Με βασικό οδηγό τα διαθέσιμα χρήματα που έχουν στην τσέπη τους πραγματοποιούν πλέον τις αγορές τους οι Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι σκέφτονται ακόμη περισσότερο τα έξοδα που θα κάνουν, απόρροια και των επιπτώσεων που έφερε η πανδημία του κορονοϊού.
Σύμφωνα με την έρευνα που εκπόνησε η EY και παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του 12ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Πωλήσεων, οι Έλληνες δείχνουν να ανησυχούν σε μεγαλύτερο βαθμό για το περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί μετά το ξέσπασμα της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης σε σχέση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους.
Αυτή η ανησυχία έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στο να βάλουν φρένο στις δαπάνες, τους, γυρνώντας την πλάτη τους στα brands. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 60% των Ελλήνων δηλώνει ότι ξοδεύει σήμερα λιγότερα χρήματα σε προϊόντα που δεν εντάσσονται στην κατηγορία των ειδών πρώτης ανάγκης, όπως για παράδειγμα σε ρούχα, καλλυντικά και είδη σπιτιού, την ίδια στιγμή που ένα 43% αναφέρει ότι περιορίζει τις αγορές του αποκλειστικά στα απαραίτητα.
Η πανδημία μάλιστα έχει δώσει ακόμη μεγαλύτερη δυναμική στην τάση προς τα ελληνικά και τοπικά προϊόντα, μια στροφή η οποία είχε ξεκινήσει εδώ και μερικά χρόνια να κάνει αισθητή την παρουσία της και από ό,τι φαίνεται εντάθηκε μετά την πανδημία. Το 23% των καταναλωτών αναφέρει ότι έχει αλλάξει μάρκες, υποστηρίζοντας την τοπική οικονομία και τις ελληνικές επιχειρήσεις.
Πέραν της στήριξης στην εγχώρια επιχειρηματικότητα, το γύρισμα της πλάτης στα brands για ένα 23% οφείλεται και στην προσπάθειά του να συγκρατήσει τα έξοδα, καθώς διαχρονικά ο καταναλωτής τις περισσότερες φορές πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι του στην τσέπη εάν θέλει να αγοράσει την «ταμπέλα».
Οι λιγότερες δαπάνες συνοδεύονται και με την άνοδο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Μπορεί η συγκεκριμένη κατηγορία να χάνει διαρκώς μερίδιο αγοράς τα τελευταία χρόνια, ωστόσο από τον περασμένο Ιούλιο παρατηρείται μια ανανέωση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών σε αυτά. Η συγκεκριμένη τάση αποτυπώνεται και στα ευρήματα της έρευνας, όπου το 15% δηλώνει ότι αγοράζει συχνότερα πλέον προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Παρά το γεγονός ότι η τιμή παίζει πρωταρχικό ρόλο στην τελική επιλογή και αγορά ενός προϊόντος, ωστόσο οι Έλληνες εμφανίζονται διατεθειμένοι να δώσουν το κάτι παραπάνω για ένα προϊόν, το οποίο εμφανίζει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά όπως η εντοπιότητα, η υψηλή ποιότητα, η βιωσιμότητα, το ηθικό αποτύπωμα, τα προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας καθώς και όσα υπόσχονται ευκολία και άνεση.