Παιδικά ενδύματα/υποδήματα, καλλυντικά και παιχνίδια οδηγούν τις εορταστικές αγορές των Ελλήνων και αυτήν την πασχαλινή περίοδο, τονώνοντας τον τζίρο των εμπορικών καταστημάτων. Η κίνηση στην αγορά χαρακτηρίζεται σχετικά μετρημένη ωστόσο, απόρροια της επιβολής των περιορισμών για το κλείσιμο ραντεβού μέσα στο κατάστημα, διαδικασία την οποία μερίδα των καταναλωτών εξακολουθεί να δυσκολεύεται να την εφαρμόσει. Εντούτοις, εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου που μίλησαν στο BusinessDaily σημείωσαν τη σχετική ικανοποίηση τους για το γεγονός ότι τουλάχιστον η φετινή πασχαλινή περίοδος τους προσφέρει τη δυνατότητα να δουλέψουν, οδηγώντας σε σημαντική αύξηση του τζίρου συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Όπως σημειώνει ο κ. Νίκος Μουστάκας, διευθύνων σύμβουλος της ομώνυμης αλυσίδας παιχνιδιών, η κίνηση στα φυσικά καταστήματα κρίνεται σχετικά ικανοποιητική, δεδομένων των περιορισμών, δημιουργώντας όμως προσδοκίες για την περαιτέρω βελτίωση της εικόνας όταν η αγορά επιστρέψει στην κανονικότητα. Ο ίδιος σημειώνει ότι η βόλτα στα καταστήματα αποτελεί μια από τις ελάχιστες δραστηριότητες που μπορούν να κάνουν οι γονείς μαζί με τα παιδιά τους στην παρούσα συγκυρία, υπογραμμίζοντας την σημασία της κοινωνικοποίησης για τους μικρούς πελάτες της αλυσίδας. Η εταιρεία Μουστάκας πάντως, προκειμένου να προλάβει την επανάληψη πιθανών καθυστερήσεων στις παραδόσεις των παραγγελιών από το διαδικτυακό της κατάστημα που είχε παρατηρηθεί την περίοδο των Χριστουγέννων, προχώρησε σε συμφωνία με την εταιρεία διανομών Wolt, εξυπηρετώντας άμεσα τους πελάτες της.
Το πρόβλημα εντοπίζεται ιδιαίτερα στο λεκανοπέδιο της Αττικής, όπως σημειώνει ο κ. Μουστάκας, και πλέον αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά με την αξιοποίηση ακόμη και οχημάτων ταξί για την άμεση παράδοση των online παραγγελιών. Ο κ. Μουστάκας περαιτέρω επισημαίνει ότι οι διαδικτυακές αγορές διατηρούν την δυναμική τους και στην παρούσα συγκυρία, καθώς ειδικά οι νέοι γονείς τις προτιμούν, κι εκτιμά ότι ειδικά για τον χώρο του παιχνιδιού ο τζίρος από το ηλεκτρονικό εμπόριο δύναται να παγιωθεί στο 15% το 2022 στη χώρα μας, χρονιά που ο ίδιος εκτιμά ότι θα έχει επέλθει σχετική κανονικότητα.
Ενθαρρυντική κρίνεται η αγοραστική κίνηση και στα πολυκαταστήματα attica, τόσο στο κέντρο της Αθήνας, στο CityLink, όσο και στο εμπορικό κέντρο Golden Hall και την Θεσσαλονίκη. Οι περιορισμοί οπωσδήποτε περιορίζουν την επισκεψιμότητα των καταστημάτων, όπως σημειώνεται από την διοίκηση της Αττικά Πολυκαταστήματα, ωστόσο το μέλλον προδιαγράφεται θετικό, με δεδομένο ότι η επέκταση στο πολυκατάστημα του κέντρου της Αθήνας έχει πλέον ολοκληρωθεί, προσφέροντας στους επισκέπτες μία αναβαθμισμένη εμπειρία αγορών.
Τέλος, από την πλευρά του, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοίμου Ενδύματος εκτιμά ότι οι πωλήσεις παιδικών ενδυμάτων θα καταγράψουν τις καλύτερες επιδόσεις φέτος, συγκριτικά με τις υπόλοιπες κατηγορίες, ενώ κι ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων διατυπώνει την αισιοδοξία του για την σταδιακή επαναφορά της αγοράς καλλυντικών στα επίπεδα του 2019, στην βάση τόσο της επαναλειτουργίας των εξειδικευμένων δικτύων φυσικών καταστημάτων αλλά και της ενίσχυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου, ως απόρροια της πανδημίας.