ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Πάνε πίσω δύο διαγωνισμοί για μεγάλα οδικά έργα ΣΔΙΤ στη Β. Ελλάδα

Οι οδικοί άξονες Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη, εκτιμώμενου κόστους άνω των 650 εκατ. ευρώ, προωθούνται με ΣΔΙΤ, αλλά η ωρίμανση των φακέλων έχει καθυστερήσει.

Σχεδόν ένα χρόνο μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την υλοποίηση δύο νέων οδικών αξόνων με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στη Βόρεια Ελλάδα, η προετοιμασία βρίσκεται σε αρχικό στάδιο.

Πρόκειται για τους οδικούς άξονες Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη, εκτιμώμενου κόστους άνω των 650 εκατ. ευρώ, που προωθούνται με ΣΔΙΤ και πληρωμές διαθεσιμότητας, αλλά η ωρίμανση των φακέλων ώστε να κατατεθούν στη γενική γραμματεία ΣΔΙΤ έχει καθυστερήσει. Όπως φαίνεται, τα δύο έργα δεν πρόκειται να εγκριθούν πριν από το τέλος του χρόνου, αν και καταβάλλεται προσπάθεια για δημοπράτηση εντός της προεκλογική φετινής χρονιάς.

Πριν από λίγες ημέρες στο υπουργείο Υποδομών προχώρησαν τη διαδικασία για την επιλογή τεχνικών συμβούλων για το τμήμα Δράμα – Αμφίπολη. Οι σύμβουλοι θα αναλάβουν την επικαιροποίηση / αναθεώρηση υδραυλικών μελετών, μελετών οδοποιίας ώστε να μελετηθούν σειρά ζητημάτων όπως οι κόμβοι στο παράπλευρο δίκτυο, κ.α.

Προκηρύχθηκε, επίσης, ο διαγωνισμός για την επιλογή χρηματοοικονομικού συμβούλου για το έργο ώστε να καταρτιστεί ο φάκελος για την ένταξη του έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Κάθετου Άξονα Δράμα-Αμφίπολη» στα ΣΔΙΤ. Ο ίδιος σύμβουλος θα υποστηρίξει το υπουργείο στο σύνολο της διαδικασίας ανάθεσης της σύμβασης.

Η συνολική δαπάνη, με βάση τις πρώτες εκτιμήσεις για τον άξονα Δράμα – Αμφίπολη προσεγγίζει τα 280 εκατ. ευρώ με τον ανάδοχο να υπογράφει σύμβαση παραχώρησης για 27 χρόνια. Ο ανάδοχος θα αναλάβει την αναβάθμιση του τμήματος Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Δράμα, συνολικού μήκους 43 χιλιομέτρων.

Στα έργα περιλαμβάνεται αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υφιστάμενης οδού ή και κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων όπου απαιτείται.  Συγκεκριμένα υπάρξει αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χιλιόμετρα και κατασκευή περίπου 29,5 χιλιόμετρα νέων τμημάτων ώστε να παρακάμπτονται οι οικισμοί Ροδολίβος και Πρώτης Σερρών, από την οποία κατάγεται και ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής. 

Στην πρόσληψη χρηματοοικονομικού και τεχνικού συμβούλου έχει προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών και για τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, εκτιμώμενου κόστους 380 εκατ. ευρώ. Ο ανάδοχος θα αναλάβει να αναβαθμίσει το τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα, την παράκαμψη Γιαννιτσών και την παράκαμψη Χαλκηδόνας. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και η λειτουργία-συντήρηση του τμήματος Γέφυρας Αξιού ποταμού-Έδεσσας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Καμπανάκι» από τους κατασκευαστές για τους πόρους του Ταμείο Ανάκαμψης

Επισημαίνουν τους κινδύνους απωλειών λόγω καθυστερήσεων και ζητούν την παράταση της διάρκειας του Ταμείου. Τα μέλη του ΣΤΕΑΤ θεωρούν μονόδρομο την εφαρμογή των Πρότυπων Προτάσεων. Τι ειπώθηκε στη γενική συνέλευση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεσσαλονίκη: Πρώτη φορά η συντήρηση και λειτουργία μετρό από ιδιώτες

Πλησιάζει η προκήρυξη του διαγωνισμού των 400 εκατ. ευρώ για το μετρό της Θεσσαλονίκης. Ο ανάδοχος θα λειτουργεί και θα συντηρεί το σύνολο των παγίων στη βασική γραμμή και στην επέκταση προς Καλαμαριά.
oikodomi, kataskeues
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με ρυθμούς... χελώνας τα ΣΔΙΤ για κτίρια, καθυστερούν διαγωνισμοί

Ήδη έχουν παγώσει κάποιοι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ, όπως για τα επτά νέα δικαστικά μέγαρα ανά την Ελλάδα. Σε αρκετούς άλλους διαγωνισμούς καταγράφεται στασιμότητα αν και έχουν υποβληθεί προσφορές πριν από ένα ή ενάμιση χρόνο.