ΓΔ: 2112.46 0.57% Τζίρος: 393.59 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Ηλεκτρονικό εμπόριο Ελλάδα
Κουτιά ηλεκτρονικού εμπορίου πάνω σε ελληνική σημαία, σύμβολο του e-commerce στην Ελλάδα.

Οκτώ στους δέκα Έλληνες αγοράζουν online από χώρες εκτός ΕΕ

Ο ΣΕΛΠΕ δημοσιοποίησε έρευνα της NielsenIQ, που καταγράφει πρώτη φορά το εύρος, τα κίνητρα και τις συνήθειες στη χρήση ασιατικών πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου από Έλληνες, δείχνοντας πολύ υψηλή διείσδυση στη χώρα.

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα πανελλαδικής έρευνας της NielsenIQ, σχετικά με τη χρήση ασιατικών πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου από τους Έλληνες καταναλωτές.

Η συγκεκριμένη έρευνα καταγράφει για πρώτη φορά τη διείσδυση, τα κίνητρα και τις αγοραστικές συνήθειες σε πλατφόρμες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, αναδεικνύοντας τη σημαντική παρουσία των ασιατικών marketplaces στην ελληνική αγορά.

Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 94% των ερωτηθέντων πραγματοποίησε online αγορές τον τελευταίο χρόνο. Από αυτούς, το 85% αγόρασε τουλάχιστον μία φορά από πλατφόρμα με έδρα εκτός ΕΕ, με το Temu και το Shein να ξεχωρίζουν ως τα πιο αναγνωρίσιμα brands.

Περίπου τρεις στους δέκα χρήστες κάθε πλατφόρμας πραγματοποιούν αγορές τουλάχιστον μία φορά το μήνα. Τα πιο δημοφιλή προϊόντα αφορούν ρούχα, είδη σπιτιού, μικροαντικείμενα, ηλεκτρονικά και gadgets.

Το βασικότερο κίνητρο για online αγορές από πλατφόρμες εκτός ΕΕ είναι η χαμηλή τιμή, η οποία υπερισχύει έναντι άλλων παραμέτρων επιλογής.

Οι χρήστες των ασιατικών marketplaces ξοδεύουν συνολικά περισσότερα online, με τη μέση ετήσια δαπάνη σε πλατφόρμες εκτός ΕΕ να φτάνει τα 244 ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 45% της συνολικής online δαπάνης τους.

Τέσσερις στους δέκα χρήστες δηλώνουν υψηλά ικανοποιημένοι από τις αγορές τους. Ωστόσο, η εμπιστοσύνη παραμένει μέτρια, με τους μη χρήστες να εμφανίζουν ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα εμπιστοσύνης.

Έξι στους δέκα καταναλωτές θεωρούν τα ευρωπαϊκά πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας πολύ σημαντικά. Επιπλέον, επτά στους δέκα γνωρίζουν ότι οι αγορές από πλατφόρμες εκτός ΕΕ ενδέχεται να μην καλύπτονται από τα ευρωπαϊκά standards. Παρόλα αυτά, η χαμηλή τιμή παραμένει ο καθοριστικός παράγοντας επιλογής.

Σε περίπτωση αύξησης τιμών λόγω δασμών, περίπου το 40% των χρηστών δηλώνει ότι θα σταματούσε τις αγορές από αυτές τις πλατφόρμες. Επίσης, ένας στους τρεις καταναλωτές εμφανίζεται θετικός στην επιβολή ειδικού τέλους ανά παραγγελία, κυρίως όσοι δεν αγοράζουν ήδη από αυτές τις πλατφόρμες.

Η αναγνώριση της ασιατικής προέλευσης των Temu και Shein είναι υψηλή, ενώ για το Trendyol και το Aliexpress είναι χαμηλότερη. Η χώρα προέλευσης επηρεάζει περισσότερο όσους δεν έχουν πραγματοποιήσει αγορές.

Οι μισοί από τους χρήστες αναζητούν πληροφορίες πριν την αγορά, χρησιμοποιώντας κυρίως την Google, τα reviews, τα websites των πωλητών και τα online communities ως βασικές πηγές. Οι μη χρήστες αναζητούν ακόμα περισσότερες πληροφορίες πριν προχωρήσουν σε αγορά.

Η ελληνική αγορά εμφανίζει υψηλή διείσδυση πλατφορμών εκτός ΕΕ, αποτέλεσμα κυρίως της πολιτικής χαμηλών τιμών και της έντονης παρουσίας στα social media.

Παρά τη μεγάλη χρήση, οι καταναλωτές εκφράζουν ανησυχίες για την ποιότητα, την ασφάλεια των συναλλαγών και την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Η συμμόρφωση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα παραμένει κρίσιμη για τη βιωσιμότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ οι ρυθμιστικές παρεμβάσεις μπορούν να επηρεάσουν ουσιαστικά τη συμπεριφορά των καταναλωτών.

Ο πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ, Κώστας Γεράρδος, υπογράμμισε πως η έρευνα καταγράφει τη δημιουργία ενός παράλληλου εμπορίου, όπου η χαμηλή τιμή επιτυγχάνεται μέσω απουσίας κανόνων. Τόνισε την ανάγκη για ίσους όρους ανταγωνισμού, ουσιαστικούς ελέγχους και διασφάλιση ότι κάθε προϊόν που εισέρχεται στην ευρωπαϊκή αγορά πληροί τα ίδια πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Συσκευή IRIS σε χέρι
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

IRIS: 120 εκατ. συναλλαγές - 11 δισ. ευρώ και πρωτιά για την Ελλάδα

Η Ελλάδα είναι πρώτη στην Ευρώπη σε καθολική αποδοχή άμεσων πληρωμών σε όλα τα σημεία πώλησης, σύμφωνα με στοιχεία της ΔΙΑΣ. Το έργο «IRIS Παντού» προσφέρει πληρωμές Account to Account σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα.
Μέλη του ΣΕΛΠΕ στην ΕΕ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΕΛΠΕ στις Βρυξέλλες: Παρέμβαση για ασιατικά marketplaces και λιανεμπόριο

Με αποστολή κορυφαίων στελεχών, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδας βρέθηκε στις Βρυξέλλες θέτοντας στις ευρωπαϊκές αρχές τις προκλήσεις του λιανεμπορίου και προτάσεις για δίκαιο ανταγωνισμό.
Κυβερνοασφάλεια προειδοποίηση laptop
ΔΙΕΘΝΗ

Ν. Κορέα: Έρευνα για διαρροή δεδομένων 33 εκατ. πελατών e-shop γίγαντα

Η αστυνομία της Νότιας Κορέας ερευνά τα γραφεία της Coupang μετά από διαρροή δεδομένων που επηρέασε πάνω από 33 εκατομμύρια πελάτες της πιο δημοφιλούς πλατφόρμας ηλεκτρονικών αγορών της χώρας.
Τσάντα Black Friday προσφορά
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Black Friday: Από τις ουρές στα μαγαζιά στον ψηφιακό κόσμο των προσφορών

Η Black Friday στην Ελλάδα εξελίχθηκε την τελευταία δεκαετία, μετατρεπόμενη σε πολυκαναλική εμπειρία αγορών. Τεχνολογία και mobile αλλάζουν τον τρόπο που καταναλωτές και επιχειρήσεις λειτουργούν, φέρνοντας ευκαιρίες και προκλήσεις.
Σταύρος Καφούνης πορτρέτο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καφούνης: Σημαντική νίκη για το εμπόριο η απόφαση ECOFIN για τα δέματα

Η επίσπευση κατάργησης της ατέλειας στα μικροδέματα από το 2026, σύμφωνα με το ECOFIN, αποτελεί νίκη για τον εμπορικό κόσμο, δηλώνει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Σταύρος Καφούνης, επισημαίνοντας τις συστηματικές προσπάθειες της ΕΣΕΕ.