ΓΔ: 1403.87 -0.96% Τζίρος: 129.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA
Φωτο: Shutterstock

Ο νέος επικεφαλής του ΟΣΕ και οι μεγαλύτερες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει

Σύμφωνα με πληροφορίες ο Σπύρος Πατέρας θα είναι ο νέος επικεφαλής του οργανισμού αναλαμβάνοντας τη δύσκολη αποστολή επίλυσης πολλών και χρόνιων προβλημάτων.

Προθεσμία μέχρι τις 3 Σεπτεμβρίου έχει το υπουργείο Υποδομών προκειμένου να διορίσει νέο διευθύνοντα σύμβουλο και να αναμορφώσει το διοικητικό συμβούλιο του ΟΣΕ ώστε να συνεχίσουν να είναι νόμιμες οι αποφάσεις του τελευταίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες βρέθηκε έπειτα από τρεις μήνες ζυμώσεων ο αντικαταστάτης του παραιτηθέντος Κώστα Σπηλιόπουλου. Πρόκειται για τον Σπύρο Πατέρα, έμπειρο στέλεχος της αγοράς μελετών ο οποίος θα αναλάβει να βγάλει τον ΟΣΕ από τον σημερινό βάλτο. 

Ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ Κ. Σπηλιόπουλος είχε τοποθετηθεί από το Μέγαρο Μαξίμου στη θέση του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ μετά τις εκλογές. Όμως από την πρώτη στιγμή δεν είχε τη στήριξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή και τελικά στις αρχές του καλοκαιριού εξωθήθηκε σε παραίτηση. Από τότε ο ΟΣΕ παραμένει με προσωρινό διοικητικό συμβούλιο με την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας να χειροτερεύει, όπως δείχνουν και οι συνεχείς ανακοινώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (που λειτουργεί τους συρμούς επιβατικών μεταφορών, κ.α.) για καθυστερήσεις και τεχνικά προβλήματα λόγω ελλιπούς συντήρησης.

Για την κατάσταση στο δίκτυο του ΟΣΕ μίλησε χθες στον Real ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), των μηχανοδηγών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας. Όπως είπε, «τα συστήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο πρέπει να παραδοθούν χθες. Τρία χρόνια και τρείς μήνες μετά από το τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο, τίποτα σχεδόν δεν έχει αλλάξει σε αυτόν τον τομέα  και δεν υπάρχει καμία διεργασία για να προχωρήσει κάτι άμεσα». Πρόσθεσε πως «δεκαεπτά  χρόνια μετά την πρώτη εγκατάσταση του ETCS (συστήματος σηματοδότησης και αυτόματης προστασίας) σε τρένο και αυτό δεν έχει λειτουργήσει ποτέ!» 

Ο Κ. Γενιδούνιας υποστήριξε, επίσης, πως «είναι αδιανόητο σε σύγχρονη υποδομή που έχει παραδοθεί μόλις ένα μήνα πριν, να έχουμε εκτροχιασμό συρμού επειδή "αλλαγή" βρέθηκε σε λάθος κατεύθυνση. Περιμένουμε το πόρισμα για το συμβάν και ζητάμε από όλους την πιστή τήρηση των κανονιστικών διαδικασιών προκειμένου να μην ξαναυπάρξει τέτοιο περιστατικό». Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών αναφέρεται στο πρόσφατο περιστατικό στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη που κατά πληροφορίες οφείλεται στο γεγονός πως ο κλειδούχος του ΟΣΕ δεν είχε κάνει την απαραίτητη αλλαγή με αποτέλεσμα να αποφευχθεί στο παρά πέντε ένα σοβαρό ατύχημα. 

Την τραγική εικόνα στον ΟΣΕ περιγράφει και η πρόσφατη έκθεση μεταμνημονιακής αξιολόγησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Όπως αναφέρει, η ελληνική πλευρά είχε υποσχεθεί πως από το υφιστάμενο ΕΣΠΑ (2014 – 2020) θα έχουν υπογραφεί συμβάσεις σιδηροδρομικών έργων 1,2 – 1,4 δισ. ευρώ αλλά τελικά έχουν υπογραφεί συμβάσεις μόλις 200 εκατ. ευρώ. Η τύχη ορισμένων από των ελαχίστων συμβάσεων παραμένει άγνωστη με αποκορύφωμα την περίφημη υπογειοποίηση στην περιοχή των Σεπολίων. Η σύμβαση είχε υπογραφεί με τεράστια έκπτωση, σχεδόν 50%, από την ανάδοχη κοινοπραξία, αλλά επί σχεδόν δύο χρόνια η πρόοδος είναι ελάχιστη. Την ίδια κατάληξη είχε και η σύμβαση για τη σύνδεση του Λουτρακίου με το βασικό σιδηροδρομική δίκτυο. Η προχειρότητα στην προετοιμασία του έργου, τα λάθη στις μελέτες, κ.α., οδήγησαν στο βάλτωμα και αυτού του έργου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέος ΟΣΕ με κουβάρι παλιών διεκδικήσεων και οικονομικών εκκρεμοτήτων

Στη διαιτησία οι αξιώσεις μεταξύ ΓΑΙΑΟΣΕ και Hellenic Train ενόψει της απόσχισης του τροχαίου υλικού, που περνά στον Νέο ΟΣΕ. Τις επόμενες ημέρες σε διαβούλευση το σχέδιο νόμου για τον ενιαίο φορέα.
traino-sididromos-erga
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανάσα χρηματοδότησης από την Ευρώπη με 500 εκατ. για τον σιδηρόδρομο

Ο μηχανισμός CEF II αναμένεται να ανεβάσει τους πόρους για επενδύσεις στον σιδηρόδρομο στα 800 εκατ. ευρώ. Αρχίζει εντός των ημερών ο μειοδοτικός διαγωνισμός για το «Νέα Καρβάλη – Τοξότες».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έμειναν από.... χρήμα τα σιδηροδρομικά έργα: Ποιος διαγωνισμός προχωράει

Η δυσκολία εξασφάλισης ευρωπαϊκών πόρων ψαλίδισε τον σχεδιασμό, αφήνοντας μετέωρους διαγωνισμούς 4 δισ. ευρώ. Σε προτεραιότητα το «Νέα Καρβάλη – Τοξότες», αλλά χωρίς ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση.
ose
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με ιδιώτες αναβαθμίζεται ο σιδηρόδρομος, πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης

Συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, το βασικό εργαλείο για την αναβάθμιση των ελληνικών σιδηροδρόμων σύμφωνα με το σχέδιο για το Ταμείο Ανάκαμψης. Πλήρης αναδιοργάνωση ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ.