Με αισιοδοξία και δύναμη ρίχνονται στη «μάχη» της προσέλκυσης τουριστών από το εξωτερικό δυο βραχίονες της τουριστικής βιομηχανίας, τα τουριστικά γραφεία και ο κλάδος του yachting, με την καλή εικόνα που έχει δημιουργήσει η χώρα μας στο εξωτερικό ως προς την αντιμετώπιση της πανδημίας να δίνει ελπίδες πως η φετινή χρονιά δεν θα είναι τελείως χαμένη.
Μιλώντας στο Πρακτορείο FM, ο Λύσανδρος Τσιλίδης, πρόεδρος της ομοσπονδίας ταξιδιωτικών γραφείων (fedHATTA) και ο Πάρις Λουτριώτης, μέλος του ΔΣ του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος, αναφέρθηκαν πως η αγορά του yachting μπορεί φέτος να φτάσει τα επίπεδα του 30% σε σχέση με τα περσινά επίπεδα και να δώσει ελπίδα να διασωθούν οι επιχειρήσεις του κλάδου.
Στην παρέμβασή του ο κ. Τσιλίδης εστιάζει στο γεγονός της θετικής δημοσιότητας που χαίρει η Ελλάδα στα διεθνή ΜΜΕ υπογραμμίζοντας ότι αυτό επιδρά στην ψυχολογία των εμκπλεκομένων με τα τουριστικά πράγματα, που τώρα εκκινούν τις επιχειρήσεις τους. «Το γεγονός ότι η χώρα μας ακούγεται διεθνώς είναι η καλύτερη διαφήμιση τη δεδομένη χρονική στιγμή», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του, ο κ. Λουτριώτης ατενίζει με «αισιοδοξία και ψυχική ανάταση», όπως αναφέρει, τη φετινή τουριστική χρονιά για τον κλάδο του yachting και υπογραμμίζει ότι οι επαγγελματίες του θα ανοίξουν τα πανιά σε όλα τους τα σκάφη (στην Ελλάδα, τα επαγγελματικά σκάφη του συνδέσμου ανέρχονται σε 3.500). «Η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει στον κλάδο του yachting και να καταστεί “Non Covid” προορισμός έναντι των ανταγωνίστριων χωρών», σύμφωνα με τον κ. Λουτριώτη, αφού, όπως εξηγεί, οι διακοπές στο σκάφος δεν διακρίνονται για τον συγχρωτισμό πολλών ατόμων.
Ο κ. Λουτριώτης εκτιμά ότι αν φέτος η αγορά του yachting φτάσει στα επίπεδα του 30% σε σχέση με πέρυσι, τότε οι επιχειρήσεις θα μπορούν να καλύψουν τα πάγια έξοδά τους και να περισωθούν. Αυτή την περίοδο οι κρατήσεις για τον κλάδο σταμάτησαν τον Δεκέμβριο. Κάποιες ακυρώθηκαν, αλλες μετατέθηκαν για Ιούλιο-Αύγουστο και κάποιες «πήγαν» Οκτώβριο, σύμφωνα με τον κ. Λουτριώτη.
Κλειδί για την ομαλή εξέλιξη των τουριστικών ροών προς την Ελλάδα, είναι η ολοκληρωμένη εικόνα των πτήσεων αλλά και των ξενοδοχείων που θα λειτουργούν στον εκάστοτε προορισμό, προκειμένου να τιμολογηθούν τα τουριστικά πακέτα αλλά και να ξέρει και ο υποψήφιος ταξιδιώτης να οργανώσει το ταξίδι του, αναφέρει ο κ. Τσιλίδης. Στο σημείο αυτό συμπληρώνει ο πρόεδρος της FedHatta, τα ταξιδιωτικά γραφεία και μέσω του ευρωπαϊκού οργάνου τους είναι σε διαρκείς επαφές, με χώρες και τουριστικές ενώσεις προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τις τουριστικές ροές προς την Ελλάδα.
Εστιάζοντας σε αυτές, ο κ. Τσιλίδης κρίνει πολύ σημαντικό το γεγονός ότι θα λειτουργήσει εκ νέου η ελληνική τουριστική αγορά, παρά τις μεγάλες απώλειες που εκτιμά ότι θα υπάρξουν φέτος. Μάλιστα προσδιορίζει την πτώση στο 80% σε σχέση με πέρυσι. «Οι επιχειρήσεις που θα λειτουργήσουν, μπορεί να μη βγάλουν κέρδη, αλλά θα βοηθηθεί η οικονομία», όπως εξηγεί. Αν μάλιστα οι πρώτες ελεύσεις τουριστών πραγματοποιηθούν χωρίς προβλήματα υγείας σε κανέναν, προοδευτικά θα λειτουργήσει δυναμικά ο δωδεκάμηνος τουρισμός των αστικών κέντρων, σημειώνει ο κ. Τσιλίδης. Ο πρόεδρος της ομοσπονδίας εκτιμά ότι το 2022 η Ελλάδα θα κινηθεί και πάλι σταθερά σε μεγάλα νούμερα αφίξεων και εσόδων.
Τέλος ο κ. Τσιλίδης αναφερόμενος στα πρωτόκολλα των μεταφορών που ανακοίνωσε η ΕΕ εκφράζει την απορία του, πώς ένα τουρίστας που μπαίνει σε ένα αεροπλάνο με 100% πληρότητα, στην Ελλάδα, ένα τουριστικό λεωφορείο και ένα Mini Van θα κυκλοφορεί με μισή πληρότητα και την ίδια στιγμή πώς η ακτοπλοΐα θα επιβιώσει με τις υφιστάμενες πληρότητες.
Ο κ. Λουτριώτης έκλεισε την παρέμβαση του εστιάζοντας στο ζήτημα της μαρίνας Αλίμου, αναφέροντας τα εξής: «Ακόμα και την τελευταία στιγμή, καθώς πρόσφατα αναδείχτηκε ανάδοχος για την εκμετάλλευση της, να παραμείνει το επαγγελματικό τιμολόγιο και οι υφιστάμενες θέσεις για τους επαγγελματίες του κλάδου, πάντα στη μαρίνα Αλίμου». Από τη θέση του προέδρου της Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης «Ελληνική Βάση Γιώτινγκ ΚΟΙΝΣΕΠ» ο κ. Λουτριώτης ζητά τη χωροθέτηση επαγγελματικής μαρίνας εκτός Αλίμου, καθώς, όπως τονίζεται, η πλειονότητα των επαγγελματικών σκαφών δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί και σε λειτουργικά δεδομένα που θα προκύψουν στην επόμενη μέρα της μαρίνας Αλίμου.