Τα λιμάνια, η υποδομή τους, η συνδεσιμότητα τους, αλλά και οι αναπτυξιακές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, αποτέλεσαν το αντικείμενο πάνελ, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Southeast Europe Connectivity Forum ΙΙ στη Θεσσαλονίκη.
Ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), κ. Βασίλης Μάμαλης, σημείωσε ότι η χώρα διαθέτει 13 οργανισμούς λιμένων, 11 κρατικά λιμενικά ταμεία και 75 δημοτικά λιμενικά ταμεία, ενώ σαν χώρα απαριθμούμε πάνω από 550 λιμενικές υποδομές. Ο κ. Μάμαλης υπογράμμισε ότι «πολλά λιμάνια έμειναν την περίοδο της κρίσης αρκετά πίσω στις υποδομές, αλλά στήριξαν τη χώρα μέσα στην κρίση, καθώς διατήρησαν την εφοδιαστική αλυσίδα και το επίπεδο ζωής στα νησιά». «Η μεγάλη αλλαγή είναι ότι βλέπουμε πλέον τα λιμάνια ως επιχειρήσεις. Την τελευταία πενταετία έχει παρατηρηθεί μία σημαντική αύξηση των επενδύσεων στα ελληνικά λιμάνια» κατέληξε ο ίδιος.
Ο Ά Αντιπρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, κ. Εμμανουήλ Βλαχογιάννης, τόνισε ότι απαιτείται κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο για να ευνοούνται οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ενώ επισήμανε ότι χωρίς συνδέσεις το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα έχει έναν περιορισμένο ρόλο.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας, κ. Άγγελος Βλάχος, είπε πως η κατάσταση πολλών λιμένων της χώρας είναι πολύ καλύτερη, σε σχέση με μια πενταετία πριν. «Το μέλλον είναι ευοίωνο για τα προγράμματα ιδιωτικοποιήσεων στα λιμάνια με τις συνακόλουθες επενδύσεις τους» ανέφερε ο κ. Βλάχος, ενώ πρόσθεσε για τις επενδύσεις στα υδατοδρόμια και τα υδροπλάνα πως «έχουμε οδηγηθεί σε ένα σημείο ολοκλήρωσης λεπτομερειών, είχαμε καθυστερήσεις ετών από την γραφειοκρατία, αλλά το 2025 λογικά θα ξεκινήσει να λειτουργεί η πρώτη αντίστοιχη επένδυση στο Ιόνιο».
Ο Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Logistics και του ΔΣ της Hellenic Train, Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, τόνισε πως παρατηρείται έντονη κινητικότητα στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας και χρειάζεται πολιτική βούληση και κινητοποίηση του ιδιωτικού τομέα για να προχωρήσει η Ελλάδα στο επίπεδο της εφοδιαστικής αλυσίδας και των logistics. «Μεγάλο πρόβλημα είναι ο σιδηρόδρομος, όπου καταγράφεται σημαντική αποεπένδυση» πρόσθεσε ο κ. Ζηλιασκόπουλος και συνέχισε λέγοντας πως «το νέο παραγωγικό μοντέλο της χώρας απαιτεί τη συνδεσιμότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας και στο πλαίσιο αυτό χρειαζόμαστε οργανωμένους υποδοχείς logistics που η Ελλάδα δεν έχει και αυτή τη στιγμή δημιουργούνται έξι στη χώρα. Οι οργανωμένοι υποδοχείς logistics θα είναι καταλύτες για το νέο παραγωγικό μοντέλο».