ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
businessdaily-Metro-Eisitirio
Φωτο: George Vitsaras / SOOC

Έτοιμα τα ηλεκτρονικά εισιτήρια για το μετρό της Θεσσαλονίκης

Το σύστημα κομίστρου ήταν μέρος του αντικειμένου της σύμβασης κατασκευής του μετρό από την Άκτωρ και υλοποιήθηκε από την αμερικανική Conduent. Προσωποποιημένες κάρτες και χάρτινα εισιτήρια με μικροτσίπ.

Σε στάδιο τελικών δοκιμών βρίσκεται το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου του μετρό Θεσσαλονίκης, ενόψει της μεγάλης πρεμιέρας της 30ης Νοεμβρίου. Το νέο σύστημα έκδοσης και διαχείρισης εισιτηρίων, το οποίο υλοποίησε η αμερικανική Conduent για λογαριασμό της ΑΚΤΩΡ, θα είναι απολύτως λειτουργικό την ημέρα που το πολυαναμενόμενο έργο θα παραδοθεί για να τεθεί σε εμπορική λειτουργία.

Πέρα από την έκδοση προσωποποιημένων καρτών και επαναφορτιζόμενων χάρτινων εισιτηρίων, το σύστημα έχει τεράστιες δυνατότητες επεκτασιμότητας, ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε συγκοινωνιακής αρχής. Τις δυνατότητες αυτές είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει πριν από λίγες ημέρες ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, ο οποίος έκανε και σχετική αναφορά δημοσίως, χαιρετίζοντας τις καινοτομίες του συστήματος κομίστρου του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Το σύστημα κομίστρου που εγκαταστάθηκε στο μετρό Θεσσαλονίκης ήταν μέρος του αντικειμένου της σύμβασης κατασκευής του μετρό. Η αμερικανική Conduent, που ανέλαβε την προμήθεια του εξοπλισμού και την ανάπτυξη του λογισμικού, αποτελεί κορυφαίο πάροχο αυτοματοποιημένων λύσεων «έξυπνης» κινητικότητας και δραστηριοποιείται για περισσότερα από 50 χρόνια, σε περισσότερες από 20 χώρες, με τα συστήματα κομίστρου της να χρησιμοποιούνται σε περισσότερα από 400 δίκτυα δημόσιας συγκοινωνίας ανά τον κόσμο.

Πάντως, το εν λόγω σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου δεν έχει σχέση με το έργο του ενιαίου εισιτηρίου του ΟΣΕΘ, που τις τελευταίες δύο εβδομάδες βρέθηκε στην επικαιρότητα, για την προμήθεια, μεταξύ άλλων, 2 εκατ. ηλεκτρονικών εισιτηρίων, που «ταιριάζουν» όμως μόνο στα λεωφορεία. Εκείνο εντάσσεται στη σύμβαση του έργου «Ψηφιακός Μετασχηματισμός, Τηλεματική και Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΟΣΕΘ)», που προκήρυξε και ανέθεσε η Κοινωνία της Πληροφορίας.

Πώς θα λειτουργήσει το νέο e-ticket του μετρό

Από την πρώτη κιόλας φάση λειτουργίας του μετρό, οι επιβάτες θα μπορούν να προμηθεύονται προσωποποιημένες κάρτες, στις οποίες θα «φορτώνονται», εκτός από τα κλασικά προϊόντα κομίστρου, και τα εκπτωτικά προγράμματα στα οποία ενδεχομένως να είναι δικαιούχοι.

Επιπλέον, το σύστημα θα έχει δυνατότητα έκδοσης χάρτινων εισιτηρίων, τα οποία διαθέτουν ενσωματωμένο τσιπ και τη δυνατότητα να επαναφορτίζονται μέχρι 10 φορές, περιορίζοντας έτσι δραστικά τη χρήση χαρτιού.

Παράλληλα, πολλαπλά κλειδιά ασφαλείας θα αποκλείουν την καταχρηστική χρήση των εισιτηρίων για την ταυτόχρονη διέλευση επιβατών από τις πύλες, καθώς και τη χρήση πλαστών εισιτηρίων, κάτι που ήταν δύσκολο να ελεγχθεί στο απλό χάρτινο εισιτήριο, το οποίο εκδιδόταν από τα παλιά συστήματα των δημοσίων συγκοινωνιών.
Σε επόμενη φάση, θα είναι δυνατή η προσθήκη επιπλέον λειτουργιών, όπως η ανάγνωση QR code στις πύλες και η διέλευση με ανέπαφη συναλλαγή, με τη χρήση κινητής συσκευής.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ζητούνται χρηματοδοτήσεις για το σχέδιο επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης

Βασική προϋπόθεση η χρηματοδότηση για να γίνει πραγματικότητα ως το 2040 το δίκτυο μετρό της Θεσσαλονίκης με 48 χλμ. γραμμής και 44 σταθμούς. Αστερίσκος τα αρχαιολογικά για το «κλείδωμα» της θέσης ορισμένων σταθμών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εργασίες - «μπαλώματα» στο μετρό, επειδή λεφτά... δεν υπάρχουν

Ο χρόνος θαμπώνει την εικόνα του πιο αξιόπιστου μέσου μετακίνησης στην Αθήνας, αλλά είναι δύσκολη η εξεύρεση των πόρων για τις οριστικές λύσεις στην έλλειψη συρμών και στην αναβάθμιση σταθμών και υποδομών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετ' εμποδίων και καθυστερήσεων η νέα επέκταση του μετρό στο Ίλιον

Ο διαγωνισμός για την επέκταση προς Ίλιον δεν έχει περάσει εδώ και ενάμιση χρόνο στη δεύτερη φάση. Επόμενα βήματα η σύνδεση με το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και οι επεκτάσεις προς τα βόρεια.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φθορές σε ράγες του μετρό, αρχίζουν έργα για ενίσχυση της ασφάλειας

Διαγωνισμό ύψους 4,89 εκατ. ευρώ για την αντικατάσταση των φθαρμένων γραμμών του μετρό υλοποιεί η ΣΤΑ.ΣΥ., ενώ θα τεστάρει μέσω σεναρίων φωτιάς τα συστήματα της σήραγγας από Μοναστηράκι ως Αττική.