ΓΔ: 1394.52 -0.22% Τζίρος: 32.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:48:30 DATA
supermarket, trofima, proionta
Φώτο: Shutterstock

Σταθεροποίηση πωλήσεων στο α' εξάμηνο για το λιανικό εμπόριο τροφίμων

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ μεσοσταθμικά τα στελέχη που συμμετείχαν εκτιμούν ότι θα υπάρξει υποχώρηση της τάξης του 0,2%, λόγω και των αγορών «πανικού» στο αντίστοιχο διάστημα του 2020.

Σταθερές πωλήσεις το πρώτο εξάμηνο του 2021 σε σχέση με το αντίστοιχο του προηγουμένου έτους, αναμένουν τα στελέχη του κλάδου λιανεμπορίου τροφίμων και βιομηχανίας FMCG, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Η έρευνα διεξήχθη την περίοδο 12 έως 23 Φεβρουαρίου 2021 με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου και δείγμα 180 ανώτερων και ανώτατων στελεχών επιχειρήσεων (λιανεμπόριο-αλυσίδες σούπερ μάρκετ και προμηθευτές FMCG) από τη γενική διεύθυνση και τα τμήματα marketing, πωλήσεων, αγορών, οικονομικών, πληροφορική κ.λπ.

Σε σχέση με τις προσδοκίες για τις πωλήσεις του κλάδου, στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ καταγράφεται μεγάλο ποσοστό 40% εκ των ερωτηθέντων, οι οποίοι θεωρούν ότι οι πωλήσεις του κλάδου θα αυξηθούν το τρέχον εξάμηνο αλλά και μεγάλο ποσοστό οι οποίοι θεωρούν ότι θα υπάρξει μείωση 43%.

Μεσοσταθμικά τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν ότι θα καταγραφεί μείωση της τάξης του 0,2% στις πωλήσεις το εξάμηνο Ιανουάριος 2021 - Ιούνιος 2021 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2020, ενώ για το σύνολο του έτους 2021 εκτιμούν αύξηση πωλήσεων της τάξης του 0,1% μεσοσταθμικά. Η μείωση στο πρώτο εξάμηνο αποδίδεται κυρίως στη σύγκριση με την περίοδο του 2020 με τις αγορές «πανικού» των πρώτων ημερών εμφάνισης της πανδημίας. Σημειώνεται ότι τα στελέχη που προέρχονται από την πλευρά του λιανεμπορίου είναι πιο αισιόδοξα σε σχέση με τις προβλέψεις τους για τις πωλήσεις, συγκριτικά με τα στελέχη που προέρχονται από τη βιομηχανία.

Η αρνητική τάση που καταγράφηκε στην αποτίμηση της εξέλιξης της οικονομικής κατάστασης της χώρας το 2020 σταθεροποιείται σε χαμηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, τον Φεβρουάριο 2020 μόλις το 3% θεωρεί ότι η οικονομική κατάσταση βελτιώθηκε και το 90% ότι χειροτέρεψε. Αντίστοιχα ποσοστά είχαν να καταγραφούν από τις αρχές του 2017.

Το οικονομικό κλίμα παρουσιάζει αντίστοιχη εικόνα. Ο σχετικός δείκτης διαμορφώνεται στο -0,18, οριακά αυξημένος σε σχέση με τον Οκτώβριο αλλά με αρνητικό πρόσημο, το οποίο είχε να καταγραφεί από τον Ιούλιο του 2017. Αυτό εξηγείται και από τις εκτιμήσεις των στελεχών του κλάδου για τη διάρκεια της κρίσης. Συγκεκριμένα, ποσοστό 85% πιστεύει ότι η έκτακτη κατάσταση με τον COVID-19 θα διαρκέσει τουλάχιστον ως το τέλος του 2021 ενώ το 97% πιστεύει ότι η αγορά και η οικονομία θα επηρεάζονται από την έκτακτη κατάσταση έως το τέλος του 2021 ή και περισσότερο ενώ, τέλος, το 70% τουλάχιστον ως το καλοκαίρι του 2022.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άνοδος 9,8% στον τζίρο των σούπερ μάρκετ το οκτάμηνο, αύξηση των PL

Συγκεκριμένα το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (PL) σε αξία το οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου, διαμορφώθηκε στο 26,2% από 25,5% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 12,9%.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξάνεται 9,1% ο τζίρος των σούπερ μάρκετ, μειώνονται οι περιττές δαπάνες

Oι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται, στη συντριπτική τους πλειοψηφία (97% των ερωτηθέντων), να έχουν ξεκάθαρα αντιληφθεί την αύξηση στις τιμές των προϊόντων, που πωλούνται μέσα από τα super markets.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΙΕΛΚΑ: Μία στις τρεις επιχειρήσεις περιμένει χειρότερη κερδοφορία το 2023

Τα στελέχη του κλάδου περιμένουν μείωση του όγκου πωλήσεων (-2,2%) το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2022 και έντονη επίδραση των ανατιμήσεων στη λειτουργία των επιχειρήσεων.