ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φράγμα
Φωτο: Shutterstock

Ιδιώτες σε φράγματα - αρδευτικά έργα για επενδύσεις 750 εκατ. ευρώ

Στην φάση προεπιλογής υποψηφίων μπαίνει τον Νοέμβριο ο διαγωνισμός για το πρώτο έργο φράγματος που θα γίνει με ΣΔΙΤ και διεκδικείται από τρεις κοινοπραξίες τεχνικών εταιρειών.

Μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η προεπιλογή των υποψηφίων για το πρώτο μεγάλο έργο φράγματος με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Πρόκειται για το φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική, με προϋπολογισμό 85,4 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, το οποίο διεκδικούν η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Χρ. Δ. Κωνσταντινίδης, η κοινοπραξία Intrakat – Suez – ΕΥΑΘ και η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις. Μέχρι σήμερα έχουν δοθεί τέσσερις παρατάσεις και πρόσφατα δόθηκε και πέμπτη για την αξιολόγηση των φακέλων που κατέθεσαν οι υποψήφιοι.

Ταυτόχρονα προχωρούν και οι μελέτες για τους διαγωνισμούς ΣΔΙΤ που αφορούν στην κατασκευή 18 φραγμάτων και αρδευτικών έργων σε ολόκληρη την Ελλάδα. Πρόκειται για επένδυση που θα ξεπεράσει τα 750 εκατ. ευρώ με το Ταμείο Ανάκαμψης να συμβάλλει με 200 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα μονάδα ωρίμανσης διαγωνισμών του ΤΑΙΠΕΔ ενδέχεται να αναλάβει κάποιον από τους διαγωνισμούς, ενώ εξετάζεται και η πιθανότητα να αναλάβει το σύνολο των 18 έργων. 

Το τεύχος προκήρυξης του ΣΔΙΤ για την κατασκευή του φράγματος Χαβρία και των δικτύων προβλέπει πως ο ιδιώτης επενδυτής θα υλοποιήσει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του φράγματος, των εγκαταστάσεων επεξεργασίας νερού και των εξωτερικών δικτύων ύδρευσης. Συγκεκριμένα, θα εκπονήσει τις μελέτες που είναι απαραίτητες για τον κατασκευαστικό σχεδιασμό του έργου, θα κατασκευάσει το σύνολο του αντικειμένου των μελετών του κατασκευαστικού σχεδιασμού, θα αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του έργου και θα επιστρέψει το έργο στο ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σύμβαση, στο τέλος της συμβατικής περιόδου, με αντάλλαγμα την καταβολή πληρωμών διαθεσιμότητας, κατά την περίοδο λειτουργίας.

Ο επενδυτής / ανάδοχος θα αναλάβει να κατασκευάσει το φράγμα Χαβρία και τα συνοδά τεχνικά έργα, εγκαταστάσεις επεξεργασίας νερού, δυναμικότητας 55.000 κυβικών μέτρων ημερησίως και εξωτερικών δικτύων συνολικού μήκους 62 χιλιομέτρων, δεξαμενών και αντλιοστασίων. Θα αναλάβει και τη λειτουργία των εγκαταστάσεων για 30 χρόνια, ενώ θα αμείβεται από το Δημόσιο μέσω «πληρωμών διαθεσιμότητας», δηλαδή με μηχανισμό πληρωμών που στηρίζεται σε προδιαγραφές ποιότητας, απόδοσης και αποτελεσμάτων.

Πληρωμές διαθεσιμότητας «δεν θα καταβάλλονται έως ότου το έργο και οι σχετικές υπηρεσίες πληρούν τις προδιαγραφές διαθεσιμότητας της σύμβασης σύμπραξης, όπως αυτό θα πιστοποιηθεί από ανεξάρτητο ελεγκτή. Επίσης, στις πληρωμές διαθεσιμότητας θα επιβάλλονται απομειώσεις, σε περίπτωση που οι επιδόσεις του έργου αποκλίνουν από τις τεθείσες προδιαγραφές απόδοσης της σύμβασης σύμπραξης».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Καμπανάκι» από τους κατασκευαστές για τους πόρους του Ταμείο Ανάκαμψης

Επισημαίνουν τους κινδύνους απωλειών λόγω καθυστερήσεων και ζητούν την παράταση της διάρκειας του Ταμείου. Τα μέλη του ΣΤΕΑΤ θεωρούν μονόδρομο την εφαρμογή των Πρότυπων Προτάσεων. Τι ειπώθηκε στη γενική συνέλευση.
oikodomi, kataskeues
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με ρυθμούς... χελώνας τα ΣΔΙΤ για κτίρια, καθυστερούν διαγωνισμοί

Ήδη έχουν παγώσει κάποιοι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ, όπως για τα επτά νέα δικαστικά μέγαρα ανά την Ελλάδα. Σε αρκετούς άλλους διαγωνισμούς καταγράφεται στασιμότητα αν και έχουν υποβληθεί προσφορές πριν από ένα ή ενάμιση χρόνο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην τελική ευθεία ο ΒΟΑΚ τις επόμενες εβδομάδες οι δεσμευτικές προσφορές

Τον Ιανουάριο θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη ενώ τον Φεβρουάριο υποβάλλονται οι προσφορές για το ανατολικό τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.
Φράγμα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γαλλικοί κολοσσοί «χτυπούν» έργα σε 21 φράγματα ύψους 1,6 δισ. ευρώ

Vinci και Suez αναμέσα στους ενδιαφερόμενους για σύμπραξη με το Δημόσιο στο μεγάλο πρόγραμμα κατασκευής και διαχείρισης φραγμάτων. Προχωρούν ήδη τα πρώτα οκτώ έργα με κόστος κατασκευής 642 εκατ. ευρώ.