Όλο και περισσότεροι Έλληνες ψάχνουν πλέον, ιδιαίτερα μετά το lockdown, για μάστορες στο διαδίκτυο. Ξεπερνώντας την εποχή που η αναζήτηση ενός επαγγελματία για τεχνικές εργασίες γινόταν μέσω συστάσεων, τώρα οι περισσότεροι δηλώνουν ότι εμπιστεύονται το ίντερνετ για τις αναζητήσεις τους και ότι θεωρούν εύκολη την εύρεση επαγγελματία για το σπίτι μέσω διαδικτύου.
Όπως αναφέρει έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN), 7 στους 10 ερωτηθέντες δήλωσαν ότι εμπιστεύονται το διαδίκτυο για να βρουν επαγγελματία για το σπίτι τους, ενώ συγκριτικά με πέρυσι 1 στους 3 χρησιμοποιούν περισσότερο το διαδίκτυο για την εύρεση επαγγελματιών για το σπίτι.
Ως προς τις πηγές εύρεσης επαγγελματιών για το σπίτι, οι καταναλωτές ψάχνουν πρωτίστως σε on line μηχανές αναζήτησης, με το 68% να απαντάει πως έκανε χρήση κάποιας πλατφόρμας εύρεσης επαγγελματιών τον τελευταίο χρόνο ενώ 4 στους 10 να δηλώνουν μεγαλύτερη χρήση μετά την περίοδο καραντίνας.
Στις επιλογές των καταναλωτών πρώτη επιλογή αναδεικνύεται η πλατφόρμα Douleutaras.gr, ενώ ακολουθούν τα πιο «παραδοσιακά κανάλια» εύρεσης επαγγελματιών όπως είναι οι μηχανές αναζήτησης του διαδικτύου (Google, Bing κ.α.) αλλά και μέσα από συστάσεις συγγενών και φίλων.
Αναφορικά με τα πλεονεκτήματα που τους παρέχει μία πλατφόρμα εύρεσης επαγγελματιών, στις πρώτες θέσεις αναδείχθηκαν η άμεση ανταπόκριση του επαγγελματία, η σιγουριά ως προς την ποιότητα της εργασίας και η πληθώρα επιλογών. Οι καταναλωτές επηρεάζονται κυρίως από τον βαθμό ικανοποιημένων πελατών, την ευκολία στην πλοήγηση, καθώς και τις αξιολογήσεις άλλων χρηστών.
Συγκεκριμένα, για να εμπιστευτούν μία πλατφόρμα εύρεσης επαγγελματιών, το 80% επηρεάζεται από τον βαθμό ικανοποιημένων πελατών, και 75% από τις αξιολογήσεις χρηστών, ενώ το 77% επηρεάζεται από την ευκολία πλοήγησης.