ΓΔ: 1398.95 0.60% Τζίρος: 65.76 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:24:09 DATA
Ο Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος του ΔΣ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Π. Σουρέτης. Πηγή: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Σουρέτης: Έχουμε το χαμηλότερο ποσοστό επενδύσεων σε κατασκευές

Όπως τόνισε ο Εντεταλμένος σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, «πρέπει να διευθετηθούν οι χρονιές παθογένειες του κλάδου της κατασκευαστικής αγοράς με κυρίαρχη τη λειτουργία του παρατηρητήριου τιμών».

Η ασφάλεια των πολιτών, η προστασία του περιβάλλοντος, η βελτίωσης της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής, αλλά και η προαγωγή της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, είναι οι βασικές αρχές  που πρέπει να υπηρετούν  οι σχεδιασμοί των έργων υποδομής, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στην ομιλία του στο Συνέδριο Green Deal του ΤΕΕ ο κ. Πέτρος Σουρέτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

«Η πολιτεία πρέπει να θέσει ως προτεραιότητα τα θέματα ασφάλειας και βελτίωσης της ποιότητας ζωής των πολιτών του λεκανοπεδίου, με ενέργειες και σχεδιασμούς που θα βοηθήσουν στη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και καθυστερήσεων λόγω αυξημένου φόρτου κυκλοφορίας στους βασικούς οδικούς άξονες σε ώρες αιχμής».

Ο κ. Σουρέτης επεσήμανε, επιπλέον, ότι παρά τη θετική πορεία του κλάδου τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, υπάρχει υστέρηση σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ακόμα και με γειτονικές χώρες των Βαλκανίων, όπως η Ρουμανία. «Η Ελλάδα καταγράφει το χαμηλότερο ποσοστό επενδύσεων σε κατασκευές ως ποσοστό του ΑΕΠ (4,8%) μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου ο μέσος όρος διατηρείται στο 11,5%, με πρώτη στην κατάταξη τη Ρουμανία που έχει αγγίξει το 16,7%».

Αναφερόμενος στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, είπε πως χρειάζεται να επιλυθούν θεσμικά ζητήματα που χρονίζουν για δεκαετίες. «Θα πρέπει να διευθετηθούν οι χρονιές παθογένειες του κλάδου της κατασκευαστικής αγοράς με κυρίαρχη τη λειτουργία του παρατηρητήριου τιμών που θα λύσει το θέμα των ελλείψεων αναθεωρήσεων και των ανεδαφικών κοστολογικών προβλέψεων των έργων που έχει ως αποτέλεσμα το 2024 ο κλάδος να καλείται να εκτελέσει έργα με τα δεδομένα του 2004».

Ειδική μνεία, έκανε, όμως, ο κ. Σουρέτης και στο φλέγον ζήτημα του ανθρώπινου κεφαλαίου. «Είναι πραγματικά σοκαριστικό ένας κλάδος όπως αυτός των υποδομών που αποδεδειγμένα έχει τεράστια επίδραση στην απασχόληση και στην τόνωση της οικονομίας, να μη μπορεί να βρει εργατικό δυναμικό και μάλιστα σε μία χρονική στιγμή που η κατασκευαστική δραστηριότητα γνωρίζει άνθηση.

Ενδεικτικά, το μερίδιο της απασχόλησης στον κλάδο των Κατασκευών επί της συνολικής απασχόλησης μειώθηκε από 8,0% το 2008 σε 4,1% το 2022, και συνεχίζει φυσικά να κινείται σαφώς χαμηλότερα από το 6,7% που είναι ο μέσος όρος στην Ευρώπη των 27. Πρέπει να δοθούν κίνητρα στους νέους ανθρώπους να δουλέψουν στον κλάδο, αλλά και να εντατικοποιηθεί η προσέλκυση εργαζομένων από τρίτες χώρες».

Τέλος, ο κ. Σουρέτης υπερθεμάτισε του στρατηγικού σχεδιασμού και των επενδύσεων που κάνει ο Όμιλος ανταποκρινόμενος στις σύγχρονες ανάγκες. «Εμείς στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υλοποιούμε ένα σχεδιασμό με επενδύσεις δισεκατομμυρίων στην κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση σύγχρονων έργων υποδομής. Στόχος μας είναι να επενδύουμε σε έργα πράσινα, ανθεκτικά, με ενσωμάτωση σύγχρονης τεχνολογίας που διασφαλίζουν την ασφάλεια των χρηστών, την προστασία του περιβάλλοντος και την αποτελεσματική συντήρηση των υποδομών».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΤΑΙΠΕΔ: Σύμβαση 5,5 εκατ. για την αποκατάσταση των δύο εισόδων του ΟΑΚΑ

«Ως Κυβέρνηση υλοποιούμε τη δέσμευσή μας, αξιοποιούμε σταδιακά τα 111 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για όλες τις απαραίτητες εργασίες στο ΟΑΚΑ» ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Αθλητισμού, Γιάννης Βρούτσης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σδούκου: Στο 76% το ποσοστό ολοκλήρωσης του έργου στις Σκουριές

«Το μεταλλείο των Σκουριών είναι ένα έργο στρατηγικής σημασίας για τη χώρα μας. Θα συμβάλλει στην ενίσχυση της οικονομίας και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας» ανέφερε η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ε65: Προχωρούν οι εργασίες στα τελευταία 46 χλμ. του βόρειου τμήματος

Υπό κατασκευή από την ΤΕΡΝΑ, βρίσκονται τα τελευταία 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου, στο Βόρειο Τμήμα, που ξεκινούν από τον Α/Κ Καλαμπάκας και θα φθάνουν έως και την Εγνατία Οδό δυτικά των Γρεβενών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Π. Σουρέτης: Έχουμε υποβάλει ολοκληρωμένες λύσεις για το κυκλοφοριακό

Ο Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλο Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σημείωσε πως «κάθε μέρα εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας ταλαιπωρούνται στους δρόμους της Αττικής, χάνοντας αμέτρητες εργατοώρες αλλά και κάθε έννοια ποιότητας ζωής, λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης».