ΓΔ: 1403.87 -0.96% Τζίρος: 129.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA
dam_fragma
Πηγή: Shutterstock

Συρροή επενδυτών για το πρώτο φράγμα από ιδιώτες

Πληροφορίες για ενδιαφέρον ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ και ξένων ομίλων για το διαγωνισμό για φράγμα στη Χαλκιδική. Αποφασίστηκε παράταση ως τις 9 Οκτωβρίου.

Παράταση για τις 9 Οκτωβρίου έδωσε το υπουργείο Υποδομών στο διαγωνισμό για το πρώτο έργο διαχείρισης νερού με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), ύψους 85 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για το έργο «Υλοποίηση Φράγματος Χαβρία Χαλκιδικής, Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Νερού και Δικτύων» που είχε οριστεί πως στις 2 Σεπτεμβρίου θα εκδήλωναν ενδιαφέρον οι υποψήφιοι. Όμως, η αυξημένη συμμετοχή, με τις πληροφορίες να μιλούν για ενδιαφέρον από ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ καθώς και ξένους ομίλους, οδήγησε το υπουργείο στην απόφαση να παρατείνει την προθεσμία. 

Στην απόφαση αναφέρεται πως «υπήρξαν αιτήματα των ενδιαφερομένων Φορέων για μετάθεση της ημερομηνίας του Διαγωνισμού, επειδή μεσολαβεί ο Αύγουστος, που είναι μήνας αδειών των εργαζομένων, δυσχεραίνοντας έτσι την συγκέντρωση των απαιτούμενων δικαιολογητικών, καθώς επίσης και την πιθανή συνεργασία τους με αλλοδαπούς συνεργάτες».

Πρόκειται για έργο που παρακολουθούν αρκετοί δήμοι από ολόκληρη την Ελλάδα που θέλουν να βελτιώσουν τις υποδομές άρδευσης και ύδρευσης. Πριν από λίγες ημέρες στην Πρέβεζα υπήρξε απόφαση να διερευνηθεί αν μπορεί να προχωρήσει αντίστοιχο ΣΔΙΤ για την κάλυψη των τοπικών αναγκών.

Το τεύχος προκήρυξης του ΣΔΙΤ για την κατασκευή του φράγματος Χαβρία και των δικτύων προβλέπει πως ο ιδιώτης επενδυτής θα υλοποιήσει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του φράγματος, των εγκαταστάσεων επεξεργασίας νερού και των εξωτερικών δικτύων ύδρευσης.

Ειδικότερα, θα εκπονήσει τις μελέτες που είναι απαραίτητες για τον κατασκευαστικό σχεδιασμό του έργου, θα κατασκευάσει το σύνολο του αντικειμένου των μελετών του κατασκευαστικού σχεδιασμού, θα αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του έργου και θα επιστρέψει το έργο στο ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σύμβαση, στο τέλος της συμβατικής περιόδου, με αντάλλαγμα την καταβολή πληρωμών διαθεσιμότητας, κατά την περίοδο λειτουργίας.

Ο επενδυτής / ανάδοχος θα αναλάβει να κατασκευάσει το φράγμα Χαβρία και τα συνοδά τεχνικά έργα, εγκαταστάσεις επεξεργασίας νερού, δυναμικότητας 55.000 κυβικών μέτρων ημερησίως και εξωτερικών δικτύων συνολικού μήκους 62 χιλιομέτρων, δεξαμενών και αντλιοστασίων. Θα αναλάβει και τη λειτουργία των εγκαταστάσεων για 30 χρόνια, ενώ θα αμείβεται από το Δημόσιο μέσω «πληρωμών διαθεσιμότητας», δηλαδή με μηχανισμό πληρωμών που στηρίζεται σε προδιαγραφές ποιότητας, απόδοσης και αποτελεσμάτων.

Πληρωμές διαθεσιμότητας δεν θα καταβάλλονται έως ότου το έργο και οι σχετικές υπηρεσίες πληρούν τις προδιαγραφές διαθεσιμότητας της σύμβασης σύμπραξης, όπως αυτό θα πιστοποιηθεί από ανεξάρτητο ελεγκτή. Επίσης, στις πληρωμές διαθεσιμότητας θα επιβάλλονται απομειώσεις, σε περίπτωση που οι επιδόσεις του έργου αποκλίνουν από τις τεθείσες προδιαγραφές απόδοσης της σύμβασης σύμπραξης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Καμπανάκι» από τους κατασκευαστές για τους πόρους του Ταμείο Ανάκαμψης

Επισημαίνουν τους κινδύνους απωλειών λόγω καθυστερήσεων και ζητούν την παράταση της διάρκειας του Ταμείου. Τα μέλη του ΣΤΕΑΤ θεωρούν μονόδρομο την εφαρμογή των Πρότυπων Προτάσεων. Τι ειπώθηκε στη γενική συνέλευση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Βροχή» έργων με ιδιωτικά κεφάλαια: Εννέα ΣΔΙΤ ύψους 2,3 δισ. ευρώ

Τρία φράγματα, οδικοί άξονες, σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων και πολλές κτηριακές εγκαταστάσεις προωθούνται με συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Ήδη ανατέθηκαν δέκα άλλα έργα με προϋπολογισμό 1,73 δισ. ευρώ.
oikodomi, kataskeues
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με ρυθμούς... χελώνας τα ΣΔΙΤ για κτίρια, καθυστερούν διαγωνισμοί

Ήδη έχουν παγώσει κάποιοι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ, όπως για τα επτά νέα δικαστικά μέγαρα ανά την Ελλάδα. Σε αρκετούς άλλους διαγωνισμούς καταγράφεται στασιμότητα αν και έχουν υποβληθεί προσφορές πριν από ένα ή ενάμιση χρόνο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχεται νέα επέκταση της Ολυμπίας Οδού μετά τον άξονα Πάτρας – Πύργου

Με την αναμορφωμένη σύμβαση παραχώρησης η κοινοπραξία Ολυμπία Οδός διατηρεί το δικαίωμα να κατασκευάσει την επέκταση μέχρι τον Αλφειό. Άρχισαν τα έργα για να παραδοθεί το 2025 ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος.