ΓΔ: 2067.39 1.21% Τζίρος: 85.87 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:12:01
Σιδηροδρομικές γραμμές ηλιοβασίλεμα
Εικόνα σιδηροδρομικών γραμμών με φωτισμό στο ηλιοβασίλεμα, δείχνει σύγχρονη υποδομή μεταφορών.

Με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ η ανάπτυξη προαστιακού σιδηροδρόμου Δυτ, Θεσσαλονίκης

Ξεκινά το έργο προαστιακού σιδηροδρόμου Δυτικής Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 15 εκατ. ευρώ, συγχρηματοδότηση από το ΕΤΠΑ και το ΕΣΠΑ 2021-2027. Προβλέπονται νέες αποβάθρες, πεζογέφυρες, Η/Μ εγκαταστάσεις και σηματοδότηση.

Την έναρξη του έργου για την ανάπτυξη του προαστιακού σιδηροδρόμου Δυτικής Θεσσαλονίκης, συνολικού προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ, ανακοίνωσαν τα υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών. Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, στο πλαίσιο του Προγράμματος «Μεταφορές» του ΕΣΠΑ 2021-2027.

Η σχετική πρόσκληση εκδόθηκε με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση, σε συνεργασία με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

Η πρωτοβουλία αυτή αφορά την αξιοποίηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής υποδομής στη Δυτική Θεσσαλονίκη, με παράλληλη υλοποίηση όλων των απαιτούμενων έργων, όπως νέες αποβάθρες, στέγαστρα, πεζογέφυρες, Η/Μ εγκαταστάσεις, χώροι στάθμευσης και έργα πρόσβασης. Επιπλέον, προβλέπεται η εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης, ενισχύοντας τον εκσυγχρονισμό των μεταφορών στην περιοχή.

Το νέο δίκτυο θα περιλαμβάνει επτά σιδηροδρομικές στάσεις: Σίνδος, Αγχίαλος, Διαβατά, Κορδελιό, Επτάνησος, Μενεμένη και Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός Θεσσαλονίκης. Η ανάπτυξη του προαστιακού θα πραγματοποιηθεί σε δύο κλάδους προς τα δυτικά (προς Σίνδο και προς Αγχίαλο - Διαβατά) και σε έναν ενιαίο κλάδο προς τα ανατολικά, με κατάληξη στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης.

Δικαιούχος του έργου είναι οι ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΕΛΛΑΔΑΣ Μ.Α.Ε., με βασικό στόχο την ενίσχυση και αναβάθμιση του υπεραστικού και προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου σε περιφερειακό επίπεδο. Η υλοποίηση του έργου αναμένεται να διασφαλίσει ένα ασφαλές, συνεκτικό και διαλειτουργικό σύστημα μεταφορών υψηλής ποιότητας για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Άδωνις Παπαθανάσης πορτρέτο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ν. Παπαθανάσης: Δεύτερη η Ελλάδα στην απορρόφηση των πόρων ΕΣΠΑ

H Ελλάδα βρίσκεται πάνω από Φινλανδία. Λουξεμβούργο και Κύπρο που συμπληρώνουν το top 5. Ήδη έχουν εκδοθεί προσκλήσεις που ανέρχονται στα 18,9 δισ. ευρώ και έχουν εξειδικευτεί δράσεις άνω των 22 δισ. ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ευρωπαϊκή πλατφόρμα ανοίγει παράθυρο χρηματοδότησης σε επιχειρήσεις

Η πλατφόρμα STEP αξιοποιεί και κατευθύνει τους πόρους από 11 χρηματοδοτικά προγράμματα της ΕΕ σε καινοτόμες επενδύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν στην οικονομία και να ενισχύσουν την ευρωπαϊκή αυτονομία.
Margaritis Sxoinas, Komision, Evropaiki Epitropi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχοινάς: Άνω του 1,3 δισ. στην Κ. Μακεδονία από ΕΣΠΑ και Ταμείο Ανάκαμψης

Υπενθύμισε ότι έπειτα από μεγάλη εθνική προσπάθεια στις διαπραγματεύσεις στις Βρυξέλλες, η Ελλάδα θα είναι η 4η πιο ευνοημένη χώρα, αναλογικά με το μέγεθος της οικονομίας της, λαμβάνοντας πάνω από 60 δισ. επιδοτήσεις και 13 δισ. δάνεια έως το 2027.