ΓΔ: 1390.49 0.56% Τζίρος: 113.37 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA

Έρχεται νέα επέκταση της Ολυμπίας Οδού μετά τον άξονα Πάτρας – Πύργου

Με την αναμορφωμένη σύμβαση παραχώρησης η κοινοπραξία Ολυμπία Οδός διατηρεί το δικαίωμα να κατασκευάσει την επέκταση μέχρι τον Αλφειό. Άρχισαν τα έργα για να παραδοθεί το 2025 ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος.

Δικαίωμα προαίρεσης για την κατασκευή και διαχείριση του τμήματος Πύργος – Αλφείος, 13 χιλιομέτρων, το οποίο μπορεί να ασκήσει με δική της πρωτοβουλία, έχει η Ολυμπία Οδός η οποία χθες άρχισε και επίσημα τις εργασίες στον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος.

Με την αναμορφωμένη σύμβαση παραχώρησης, ώστε να επανενταχθεί και το τμήμα Πάτρα – Πύργος η Ολυμπία Οδός, στην οποία συμμετέχουν οι εταιρείες Vinci Concessions, Hochtief PPP Solutions, Άκτωρ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, διατηρεί το δικαίωμα τόσο να κατασκευάσει την επέκταση μέχρι τον Αλφειό, αλλά και για το τμήμα Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα. Το τελευταίο, μήκους περίπου 76 χιλιομέτρων, είναι δύσκολο να υλοποιηθεί, τόσο για λόγους κυκλοφορίας, όσο και για περιβαλλοντικούς.

Χθες, κατά τη διάρκεια της τελετής έναρξης των εργασιών κατασκευής του τμήματος Πάτρα – Πύργος, που έγινε από τον πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη, έγινε γνωστό πως οι εργασίες στον άξονα των 75 χιλιομέτρων θα ολοκληρωθούν στο σύνολό τους μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025. Το πρώτο τμήμα θα έχει, όμως, παραδοθεί από το τέλος του 2024.

Τα συνολικά διόδια που θα καταβάλλουν οι οδηγοί θα είναι 4,2 ευρώ αλλά θα υπάρχει και δυνατότητα χιλιομετρικής χρέωσης μέσω του πομποδέκτη και του συστήματος που ήδη εφαρμόζει η Ολυμπία Οδός σε τμήμα του άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα. Επιπλέον οι κάτοικοι της περιοχής, οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες, κ.α. θα έχουν διαφορετική ή μηδενική χρέωση.

Στη νέα σύμβαση παραχώρησης, όπως είπε χθες και ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, προβλέπεται πως η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου για το τμήμα Πάτρα – Πύργος φτάνει τα 216,7 εκατ. ευρώ. Η Ολυμπία Οδός θα καταβάλλει άλλα 116 εκατ. ευρώ, τα 106 εκατ. από τα οποία αφορούν νέο τραπεζικό δανεισμό. Η αναμορφωμένη σύμβαση προβλέπει και παράταση της διάρκειας παραχώρησης κατά περίπου πέντε χρόνια.

Χθες υπήρξε πόλεμος ανακοινώσεων μεταξύ κυβέρνησης και ΣΥΡΙΖΑ για το έργο του άξονα Πάτρα – Πύργος που σχεδιαζόταν εδώ και 15 χρόνια χωρίς να υλοποιείται. Μάλιστα επί ΣΥΡΙΖΑ ο άξονας κόπηκε σε οκτώ ξεχωριστές εργολαβίες, οι τέσσερις από τις οποίες ανατέθηκαν στον όμιλο Χρ. Καλογρίτσα. Στην πορεία αποκαλύφθηκε πως ο τελευταίος δεν μπορεί να τις υλοποιήσει, ενώ προβλήματα υπήρχαν και σε κάποιες άλλες.

Τελικά η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ακύρωσε την προηγούμενη διαδικασία και έπειτα από διετή διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το έργο επανεντάχθηκε στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. Είχε βγει από την αρχική σύμβαση (του 2008) το 2013 στο πλαίσιο της γνωστής «επανεκκίνησης» των έργων στους οδικούς άξονες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Attiki Odos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επεκτάσεις Αττικής Οδού: Στο τραπέζι και η σήραγγα Αργυρούπολης

Η Lamda Development συμφώνησε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να χρηματοδοτήσει τις μελέτες για την οδική σύνδεση του Ελληνικού με την Αττική Οδό και το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μάχες κατασκευαστικών τον Φεβρουάριο για τέσσερα μεγάλα οδικά έργα

Προσφορές για το οδικό έργο Μπράλος - Άμφισσα στις 15 Φεβρουαρίου, ενώ ακολουθούν, στις 22 Φεβρουαρίου, τρεις μεγάλοι διαγωνισμοί μέσα σε μία ημέρα. Διαγωνισμοί για έργα 8 δισ. ευρώ τα τελευταία 2,5 χρόνια.