Την Τεχνητή Νοημοσύνη προωθεί ο ΕΦΚΑ, ώστε να πετύχει μεγαλύτερη ανταπόκριση στα ερωτήματα των ασφαλισμένων, κερδίζοντας τόσο σε ταχύτητα, όσο και σε αποτελεσματικότητα, ως προς το σκέλος των απαντήσεων που θα δίνονται. Το Avatar του Φορέα, θα φέρει το όνομα «Θάλεια».
Η πρώτη γνωριμία με τη «Θάλεια» έγινε στη ΔΕΘ τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ορισμένα τεχνικά προβλήματα τότε, όμως, είχαν ως αποτέλεσμα να μην προωθηθεί η εν λόγω πρωτοβουλία, όπως θα έπρεπε.
Μετά τις απαραίτητες βελτιώσεις, ο ΕΦΚΑ επανήλθε προ 20 ημερών, θέτοντας σε ισχύ τη «Θάλεια» και βάζοντας το πρώτο γενικό πλάνο ερωτήσεων που θα μπορούν να απαντώνται προς τους ασφαλισμένους.
Αυτά είναι τα εξής:
- Ασφάλιση, εισφορές και έλεγχος, παροχές και ΚΕΠΑ, συντάξεις, οφειλέτες και διακρατική Κοινωνική Ασφάλιση.
Ήδη, τα πρώτα δείγματα γραφής είναι ιδιαίτερα θετικά προς τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες του Φορέα. Η διαδικασία εκτιμάται ότι θα αναβαθμίζεται συνεχώς, σε μια προσπάθεια να αυξηθούν τα πεδία των ερωτήσεων που θα μπορούν να απαντηθούν.
Ουσιαστικά, θα υπάρξει διασύνδεση με το τηλεφωνικό κέντρο (1555), ώστε να αντλούνται όσο γίνεται πιο κωδικοποιημένα τα ερωτήματα που τίθενται. Ακολούθως, θα δίνονται γραπτώς οι απαντήσεις (με e-mail), αλλά ταυτόχρονα θα υπάρχει και ξεχωριστή απάντηση με τη βοήθεια του Avatar «Θάλεια».
Η χρήση θα γίνεται σε τρεις γλώσσες (Ελληνικά, Αλβανικά, Πακιστανικά), έτσι ώστε να μπορεί να καλύπτει και τις ανάγκες των μεταναστών. Ταυτόχρονα θα εξυπηρετούνται καλύτερα και ασφαλισμένοι με προβλήματα όρασης και ακοής, που πρακτικά δυσκολεύονται να λάβουν την καθιερωμένη, γραπτή απάντηση.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη ο e-ΕΦΚΑ έχει ενεργοποιήσει 110 ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Έως τον περασμένο Αύγουστο είχαν πραγματοποιηθεί περισσότερες από 230 εκατ. συναλλαγές, ανάμεσα σε Ασφαλισμένους και Φορέα.