ΓΔ: 1394.47 -0.23% Τζίρος: 32.98 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:51:30 DATA
Φώτο: Shutterstock

«Κούρεμα» εσόδων και αρμοδιοτήτων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας

Σφοδρές αντιδράσεις από τους συνδικαλιστές της ΥΠΑ, καθώς μεταφέρονται οι κύριες αρμοδιότητες και το 80% των τελών για τα αεροδρόμια στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας.

Δεν πρόλαβε να πάει στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) ο Διοικητής κ. Χρήστος Τσίτουρας και... άρχισαν τα όργανα. Το «κόψιμο» αρμοδιοτήτων από την κραταιά Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), που μένει πλέον μόνο ως φορέας παροχής υπηρεσιών αυτοναυτιλίας και διαχείρισης αεροδρομίων / υδατοδρομίων, συνοδεύεται και από άλλες εξελίξεις.Ήδη υπάρχουν σοβαρές αντιδράσεις, με την ομοσπονδία υπαλλήλων της ΥΠΑ να απειλεί με κινητοποιήσεις καθώς εκφράζει ενστάσεις σε αρκετές διατάξεις του, υπό διαβούλευση, νομοσχεδίου της ΑΠΑ.

Οι συνδικαλιστές πιέζουν για αύξηση του αριθμού των υπαλλήλων της ΥΠΑ που θα μεταφερθούν στην ΑΠΑ. Επιπλέον διαμαρτύρονται επειδή το 80% των Τελών Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων θα πηγαίνει στην ΑΠΑ ενώ η ΥΠΑ θα μείνει με μόλις 20% με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για τα παχυλά επιδόματα που λάμβαναν οι υπάλληλοι της τελευταίας. 

Η σημερινή κυβέρνηση προωθεί νομοσχέδιο με το οποίο αλλάζει το καθεστώς των ΑΠΑ και ΥΠΑ, όπως ρυθμίζονταν σε νόμο που είχε ψηφιστεί επί ΣΥΡΙΖΑ και είχε συναντήσει σοβαρές αντιδράσεις στις Βρυξέλλες. Το νομοσχέδιο προβλέπει την ανασύσταση της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας ως ανεξάρτητης αρχής κατά το ευρωπαϊκό πρότυπο, με αποστολή την άσκηση των ρυθμιστικών, κανονιστικών, εποπτικών αρμοδιοτήτων στον τομέα των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των τελών των αερολιμένων. 

Στην κυβέρνηση υποστηρίζουν πως ενώ επί ΣΥΡΙΖΑ είχαν προβλέψει τη συγκρότηση μιας Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας με 488 άτομα προσωπικό, στο νέο Σχέδιο Νόμου μειώνεται ο αριθμός των οργανικών θέσεων σε 172 και αναδιαρθρώνεται πλήρως το οργανόγραμμα της Αρχής, σύμφωνα με τους Κανονισμούς της Ε.Ε.

Η ΑΠΑ έχει μία ακόμα πρωτοτυπία ως ρυθμιστική αρχή, καθώς δεν διαθέτει διοικητικό συμβούλιο.  Με βάση το νομοσχέδιο, η διοίκησή της θα συγκροτείται από τον Διοικητή και το Εκτελεστικό της Συμβούλιο. Τα έσοδά της θα προέρχονται κατά κύριο λόγο από τα τέλη αεροδρομίων.

Όσο για τον Χρ. Τσίτουρα, δεν είναι άγνωστος στην αγορά καθώς υπήρξε γενικός διευθυντής της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό.

Ένα από τα προβλήματα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει είναι και η γνωστή υπόθεση με τα vouchers που έλαβαν όσοι πελάτες αεροπορικών εταιρειών είδαν να ακυρώνονται οι πτήσεις τους. Κατά τη συζήτηση στη Βουλή για την τοποθέτηση του κ. Τσίτουρα, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, ανέφερε ότι η χώρα μας μαζί με άλλες 12 ευρωπαϊκές χώρες έχουν διασφαλίσει ότι ο καταναλωτής μετά την πάροδο του 18μηνου και εφόσον δεν έχει χρησιμοποιήσει το εισιτήριο του θα το πληρωθεί από τις αεροπορικές εταιρίες.

Σημειώνεται ότι, μεταξύ άλλων, η ΑΠΑ θα αναλάβει να προχωρήσει τον επόμενο διαγωνισμό για τις άγονες αεροπορικές γραμμές που επί χρόνια προωθούσε κατευθείαν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τη συνεργασία της ΥΠΑ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενισχύθηκε κατά 5% η επιβατική κίνηση σε 24 περιφερειακά αεροδρόμια

«Πρωταθλητής» καλοκαιριού στην επιβατική κίνηση το κρατικό αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» καθώς εξυπηρέτησε 4,61 εκατ. επιβάτες, ενώ το αεροδρόμιο Κάσου σημείωσε αύξηση 99,6% της επιβατικής κίνησης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενισχυμένη κατά 9,5% η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια στο επτάμηνο

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, από τα ελληνικά αεροδρόμια διακινήθηκαν 42.538.219 επιβάτες. Σε Κάσο, Μήλο, Νάξο, και Κρήτη σημειώθηκε η μεγαλύτερη άνοδος διακινούμενων επιβατών.