ΓΔ: 1404.77 0.23% Τζίρος: 14.40 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:50:05 DATA
supermarket, trofima, proionta
Φώτο: Shutterstock

Πτώση 3,4% στις πωλήσεις του λιανικού εμπορίου τροφίμων τον Ιανουάριο

Αν συγκριθεί ο τζίρος του λιανεμπορίου με δύο χρόνια πίσω, οπότε επικρατούσαν κανονικές, προ-covid συνθήκες στην αγορά, ο φετινός τζίρος του Ιανουαρίου είναι αυξημένος σημαντικά, κατά +11,2%, σε σχέση με αυτόν του 2020.

Μειωμένες κατά 3,4% ήταν τον Ιανουάριο οι πωλήσεις, σε αξία, του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών), σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών NielsenIQ, η ανησυχία που εκφράστηκε από παράγοντες του κλάδου σχετικά με την πορεία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων τον πρώτο μήνα του έτους, ήταν μεγάλη. Ωστόσο, για τη μείωση που σημειώθηκε, σε σχέση μα τις πωλήσεις του περυσινού Ιανουαρίου, δεν θα πρέπει να παραβλέπεται το γεγονός ότι την περίοδο σύγκρισης οι συνθήκες της ευρύτερης αγοράς ήταν αρκετά διαφορετικές, καθώς επικρατούσε καθεστώς lockdown, οπότε και η in home κατανάλωση ήταν ιδιαίτερα υψηλή. Αν συγκριθεί ο τζίρος του λιανεμπορίου με δύο χρόνια πίσω, οπότε επικρατούσαν κανονικές, προ-covid συνθήκες στην αγορά, ο φετινός τζίρος του Ιανουαρίου είναι αυξημένος σημαντικά, κατά +11,2%, σε σχέση με αυτόν του 2020.

Αναφορικά με τις τάσεις ανά εβδομάδα, η πρώτη του χρόνου παρουσίασε την πιο αρνητική τάση, στο -12,4%, ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι την 3η Ιανουαρίου υπήρξαν ορισμένες αλυσίδες που δεν λειτούργησαν, λόγω απογραφής. Αρνητικός, αν και αρκετά πιο συγκρατημένος ήταν ο ρυθμός ανάπτυξης της δεύτερης εβδομάδας, στο -1,8%, ενώ την τρίτη εβδομάδα υπήρξε ανάκαμψη και μια θετική τάση σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή, στο +2,7%. Όσον αφορά στην τελευταία εβδομάδα του μήνα η κακοκαιρία, καθώς και τα προβλήματα λειτουργίας και ανατροφοδότησης πολλών καταστημάτων κατέληξαν σε μια αρνητική τάση της τάξης του -2,3%, με την Αττική να συμβάλλει κατά το ήμισυ σε αυτό τον αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης.

Ειδικότερα για την Αττική και μέσα από την ανάλυση των ημερήσιων στοιχείων πωλήσεων που διαθέτει η NielsenIQ για συγκεκριμένους λιανέμπορους, σε συνδυασμό και με τα weather facts, που έχει εντάξει στις βάσεις δεδομένων της, είναι άξιο σχολιασμού το γεγονός ότι την τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου, λόγω της χιονόπτωσης και της μεγάλης πτώσης της μέσης θερμοκρασίας, παρατηρήθηκαν διαφορές στις δυναμικές (βαρύτητες) των ημερών. Συγκεκριμένα, ενώ τις προηγούμενες εβδομάδες του Ιανουαρίου η ημέρα Τρίτη συγκέντρωνε κατά μέσο όρο to 14% των εβδομαδιαίων πωλήσεων, την τελευταία Τρίτη του Ιανουαρίου η συνεισφορά της έπεσε στο 9%, καθώς προφανώς οι αγοραστές απέφυγαν τις μετακινήσεις τις ημέρες της έντονης χιονόπτωσης.

Μέσα από την ίδια ανάλυση των ημερήσιων στοιχείων προέκυψε ότι αυξήθηκε αντίστοιχα η συνολική βαρύτητα της Παρασκευής και του Σαββάτου την τελευταία εβδομάδα του μήνα, από 42% που ήταν ο μέσος όρος των προηγούμενων εβδομάδων στο 49%, οπότε και είχε αρχίσει λίγο να εξομαλύνεται η κατάσταση με τα χιόνια και τις δυσκολίες λειτουργίας των καταστημάτων, αλλά και της δυσκολίας μετακίνησης των αγοραστών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

supermarket, trofima, proionta
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΤτΕ: Κατά 10% ακριβότερη η Ελλάδα στα προϊόντα σουπερμάρκετ από την Ευρωζώνη

Όπως αναφέρεται σε μελέτη της ΤτΕ παρά την αξιοσημείωτη πρόοδο που έχει επιτευχθεί την περίοδο 2011-2023, η Ελλάδα παραμένει μια ακριβή χώρα για τυποποιημένα προϊόντα σουπερμάρκετ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι συζητήθηκε στη συνάντηση Θεοδωρικάκου με ΣΕΒΤ και Ένωση Σούπερ Μάρκετ

Ο υπουργός επισήμανε την ανάγκη συνεργασίας πολιτείας, καταναλωτών, καταναλωτικών οργανώσεων, ανεξάρτητων αρχών και υγιούς επιχειρηματικότητας για τη στήριξη της μέσης ελληνικής οικογένειας.