντας σε ομαλοποίηση της ζήτησης, εφόσον η γεωπολιτική κατάσταση δεν επιβαρυνθεί περαιτέρω. Η εταιρεία αποδίδει ιδιαίτερη έμφαση στο ψηφιακό της αποτύπωμα, με υψηλή στόχευση στην δυναμική ανάπτυξη των προϊόντων και πελατών της, ενώ η στρατηγική της συνδυάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο με το παραδοσιακό μοντέλο ανάπτυξης των πελατών της, ώστε να προσφέρει στον καταναλωτή μία omnichannel εμπειρία. Η εταιρεία έκλεισε το 2021 με βελτιωμένα μεγέθη, διαπιστώνοντας σημαντική ανάκαμψη ειδικότερα κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε Κύπρο και Ρουμανία

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

paixnidia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το τεστ ασφάλειας στα παιχνίδια της Temu και τα νέα μέτρα στην Ευρώπη

Ο έλεγχος της ανεξέλεγκτης κυκλοφορίας μη ασφαλών παιχνιδιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση από πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου τρίτων χωρών αποτελεί κοινό αίτημα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Παιχνιδιών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Άφησε πίσω την πανδημία η Μουστάκας, νέα αύξηση πωλήσεων το 2022

Η αλυσίδα παιχνιδιών αναμένεται να κλείσει την τρέχουσα χρήση με περαιτέρω αύξηση των εσόδων της, σε συνέχεια της ενίσχυσης των πωλήσεων της κατά 41% το 2021 συγκριτικά με το 2020 και κατά 3% συγκριτικά με το 2019.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς αντιμετωπίζουν Jumbo - Μουστάκας τη διαταραχή στη διεθνή αγορά

Προετοιμασμένες οι μεγάλες αλυσίδες της αγοράς παιχνιδιών για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα. Δεν βλέπουν σοβαρές ελλείψεις και ανατιμήσεις ενόψει των Χριστουγέννων.
moustakas
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αλυσίδα Μουστάκας: Υψηλός τζίρος τα Χριστούγεννα χωρίς ανατιμήσεις

Διαχειρίσιμα για όσους έχουν προνοήσει τα κόστη μεταφοράς, δεν αναμένονται αυξήσεις στις τιμές, όπως δηλώνει στο Business Daily ο Νίκος Μουστάκας. Προβλέπει ανάπτυξη με διψήφιο ποσοστό φέτος.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε κάμψη και το δεύτερο τρίμηνο η κλωστοϋφαντουργία στην ΕΕ

Αν και παρατηρείται μικρή βελτίωση συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του έτους, εξαγωγές, εισαγωγές και τζίρος παρέμειναν σε αρνητικό έδαφος, συνέπεια της υποτονικής κατανάλωσης πανευρωπαϊκά. Μικρή αποκλιμάκωση στο κόστος παραγωγής για την κλωστοϋφαντουργία.