ΓΔ: 2011.41 -1.32% Τζίρος: 234.01 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:05
εμπορικό κέντρο αγοραστές
Ο κόσμος επισκέπτεται εμπορικό κέντρο με εορταστική διακόσμηση και μπαλόνια.

Η Γενιά Χ καθορίζει την καταναλωτική οικονομία στην Ελλάδα, λέει έρευνα

Σύμφωνα με έρευνα της NielsenIQ και του World Data Lab, η Γενιά Χ στην Ελλάδα ευθύνεται για το 25% της κατανάλωσης, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο, με τις δαπάνες να αυξάνονται κυρίως σε τρόφιμα, ομορφιά και αλκοολούχα ποτά.

Σημαντικά ευρήματα για τις καταναλωτικές δαπάνες ανά γενιά, με έμφαση στη Γενιά Χ (γεννημένοι μεταξύ 1965 και 1980), παρουσίασε πρόσφατα η NielsenIQ (NIQ) σε συνεργασία με το World Data Lab (WDL).

Η έκθεση με τίτλο «The XFactor: Πώς η Γενιά Χ οδηγεί αθόρυβα τρισεκατομμύρια σε καταναλωτικές δαπάνες» αναδεικνύει ότι οι Έλληνες της Γενιάς Χ ευθύνονται για περίπου το 25% της συνολικής κατανάλωσης στη χώρα, ποσοστό που ξεπερνά ελαφρώς τον παγκόσμιο μέσο όρο.

Σε διεθνές επίπεδο, η Γενιά Χ αντιστοιχεί στο 24% της καταναλωτικής δαπάνης, με αγοραστική δύναμη που φτάνει τα 15,2 τρισεκατομμύρια δολάρια, σχεδόν διπλάσια από τη συνολική κατανάλωση της Κίνας. Εκτιμάται ότι μέχρι το 2035, η ετήσια δαπάνη αυτής της γενιάς θα φτάσει τα 23 τρισεκατομμύρια δολάρια. Στην Ελλάδα και παγκοσμίως, προβλέπεται αύξηση δαπανών σε τρεις βασικούς τομείς την επόμενη πενταετία: τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά, ομορφιά και αλκοολούχα ποτά.

Όπως σημειώνει ο Βάιος Δημοράγκας, διευθύνων σύμβουλος της NIQ για Ελλάδα και Βουλγαρία, «Η Γενιά Χ στην Ελλάδα διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην καταναλωτική οικονομία». Πολλοί εξισορροπούν τις ανάγκες παιδιών και ηλικιωμένων γονιών, ενώ συνεχίζουν να δαπανούν τόσο για βασικά όσο και για lifestyle προϊόντα. Παρά τις διακυμάνσεις στην οικονομική ασφάλεια, η καταναλωτική τους ισχύς παραμένει ανθεκτική.

Ο Wolfgang Fengler, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του World Data Lab, επισημαίνει ότι η Γενιά Χ διαχειρίζεται «τρισεκατομμύρια σε δαπάνες, λειτουργώντας ως CFO τριών γενεών». Οι εταιρείες που επενδύουν στη συγκεκριμένη γενιά θα δουν μακροπρόθεσμα οφέλη.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι περισσότεροι Έλληνες, συμπεριλαμβανομένων των μελών της Γενιάς Χ, δεν εμφανίζουν υψηλή πιστότητα σε μεγάλες μάρκες. Μόλις το 30% προτιμά γνωστά brands, ενώ το 40% αγοράζει ό,τι χρειάζεται χωρίς έμφαση στη μάρκα. Το 17% στρέφεται σε μικρότερα brands, ποσοστό υψηλότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο (13%).

Η Γενιά Χ στην Ελλάδα υιοθετεί συντηρητική στάση στα οικονομικά. Το 66% δηλώνει ότι διαθέτει χρήματα μόνο για τα βασικά, έναντι 46% παγκοσμίως. Μόνο το 3% δηλώνει ότι μπορεί να ξοδεύει ελεύθερα, σε σύγκριση με το 11% των συνομηλίκων τους διεθνώς. Επίσης, είναι λιγότερο πιθανό να αγοράσουν premium προϊόντα σε σχέση με άλλες γενιές.

Σε σχέση με την τεχνολογία, η Γενιά Χ στην Ελλάδα εμφανίζεται πιο επιφυλακτική συγκριτικά με άλλες χώρες της ΕΕ. Ενδεικτικά, μόλις το 13% επιτρέπει σε «έξυπνες» συσκευές να παραγγέλνουν αυτόματα προϊόντα (35% παγκοσμίως), το 20% χρησιμοποιεί wearables που παρακολουθούν τη συμπεριφορά τους (38% παγκοσμίως), ενώ το 59% αποφεύγει να μοιράζεται προσωπικά δεδομένα για λόγους ιδιωτικότητας.

Παρά τη συντηρητική προσέγγιση, η Γενιά Χ στην Ελλάδα αποτελεί αναδυόμενη ευκαιρία για εταιρείες τεχνολογίας και διαρκών αγαθών που εστιάζουν στην αξιοπιστία, τη διαφάνεια και την προστασία δεδομένων.

Όπως τονίζει ο κ. Δημοράγκας, «Παρά τη θετική μακροοικονομική πορεία της Ελλάδας, οι καταναλωτές της Γενιάς Χ παραμένουν προσεκτικοί και στρατηγικοί. Επηρεάζουν τις αγορές πολλών γενεών και είναι ενεργοί στο omnichannel εμπόριο. Η πίστη τους δεν κερδίζεται εύκολα, απαιτεί συνέπεια, εμπιστοσύνη και απτή αξία. Οι μάρκες που επενδύουν στην αξιοπιστία και τις στρατηγικές εκπτώσεις θα είναι οι κερδισμένοι».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κυριάκος Μητσοτάκης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης για Σαββόπουλο: Χρονογράφος και κομμάτι της συλλογικής μνήμης

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στον επικήδειο του για τον Διονύση Σαββόπουλο στη Μητρόπολη Αθηνών, τον χαρακτήρισε «χρονογράφο του νεοελληνικού ταξιδιού» και τόνισε πως η κληρονομιά του αποτελεί μέρος της συλλογικής μας μνήμης.
Κηδεία Σαββόπουλου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πλήθος πολιτών και επισήμων στον αποχαιρετισμό του Διονύση Σαββόπουλου

Πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε στη Μητρόπολη Αθηνών για το τελευταίο αντίο στον Διονύση Σαββόπουλο, που κηδεύεται σήμερα στις 13:00. Παρόντες ήταν ο Πρόεδρος της Βουλής, ο Πρ. Παυλόπουλος και ο Κώστας Θηβαίος.
Μητρόπολη Αθηνών πλατεία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στο παρεκκλήσι της Μητρόπολης Αθηνών το τελευταίο αντίο στον Σαββόπουλο

Στη 1 μ.μ. στη Μητρόπολη Αθηνών τελείται η κηδεία του Διονύση Σαββόπουλου, που απεβίωσε στα 81. Η ταφή θα γίνει στο Α' Νεκροταφείο. Αντί στεφάνων, δωρεές στα μουσικά τμήματα Ιονίου ή Μακεδονίας, με αιτιολογία τ’ όνομά του.
Κατεστραμμένα κτίρια Γάζας
ΔΙΕΘΝΗ

Η Ελλάδα έτοιμη να συμβάλει στην ανοικοδόμηση και βοήθεια προς τη Γάζα

Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ συζήτησε την κατάσταση στη Μέση Ανατολή. Ο Αναπληρωτής Ειδικός Συντονιστής Αλακμπαρόφ επαίνεσε τη συμφωνία κατάπαυσης πυρός στη Γάζα, αλλά προειδοποίησε ότι η ειρήνη παραμένει εύθραυστη.
Πολεμικά πλοία ασκήσεων
ΔΙΕΘΝΗ

Η πολυεθνική άσκηση «Aegean Seal 25-I» έφτασε στο τέλος της

Η πολυεθνική άσκηση «Aegean Seal 25-Ι» πραγματοποιήθηκε 12-23 Οκτωβρίου σε νότιο Ευβοϊκό και Σαρωνικό, με επίκεντρο ναυτικές ειδικές επιχειρήσεις ναρκοθηρίας και εξουδετέρωσης ναρκών, με συμμετοχή ελληνικού στόλου και προσωπικού.