Μεγαλύτερο μερίδιο στις αγοραστικές προτιμήσεις κέρδισαν τις ημέρες τις καραντίνας τα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και My Market, αλλά και τα μικρά καταστήματα γειτονιάς.
Η εξήγηση για τους τρεις μεγάλους παίκτες της αγοράς βρίσκεται στο δίκτυο καταστημάτων που διαθέτουν, ενώ για τα λεγόμενα «μπακάλικα» στην εγγύτητα με τα σπίτια των καταναλωτών.
Αυτό αποτυπώνει έρευνα της εταιρείας Nielsen σχετικά με τις 12 εβδομάδες του lockdown. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία οι συνολικές πωλήσεις εν μέσω της πανδημίας, δηλαδή το διάστημα μεταξύ 24 Φεβρουαρίου έως 17 Μαΐου, αυξήθηκαν κατά 19,8% ή κατά 386 εκατ. ευρώ, αγγίζοντας τα 2,335 δισ. ευρώ.
Το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και ΜyMarket αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 15,4% με αποτέλεσμα το μερίδιο τους, στη συνολική αγορά να ενισχυθεί, στο 65,6% ή 1,3 μονάδες υψηλότερα.
Σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε το εκτεταμένο δίκτυο που διαθέτουν αλλά και το γεγονός ότι μπορούσαν, λόγω εμβαδού, να υποδεχθούν μεγαλύτερο αριθμό καταναλωτών. Από την πλευρά τους, τα μεγάλα καταστήματα των δικτύων λιανικής κατέκτησαν μερίδιο 22% των πωλήσεων παρουσιάζονταν ανάπτυξη κατά 34,9%.
Ανοδικά όμως κινήθηκαν οι πωλήσεις και στα μικρά καταστήματα γειτονιάς, παρουσιάζοντας αύξηση 7,6%., ενώ, αντιθέτως τα Cash & Carry, κατέγραψαν μείωση πωλήσεων της τάξης του 9,2% εξαιτίας της απουσίας των πελατών HORECA.
Τέλος, αναφορικά με τις προμηθευτικές εταιρείες, οι πρώτοι πέντε βασικοί προμηθευτές είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 24,7%, ενώ οι προμηθευτές από τη θέση 6 έως 10 ενίσχυσαν τις πωλήσεις τους κατά 23,3%. Τέλος ενώ οι μικρότεροι παίκτες που βρίσκονται από τη θέση 11 έως 30, παρουσίασαν την καλύτερη επίδοση σημειώνοντας αύξηση των πωλήσεών τους κατά 34,7%.