Συνεχίζει να αναπτύσσεται με αλματώδεις ρυθμούς ο κλάδος των ηλεκτρονικών καναλιών των σούπερ μάρκετ δείχνοντας πως η τάση αυτή θα παραμείνει πλέον και μετά την πανδημία, καθώς στο πρώτο εξάμηνο του 2021 σημειώθηκε αύξηση 122% στην αξία των πωλήσεων σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο.
Στα 140,6 εκατ. ευρώ έφτασε η συνολική αξία των ηλεκτρονικών αγορών στα σούπερ μάρκετ σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group και εκτιμάται πως θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 163,8 εκατ. ευρώ με τα οποία έκλεισε συνολικά ο κλάδος το 2020. Οι προ πανδημίας πωλήσεις του κλάδου φαντάζουν πλέον μακρινό παρελθόν, αφού μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2021 ο τζίρος ήταν παραπάνω από τριπλάσιος από το συνολικό τζίρο του 2019.
Στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνονται 7 από τους 9 βασικούς παίκτες και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα online Super Market, ο ρυθμός ανάπτυξης το πρώτο εξάμηνο του 2021 άγγιξε το +148%.
Στις κατηγορίες online αγορών το διάστημα που μελετά η παρούσα έρευνα που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ), αναδεικνύονται οι εξής:
- +192% σε προϊόντα για κατοικίδια,
- +179% σε προϊόντα αρτοποιίας,
- +173% σε ποτά και αναψυκτικά,
- +155% σε φρέσκα τρόφιμα,
- +144% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης,
- +143% σε συσκευασμένα τρόφιμα,
- +142% σε κατεψυγμένα τρόφιμα,
- +139% σε διάφορα προϊόντα,
- +133% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού και
- +99% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.
Η μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού φαίνεται να έχει σταθεροποιηθεί τα πρώτο εξάμηνο του 2021 στα 78,70 ευρώ με τον ΦΠΑ και να κυμαίνεται στα ίδια περίπου επίπεδα με το δεύτερο εξάμηνο του 2020. Μάλιστα τα σχεδόν 15 τεμάχια από τα συνολικά 37,5 ευρώ που περιέχει το αγοραστικό καλάθι, αποτελούν φρέσκα τρόφιμα.
Ο δείκτης μετατροπής επισκέπτη σε πελάτη, τον οποίο θα συναντήσουν οι ενδιαφερόμενοι στο report της εταιρείας, συνεχίζει να αυξάνεται το πρώτο εξάμηνο του 2021, αγγίζοντας το 3,9% και πάνω από 1,5 ποσοστιαίες μονάδες συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2020.
Ανάμεσα στα ευρήματα της εταιρείας όσον αφορά τα marketing κανάλια, σημειώθηκε νέο ρεκόρ με το 37% της αξίας των πωλήσεων να προέρχονται από direct επισκέψεις στα Online Super Markets (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ' ευθείας την ηλεκτρονική διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), οι οποίες γνωρίζουν μια άνευ προηγουμένου ανάπτυξη, με χαρακτηριστική αύξηση 9 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2020. Από την άλλη πλευρά, σημειώθηκε μια πτώση 7,5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2020 στις πωλήσεις που προήλθαν από οργανικά αποτελέσματα (21% το πρώτο τρίμηνο και 16% το δεύτερο τρίμηνο του 2021).