ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: ΑΠΕ

Λιμάνια: Διαγωνισμοί για Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Ηγουμενίτσα

Το ΤΑΙΠΕΔ ετοιμάζεται να δημοσιεύσει τις προκηρύξεις διαγωνισμών. Αμερικανικό ενδιαφέρον για Αλεξανδρούπολη και Καβάλα, ο όμιλος Γκριμάλντι έχει προβάδισμα για Ηγουμενίτσα.

Προκηρύσσονται εντός των ημερών από το ΤΑΙΠΕΔ οι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση των πρώτων τριών από τα δέκα περιφερειακά λιμάνια που λειτουργούν με τη μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας. Οι διαγωνισμοί θα αφορούν την πώληση πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α.) και του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (Ο.ΛΗ.Γ.) καθώς και τη σύμβαση παραχώρησης για τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Καβάλας.

Οι υποψήφιοι για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν και στην υποπαραχώρηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων της Καβάλας καθώς θεωρείται συμπληρωματικό. Υπενθυμίζεται πως τα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, μαζί με αυτό της Θεσσαλονίκης έχουν ενταχθεί στον ευρύτερο σχεδιασμό ανάπτυξης της σιδηροδρομικής Εγνατίας, έργο που θα προκηρυχθεί το φθινόπωρο. Προωθείται, έστω και με αργά βήματα, το σχέδιο διασύνδεσης των τριών λιμανιών με τρία αντίστοιχα της Βουλγαρίας.

Για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης υπάρχει ζωηρότατο ενδιαφέρον των ΗΠΑ και θεωρείται σίγουρο πως θα το διεκδικήσει ένα σχήμα στο οποίο συμμετέχει η αμερικανική SSA Marine, σε συνεργασία με τον ελληνικό όμιλο Goldair. Οι ίδιοι αναμένεται να διεκδικήσουν και τον τερματικό σταθμό της Καβάλας, μέσω της σύμβασης παραχώρησης. Όσο για την Ηγουμενίτσα, σοβαρό ενδιαφέρον έχει δείξει ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι που διαχειρίζεται και την Minoan Lines. Ενδιαφέρον έδειξε τις τελευταίες εβδομάδες και ο γερμανικός όμιλος Förde Reederei Seetouristik (FRS), με ισχυρή παρουσία στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές σε αρκετές χώρες του κόσμου.

Στο πρώτο κύμα αξιοποίησης περιφερειακών λιμένων έχουν ενταχθεί και ο Βόλος καθώς και το Ηράκλειο, με τους σχετικούς διαγωνισμούς να προγραμματίζονται για το πρώτο τρίμηνο του 2021. Χθες επισκέφτηκε τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Αρης Ξενόφος και υποστήριξε πως η συζήτηση για την αξιοποίηση του λιμανιού «αποκτά ιδιαίτερο βάρος για δύο λόγους: πρώτον, γιατί το λιμάνι του Βόλου έχει ενταχθεί στην πρώτη ομάδα των πέντε περιφερειακών λιμανιών προς αξιοποίηση και δεύτερον, γιατί η επιτυχής διαχείριση από την πλευρά της Κυβέρνησης της πρόσφατης υγειονομικής κρίσης, επιφέρει σε όλους τους φορείς την υποχρέωση να συμβάλλουν έμπρακτα στην ανάταξη της ελληνικής οικονομίας».

Η διοίκηση του οργανισμού υποστήριξε κατά τη συνάντηση πως υπάρχει αύξηση του ενδιαφέροντος και της ζήτησης για ελλιμενισμό σκαφών αναψυχής, κυρίως ιδιωτικής χρήσης, ανοίγοντας νέες προοπτικές για την ανάπτυξη του yachting στην πόλη του Βόλου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι συμμαχίες κατασκευαστικών με funds για τη μεγάλη «μάχη» της Αττική Οδού

Έντονο ενδιαφέρον για τη σύμβαση παραχώρησης που αναμένεται να φέρει στο κράτος έσοδα 2,5 με 3 δισ. ευρώ. Πώς διαμορφώνονται τα σχήματα ελληνικών και ξένων εταιρειών που θα μπουν στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μεγάλη επένδυση στη Θεσσαλονίκη με ΣΔΙΤ στο πρώην «Στρατόπεδο Γκόνου»

Το σχέδιο βασίζεται και στις εξαγγελίες Μητσοτάκη, σύμφωνα με τις οποίες στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Θεσσαλονίκης θα υπάρξει ολοκληρωμένο σχέδιο για χρήσεις εμπορευματικού κέντρου, μεταποίησης και ζώνης ελευθέρου εμπορίου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καταιγίδα... διαγωνισμών από ΤΑΙΠΕΔ για έργα του Ταμείου Ανάκαμψης

Στα έργα δασοπροστασίας, ύψους 32,5 εκατ. ευρώ δίνει προτεραιότητα η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ, ενώ ακολουθούν παρεμβάσεις ανάπλασης στην Αθηναϊκή Ριβιέρα και στο Ολυμπιακό Στάδιο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί βγαίνει προς πώληση η Αττική Οδός χωρίς τις τρεις επεκτάσεις

«Κλείδωσε» η απόφαση της κυβέρνησης να μην περιληφθούν στη σύμβαση παραχώρησης που θα βγει σε διαγωνισμό από το ΤΑΙΠΕΔ οι υποχρεώσεις κατασκευής επεκτάσεων σε Λαύριο, Ραφήνα, Λ. Βουλιαγμένης. Στόχος το υψηλό τίμημα, ακόμη και 2 δισ. ευρώ.