Σημαντική επάνοδο των πωλήσεων premium προϊόντων καλλυντικών και περιποίησης παρατηρεί ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ) μέσα στο 2021, διαβλέποντας περαιτέρω προοπτικές ανάπτυξης για το επόμενο έτος. Μιλώντας στο BD, ο πρόεδρος του Συνδέσμου, κ. Θεόδωρος Γιαρμενίτης, τόνισε ότι βασική επιδίωξη του κλάδου είναι η επιστροφή στην κανονικότητα, σε ό,τι αφορά τον δειγματισμό στα είδη μακιγιάζ και τα αρώματα, για τα οποία ισχύει ακόμη η απαγόρευση. Ο ίδιος πρόκειται να έχει και νέα συνάντηση με τους αρμόδιους υπουργούς την επόμενη εβδομάδα, ώστε να τεθεί εκ νέου το ζήτημα, το οποίο, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο, επηρεάζει άμεσα τις πωλήσεις των συγκεκριμένων προϊόντων.
Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη της αγοράς, ο κ. Γιαρμενίτης τονίζει ότι μέχρι στιγμής υπάρχουν αυξήσεις του κόστους κυρίως στα είδη συσκευασίας των καλλυντικών προϊόντων, και όχι ιδιαίτερα στις πρώτες ύλες, εκφράζοντας παράλληλα την πεποίθηση του για επάρκεια ειδών αλλά και συγκράτηση των τιμών μέχρι το τέλος του έτους. Περαιτέρω, τα μέλη του Συνδέσμου εξέφρασαν σχετική αισιοδοξία για την εξέλιξη της αγοράς των καλλυντικών το δεύτερο εξάμηνο του έτους, στην πρόσφατη γενική συνέλευση του ΠΣΒΑΚ, διαπιστώνοντας ωστόσο παράλληλα μία σχετική αστάθεια στην ζήτηση, τόσο στην ελληνική αγορά καλλυντικών όσο και στις εξαγωγές. Συνολικά για φέτος ο Σύνδεσμος διαβλέπει αύξηση συνολικά της αγοράς καλλυντικών κατά 8,1% σε επίπεδο αξίας, σε σχέση με το 2020, και κατά 5,8% το 2022, υπερκαλύπτοντας στην διετία τις απώλειες που καταγράφηκαν την περσινή χρονιά (συνολικά κατά -11,2%).
Στα θετικά ωστόσο της συγκυρίας περιλαμβάνεται η εντυπωσιακή αύξηση του ηλεκτρονικού καναλιού πωλήσεων καλλυντικών, το οποίο πλέον σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Συνδέσμου υπερβαίνει το 20% σε μερίδιο αγοράς, καταγράφοντας δυναμική προοπτική περαιτέρω ανάπτυξης. Ειδικότερα, εκτιμάται ότι οι πωλήσεις μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων θα σημειώνουν αύξηση κατά 10%-15% ετησίως στην χώρα μας για τα επόμενα 2-3 χρόνια, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει την υποβάθμιση των φυσικών καταστημάτων. Χαρακτηριστικά αναφέρεται το παράδειγμα της εταιρείας μακιγιάζ και καλλυντικών Kiko Milano που πρόσφατα ξεκίνησε την δραστηριότητά της στην Ελλάδα, στοχεύοντας αρχικά σε δίκτυο 15 σημείων και παράλληλη ανάπτυξη μέσω franchsing, τάση που θα υιοθετήσουν κι άλλες μπουτίκ καλλυντικών στο μέλλον.
Αναλύοντας τις προοπτικές των καλλυντικών ειδών ανά κατηγορία για την διετία 2021-22, ο ΠΣΒΑΚ διαβλέπει την σημαντικότερη θετική μεταβολή στα προϊόντα μακιγιάζ, τα οποία αναμένεται να αυξήσουν τις πωλήσεις τους κατά 4,8% φέτος συγκριτικά με πέρσι, και κατά 15,7% το 2022 έναντι του 2021, καλύπτοντας σε έναν βαθμό τις απώλειες που είχαν το 2020, σε ποσοστό 35,3% έναντι του 2019. Ακολουθούν τα είδη περιποίησης προσώπου, για τα οποία αναμένεται αύξηση κατά 15,1% φέτος και κατά 6,8% το 2022, τα είδη περιποίησης σώματος, τα οποία εκτιμάται ότι θα αυξήσουν τις πωλήσεις τους κατά 10,2% φέτος και κατά 6,5% το επόμενο έτος, ενώ ανοδικά εκτιμάται ότι θα κυμανθούν και οι πωλήσεις των αρωμάτων, κατά 6,7% φέτος και κατά 3,8% το 2022, σε συνέχεια καθίζησης του τζίρου τους κατά 24,7% το 2020. Δυναμική ανάκαμψη καταγράφουν επίσης τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών, οι πωλήσεις των οποίων αναμένεται να κλείσουν ενισχυμένες κατά 5,1% φέτος και κατά 1,7% το 2022, καλύπτοντας τις απώλειες που είχαν το 2020, σε ποσοστό 4,5%.