ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:26:12 DATA
estiasi, lockdown
Φωτο: Menelaos Michalatos / SOOC

Μόλις το 10% της εστίασης στη Θεσσαλονίκη έχει δυνατότητα take away

Τα Χριστούγεννα έφεραν κινητικότητα στις παραδοσιακές αγορές τροφίμων και τα κρεοπωλεία της Θεσσαλονίκης, ενώ καταστήματα εστίασης και ξενοδοχεία προσπαθούν να διασώσουν τον φετινό τζίρο.

Οι κλειστές πόρτες των καταστημάτων εστίασης οδήγησαν κάποιες επιχειρήσεις στη Θεσσαλονίκη στην ιδέα της ετοιμασίας και παράδοσης γιορτινών μενού με ντελίβερι ή take-away με ζαχαροπλαστείο να προσφέρει γιορτινό μενού με ντελίβερι σε γυάλινα σκεύη, εστιατόριο προτείνει 21 χριστουγεννιάτικα πιάτα με παράδοση κατ' οίκον, κρεοπωλείο διαθέτει με take-away φαγητά που χρειάζονται μόνο ψήσιμο, ενώ γνωστό ξενοδοχείο προσφέρει τρία σετ μενού που επιμελούνται ο executive chef και ο pastry chef του.

Ωστόσο η κίνηση είναι αυξημένη σε κρεοπωλεία και σούπερ μάρκετ ενώ σημειώνεται και κάποια αναζωογόνηση των παραδοσιακών αγορών του ιστορικού κέντρου, καθώς τα πιεσμένα οικονομικά φέρνουν τους καταναλωτές να επιμένουν στις σπιτικές προετοιμασίες.

«Από την αρχή της τρέχουσας εβδομάδας, μετά μια περίοδο "νέκρας", η αγορά στο Καπάνι κινήθηκε και κινείται, έστω με κίνηση μειωμένη πάνω από 50%. Φαίνεται πως από τη Δευτέρα υπερίσχυσε η συνήθεια των γιορτινών αγορών και οι άνθρωποι ήρθαν στην αγορά, όπου εννοείται πως τηρούνται όλα τα μέτρα και οι αποστάσεις και μπορούν να αισθάνονται ασφαλείς», σημειώνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου, Χρήστος Νικολόπουλος

«Τα καταστήματα τροφίμων, κρεοπωλεία, οπωροπωλεία, είναι όλα ανοιχτά στο στολισμένο Καπάνι και οι καταναλωτές πραγματοποιούν αγορές για το γιορτινό τραπέζι όχι μόνο του νοικοκυριού τους, αλλά και για συγγενείς ή φίλους, που δεν μπορούν να βγουν από το σπίτι», λέει ο κ. Νικολόπουλος, που σημειώνει οτι λαμβάνονται όλες οι προφυλάξεις.

Την ίδια ώρα, σε κάποια καταστήματα εστίασης, οι «σάλες» μπορεί να είναι κλειστές στο πλαίσιο των μέτρων για την Covid-19, αλλά τα ...μηχανάκια εργάζονται πυρετωδώς, κάνοντας ντελίβερι γιορτινών πιάτων κατ' οίκον ή διαθέτοντας με take-away χριστουγεννιάτικα γεύματα, που σε πολλές περιπτώσεις έχουν παραγγελθεί μέρες πριν. Τα περισσότερα καταστήματα, όμως, δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα.

«Μόλις το 10%-15% των καταστημάτων εστίασης στη Θεσσαλονίκη είναι δομημένα με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορούν να κάνουν ντελίβερι ή να λειτουργούν με take-away. Αλλά ακόμα και αυτά που κάνουν ντελίβερι, ακόμα και αυτές τις ημέρες, ίσα ίσα πραγματοποιούν το 30%-40% του τζίρου που θα έκαναν κανονικά. Πώς να επιβιώσουν με το 30% του τζίρου; Όλα τα υπόλοιπα καταστήματα εστίασης, απλά δεν λειτουργούν και η κατήφεια και η ανασφάλεια είναι διάχυτες», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ένωσης Εστιατόρων Ψητοπωλών και Καφέ-μπαρ Νομού Θεσσαλονίκης, Γιάννης Φιλοκώστας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταθερές έμειναν οι διανυκτερεύσεις σε τουριστικά καταλύματα τον Ιούνιο

Μεγαλύτερη συμβολή στις αφίξεις και στις διανυκτερεύσεις παρατηρήθηκε από τους αλλοδαπούς τουρίστες με 81,9% και 89,4%, αντίστοιχα. Σχεδόν διπλάσιες οι διανυκτερεύσεις για τους αλλοδαπούς έναντι των ημεδαπών.
take away-kafes
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Να μείνει στο 13% ο ΦΠΑ στον καφέ ζητούν οι επαγγελματίες της εστίασης

Η ΠΟΕΣΕ υπογραμμίζει ότι η αύξηση του ΦΠΑ σε καφέ και μη αλκοολούχα ποτά δεν είναι τίποτα άλλο από μέτρο καθαρά εισπρακτικού χαρακτήρα την στιγμή μάλιστα που τα δημόσια έσοδα συνεχώς αυξάνονται.
εστίαση-σερβιτόρος-παροχή υπηρεσιών
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πάνω από 5,5 δισ. ο τζίρος των καταλυμάτων στο γ' τρίμηνο με άνοδο 5,6%

H μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών παρατηρήθηκε στην περιφερειακή ενότητα Χαλκιδικής (18,8%) και η μικρότερη αύξηση (1,1%) καταγράφηκε στην περιφερειακή ενότητα Ρόδου. Άλμα στα 3,47 δισ. ο τζίρος των επιχειρήσεων εστίασης.