Νέες προοπτικές στην αγορά ακινήτων και ώθηση στις επενδύσεις και τις τιμές δίνουν έντεκα μεγάλα έργα που βρίσκονται στο σημείο εκκίνησης ή και σε προχωρημένα στάδια. Όπως τονίζει σε ανάλυσή της η Delphi Analytics, τα έργα υποδομών και ανάπτυξης ακινήτων που προωθούνται θα αναδείξουν νέες περιοχές επενδυτικού ενδιαφέροντος, βελτιώνοντας σημαντικά το επενδυτικό τοπίο στην Ελλάδα.
Μετά την πανδημία, η Ελλάδα έχει στη φαρέτρα της ένα «πακέτο» 11 μεγάλων επενδυτικών σχεδίων, η συνολική αξία των οποίων ξεπερνά τα 9,3 δισ. ευρώ. Το Ελληνικό αποτελεί την «κορωνίδα» των παραπάνω επενδύσεων, καθώς η αξία της επένδυσης φθάνει στα οκτώ δισ. ευρώ και έχει όλα τα εχέγγυα να μετατραπεί σε πηγή εσόδων τόσο για τον ιδιωτικό όσο και για τον δημόσιο τομέα τις επόμενες δεκαετίες. Μικρότερης απόλυτης αξίας αλλά εξίσου σημαντικά ως προς τη συμβολή τους στην ανάπτυξη είναι τα προγραμματισμένα επενδυτικά projects, τα οποία παρουσιάζει η Delphi και είναι τα ακόλουθα:
- Ελληνικό: Το μεγαλύτερο έργο στη χώρα που αναμένεται να μετατρέψει την περιοχή σε έναν τουριστικό προορισμό διεθνούς κλάσης και επεκτείνεται σε μία συνολική επιφάνεια 6.200.00 τ.μ. Βάσει των εκτιμήσεων έως την ολοκλήρωσή του θα συμβάλει κατά 2,4% στο ελληνικό ΑΕΠ και θα δημιουργήσει 75.000 νέες θέσεις εργασίας. Η συνολική επένδυση εκτιμάται ότι φθάνει στο επίπεδο των οκτώ δισ. ευρώ.
- Πύργος του Πειραιά: Το έργο στοχεύει να μετατρέψει το υπάρχον κτίριο σε ένα ορόσημο για την περιοχή. Το έργο προβλέπει χώρους μικτής χρήσης με γραφεία, εστιατόρια και πολυπολιτισμικά κέντρα. Το συνολικό οικονομικό όφελος για το Δήμο Πειραιά θα είναι 1,01 εκατ. ευρώ με ετήσια προσαρμογή 2% και το κόστος εκτιμάται σε 75 εκατ. ευρώ.
- Υποθαλάσσια οδική σήραγγα Αθηνών - Σαλαμίνας: Ένα έργο ύψιστης σημασίας, το οποίο αναμένεται ότι θα αναβαθμίσει όχι μόνο την περιοχή που «εμπλέκεται» άμεσα αλλά το σύνολο της Δυτικής Αττικής, εξυπηρετώντας χιλιάδες οχήματα ετησίως. Αναμένεται ότι θα ολοκληρωθεί σε πέντε χρόνια, με εκτίμηση κόστους στα 350 εκατ. ευρώ.
- Ανασυγκρότηση Μικρολίμανου: Η ανοικοδόμηση του παραλιακού μετώπου του Μικρολίμανου είναι μία από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις των τελευταίων δεκαετιών στην πόλη του Πειραιά και βρίσκεται στο τελικό της σημείο. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι έξι εκατ. ευρώ.
- Σαρόγλειο Μέγαρο: Το έργο στοχεύει να μεταμορφώσει το 8όροφο αρχοντικό των 11.300 τ.μ. σε αστικό ξενοδοχείο 5 αστέρων με χωρητικότητα 200 δωματίων. Βρίσκεται κοντά στην Πλατεία Ομονοίας και θα λειτουργήσει υπό τη σκέπη της Moxy (Marriott Group of Companies). Το κόστος της επένδυσης υπολογίζεται σε 20 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του τρέχοντος έτους.
- Μετρό Αθηνών – Γραμμή 4: Τα προκαταρκτικά έργα για την κατασκευή της νέας γραμμής έχουν ήδη ξεκινήσει. Περιλαμβάνει Άλσος Βεϊκου – Ευαγγελισμό – Φάρο – Μαρούσι και προεκτάσεις ε Βύρωνα – Άνω Ηλιούπολη και προς τα Πετράλωνα και την Εθνική Οδό. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα που θα γίνουν στη χώρα και θα ωφελήσει μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας. Η νέα γραμμή θα περιλαμβάνει συνολικά 35 σταθμούς και θα βελτιώσει την προσβασιμότητα σε πολλά βασικά κτίρια. Το κόστος υπολογίζεται σε περίπου 33,5 εκατ. ευρώ με ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 30 μήνες.
- Kaizen Campus: Σε ένα οικόπεδο 10.000 τ.μ., η Kaizen - η μεγαλύτερη εταιρεία Gametech στην Ελλάδα και μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στην Ευρώπη - πρόκειται να κατασκευάσει τα νέα κεντρικά της γραφεία στο Μαρούσι. Το τριώροφο κτίριο με κύριους χώρους 7.500 τ.μ. και βοηθητικούς χώρους 7.000 τ.μ., θα φιλοξενήσει περισσότερους από 800 εργαζόμενους. Αναμένεται ότι η κατασκευή θα ξεκινήσει τον Ιούνιο του 2022 και θα ωφελήσει ιδιαίτερα το προφίλ του Αμαρουσίου ως μία περιοχή στέγασης επιχειρήσεων.
- Πάρκο στο λιμάνι του Πειραιά: Το πάρκο θα κατασκευαστεί κοντά στον τερματικό σταθμό για κρουαζιέρες στο λιμάνι του Πειραιά καλύπτοντας περίπου 8.000 τ.μ. Θα περιλαμβάνει μια σύγχρονη παιδική χαρά, μια λωρίδα ποδηλάτων και ένα χώρο στάθμευσης και θα βελτιώσει το βιοτικό επίπεδο σε όλες τις γύρω περιοχές. Το κόστος κατασκευής εκτιμάται στα 1,5 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από κινεζικά κεφάλαια.
- Κέντρο Καινοτομίας «Πολιτεία»: Το έργο στοχεύει στη βελτίωση του επιχειρηματικού οικοσυστήματος. Θα αποτελέσει στέγη για πρωτοποριακές εταιρείες, startups, spin offs, startups incubators και accelerators, ερευνητικά κέντρα και τμήματα Έρευνας και Ανάπτυξης μεγάλων βιομηχανιών. Θα κατασκευαστεί σε οικόπεδο 18.000 τ.μ. όπου βρίσκεται το εργοστάσιο ΧΡΟΠΕΙ, στην οδό Περαιώς, εντός συνολικής έκτασης 35.700 τ.μ. Το κόστος κατασκευής εκτιμάται σε 60 εκατ. ευρώ και θα δημιουργήσει 2.500 θέσεις εργασίας.
- Μετρό Θεσσαλονίκης: Το έργο είναι ήδη σε εξέλιξη και αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τις υποδομές των μεταφορών στη πόλη. Θα περιλαμβάνει δύο γραμμές με 18 σταθμούς, ενώ το κόστος εκτιμάται στα 1,5 εκατ. ευρώ και η κύρια γραμμή θα ολοκληρωθεί το 2023.
- Διεθνές Αεροδρόμιο Καστελίου: Το νέο έργο ανάπτυξης του αεροδρομίου θα αντικαταστήσει το υπάρχον αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» στο Ηράκλειο Κρήτης και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025. Θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας με περισσότερα από οκτώ εκατ. επιβάτες ετησίως. Επιπλέον, το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή δύο κύριων δρόμων που θα συνδέουν το αεροδρόμιο με τους αυτοκινητόδρομους της Κρήτης. Το κόστος εκτιμάται σε 850 εκατ. ευρώ και σηματοδοτεί την πρώτη μεγάλη ινδική επένδυση στην Ελλάδα.