Τα κίνητρα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, όπως επιδότηση της αξίας αγοράς οχημάτων, φοροαπαλλαγές, δωρεάν στάθμευση και διέλευση από διόδια είναι η μια πτυχή του σχετικού νομοσχεδίου που θα παρουσιασθεί τον Ιούνιο και σίγουρα αυτή που αφορά τους πολλούς. Η άλλη, που δεν είναι τόσο γνωστή και αφορά περισσότερο το εγχώριο και όχι μόνο επιχειρείν, σχετίζεται με τα κίνητρα που εξετάζει να δώσει η κυβέρνηση για παραγωγή στην Ελλάδα εξοπλισμού για ηλεκτροκίνητα οχήματα, σκούτερ και ποδήλατα.
Τέτοια, σύμφωνα με τις πληροφορίες θα είναι χαμηλοί φορολογικοί συντελεστές και μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για επιχειρηματικές πρωτοβουλίες σχετικές με την κατασκευή στην Ελλάδα εξαρτημάτων και εξοπλισμού για ηλεκτροκίνητα οχήματα, δηλαδή μπαταρίες, μετασχηματιστές, φορτιστές και γενικά εξαρτήματα που άπτονται της συγκεκριμένης εφοδιαστικής αλυσίδας. Το πόσο γενναία θα είναι τα κίνητρα αυτά και αν θα είναι ικανά να προσελκύσουν το ενδιαφέρον ελλήνων και κυρίως ξένων παικτών για νέες παραγωγικές μονάδες είναι άγνωστο. Το μόνο βέβαιο είναι ότι θα πριμοδοτηθούν επενδύσεις με έδρα τα λιγνιτικά πεδία της Δ.Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης.
Τα τεράστια λιγνιτικά πεδία, ειδικά αυτά της Δ.Μακεδονίας, θεωρείται ότι προσφέρονται για παρόμοιες επενδύσεις, κατ' αναλογία με τα σχέδια για μονάδες παραγωγής υδρογόνου ή εργοστάσια παραγωγής ενέργειας από καύση απορριμμάτων.
Κατά τα λοιπά σε επίπεδο κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων η κυβέρνηση φαίνεται να έχει καταλήξει σε επιδότηση μεταξύ 4.500-5.000 ευρώ, η οποία θα είναι οριζόντια, όπως έχει γράψει το Businessdaily. Δηλαδή, ένα ακριβό ηλεκτροκίνητο όχημα, όπως για παράδειγμα ένα Audi αξίας 50.000 ευρώ θα απολαμβάνει την ίδια ακριβώς επιδότηση με ένα Peugeot, αξίας 25.000 ευρώ, γεγονός που συνδέεται ευθέως με τις αντοχές του προϋπολογισμού αλλά και του ΕΣΠΑ, του οποίου οι προτεραιότητες είναι στραμμένες στην αντιμετώπιση της κρίσης. Επίσης, συγκριτικά με την επιδότηση από το κράτος για την αγορά ηλεκτρικού ΙΧ, η ενίσχυση για την αγορά σκούτερ ή ηλεκτρικού ποδηλάτου θα είναι ποσοστιαία, μεγαλύτερη απ’ ότι για ένα αυτοκίνητο, όπως έχει καταστήσει σαφές ο αρμόδιος υπουργός Ενέργειας Κ.Χατζηδάκης.
Ταυτόχρονα το πακέτο θα περιλαμβάνει δωρεάν στάθμευση και διέλευση από τα διόδια, ενώ το υπουργείο Οικονομικών προωθεί και φορολογικά κίνητρα (εκπτώσεις στα τέλη ταξινόμησης, κυκλοφορίας κ.ά.). Με την ανάπτυξη της αγοράς οι ιδιοκτήτες τέτοιων οχημάτων θα έχουν όφελος και από τη συμμετοχή τους στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, πουλώντας ρεύμα στο δίκτυο τις ώρες αιχμής.
Στο ερώτημα πάντως κατά πόσο έχουν βρεθεί τα κεφάλαια που θα χρηματοδοτήσουν το μεγάλο εγχείρημα της ηλεκτροκίνησης, η απάντηση είναι ότι ακόμη το «πακέτο» τελεί υπό διαμόρφωση. Έχουν βρεθεί κάποιοι πόροι οι οποίοι και θα προέλθουν από το Ταμείο των Ρύπων, ωστόσο υπό συζήτηση παραμένει το μεγάλο κονδύλι, εκείνο που αφορά στο ΕΣΠΑ.