Προσφορές σε τέσσερα οδικά έργα συνολικού προϋπολογισμό άνω του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ καλούνται να καταθέσουν μέσα στις τέσσερις επόμενες εβδομάδες οι ισχυροί κατασκευαστικοί όμιλοι. Στις 15 Φεβρουαρίου υποβάλλονται οι προσφορές στο διαγωνισμό για το οδικό έργο Μπράλος – Άμφισσα με προϋπολογισμό 290 εκατ. ευρώ.
Στις 22 Φεβρουαρίου οι διοικήσεις των τεχνικών εταιρειών δεν θα... προλαβαίνουν, αφού μέσα στην ημέρα πρέπει να καταθέσουν τρεις προσφορές, στους διαγωνισμούς για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό, συνολικού ύψους 400 εκατ. ευρώ μαζί με τις απαλλοτριώσεις, την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, προϋπολογισμού 150 εκατ. και για το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης υποστήριξε την Τρίτη πως στα 2,5 χρόνια της σημερινής κυβέρνησης έχουν δημοπρατηθεί έργα περίπου 8 δισ. ευρώ, ενώ έχουν συμβασιοποιηθεί έργα συνολικού ύψους κοντά στα 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Στην κατασκευαστική αγορά υποστηρίζουν πως φέτος θα αποτυπωθεί η δουλειά που έχει γίνει μέχρι σήμερα αφού πέρυσι κυριάρχησε η μεγάλη σύμβαση (ύψους 1,5 δισ.) για τη γραμμή 4 του μετρό Αθήνας και η σύμβαση για το βόρειο τμήμα του οδικού άξονα Ε65. Αντίθετα, κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς μπορούν να συμβασιοποιηθούν περισσότερα μεγάλα έργα στην περιφέρεια.
Ο κ. Καραγιάννης είπε προχθές πως σε κάποια από τα συγκεκριμένα έργα ενδέχεται να έχουν στηθεί εργοτάξια μέχρι το τέλος του χρόνου. Προϋπόθεση είναι να μην υπάρξουν προσφυγές ή άλλες ανατροπές. Ελπίδες έχουν στο υπουργείο και για κάποια από τα οδικά έργα με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) όπως η Ανατολική Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης με το υπερυψωμένο τμήμα (flyover). Για το συγκεκριμένο έργο κατατέθηκαν τέσσερις δεσμευτικές προσφορές στο τέλος του 2021 και ο υφυπουργός Υποδομών εκτίμησε πως «έως τα τέλη του Ιανουαρίου θα υπάρχει προσωρινός ανάδοχος ώστε και έως το τέλος του έτους να έχουν στηθεί τα πρώτα εργοτάξια».
Δεσμευτικές προσφορές κατατέθηκαν στις 31 Δεκεμβρίου και για τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, προϋπολογισμού περίπου 350 εκατ. ευρώ και στο υπουργείο ευελπιστούν πως θα έχουν επίσης οριστικό ανάδοχο μέσα στο εξάμηνο ή στο εννεάμηνο. Στις 24 Ιανουαρίου θα κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ που επίσης υλοποιείται με ΣΔΙΤ.