ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Μείωση ΕΦΚ στο πετρέλαιο ζητά η ΠΟΠΕΚ

Ο αθέμιτος ανταγωνισμός από τα παράνομα κυκλώματα διακίνησης καυσίμων και η καθετοποίηση της αγοράς έχουν οδηγήσει - μαζί με την οικονομική κρίση - εκατοντάδες πρατήρια σε «λουκέτο».

Στο 1,05 ευρώ το λίτρο προβλέπεται - με τα σημερινά δεδομένα των διεθνών τιμών και της ισοτιμίας του δολαρίου - να διαμορφωθεί η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης που θα διατίθεται στην αγορά από τις 15 Οκτωβρίου.

Αυτό ανέφερε σήμερα ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων Γιώργος Ασμάτογλου στο πλαίσιο πανελλήνιας συγκέντρωσης του κλάδου που πραγματοποιήθηκε στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Αθήνας, προσθέτοντας ότι η τιμή είναι υψηλότερη κατά 8 λεπτά περίπου το λίτρο σε σχέση με πέρυσι. Ο κ. Ασμάτογλου τόνισε ότι η φορολογία στο πετρέλαιο θέρμανσης είναι δυσβάστακτη και επεσήμανε την ανάγκη να μειωθεί ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης ώστε αφενος τα νοικοκυριά να μπορέσουν να καλύψουν τις ανάγκες τους και αφετέρου να αυξηθούν (λόγω υψηλότερης ζήτησης) τα έσοδα του Δημοσίου.

Η ΠΟΠΕΚ διοργάνωσε σήμερα στην Αθήνα, στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΕΒΕΑ, συγκέντρωση για τα προβλήματα του κλάδου, σημειώνοντας ιδιαίτερα την παράνομη διακίνηση καυσίμων, τον αθέμιτο ανταγωνισμό και την πολυνομία.

Όπως χαρακτηριστικά επισημάνθηκε, έξι υπουργεία και η ανεξάρτητη Αρχή ανταγωνισμού έχουν συναρμοδιότητα για τα πρατήρια, ενώ ταυτόχρονα οι πρατηριούχοι είναι υποχρεωμένοι να διαθέτουν και να ανανεώνουν 35 διαφορετικές άδειες για τη λειτουργία των επιχειρήσεών τους.

Ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ σημείωσε ότι τα Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης Αγοράς Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ) υπολειτουργούν και εξαντλούν τη δραστηριότητά τους στα πρατήρια. «Η ανεξέλεγκτη παραβατικότητα οφείλεται στις δομικές αδυναμίες της Διοίκησης, στην πολυνομία, την σύγχυση αρμοδιοτήτων αλλά και την απροθυμία της πολιτείας να βάλει τάξη στην αγορά καυσίμων», τόνισε ο κ. Ασμάτογλου.

Υπογράμμισε ότι ο αθέμιτος ανταγωνισμός από τα παράνομα κυκλώματα διακίνησης καυσίμων και η καθετοποίηση της αγοράς έχουν οδηγήσει - μαζί με την οικονομική κρίση - εκατοντάδες πρατήρια σε «λουκέτο». Ανέφερε τέλος ότι είναι αδύνατο ένας πρατηριούχος να λειτουργήσει 100 % νόμιμα, γιατί είναι τέτοιο το πλήθος των φορολογικών, τελωνειακών, αγορανομικών, υγειονομικών, πολεοδομικών, αστυνομικών, εργασιακών, ασφαλιστικών, πυροσβεστικών και άλλων διατάξεων ασφαλείας που είναι πραγματικά αδύνατο να τις γνωρίζει κάποιος και να τις εφαρμόζει.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πανελλαδική συγκέντρωση πρατηριούχων για τα προβλήματα της αγοράς καυσίμων

Πανελλαδική συγκέντρωση πρατηριούχων και εμπόρων καυσίμων διοργανώνει η Ομοσπονδία του κλάδου προκειμένου να συζητηθούν τα προβλήματα της αγοράς καυσίμων, ενόψει και της έναρξης της περιόδου θέρμανσης στις 15 Οκτωβρίου.
oil-thermansi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Την παράταση της επιδότησης στο πετρέλαιο θέρμανσης ζητούν οι βενζινοπώλες

Να παραμείνει μέχρι τις 30 Απριλίου 2023 η κρατική επιδότηση ύψους 0,20 ευρώ στην αντλία, καθώς οι ραγδαίες διακυμάνσεις των τιμών εντείνουν την ανασφάλεια και καθιστούν αναγκαία μια σταθερή στήριξη για τους καταναλωτές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέο θεσμικό πλαίσιο για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών πρατηρίων

Με την ανάπτυξη σύγχρονων και ασφαλών εγκαταστάσεων καυσίμων, εξασφαλίζεται η παροχή ποιοτικότερων υπηρεσιών προς τους πολίτες, ενώ ταυτόχρονα ενισχύεται η περιβαλλοντική υπευθυνότητα.