ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Shutterstock

Αρχίζει το πρόγραμμα ύψους 128 εκατ. ευρώ για την κατασκευή 17 σχολείων

Μέσα σε δυο χρόνια θα έχουν κατασκευαστεί οι σχολικές μονάδες στην Κ. Μακεδονία σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Νίκος Ταχιάος που υπογράμμισε την σημασία του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου».

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Νίκος Ταχιάος, απαντώντας χθες στη Βουλή, σε ερώτηση σχετική με τα ζητήματα σχολικής στέγης στην Κεντρική Μακεδονία, ανέφερε ότι ξεκινά στο αμέσως προσεχές διάστημα, ένα σημαντικό πρόγραμμα κατασκευής 17 νέων σχολικών κτηρίων στην εν λόγω περιφέρεια.

Πρόκειται για ένα έργο, με συνολικό προϋπολογισμό 128,4 εκατομμύρια ευρώ και συμβατικό αντικείμενο 110 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο εκτελείται μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και για το οποίο επί του παρόντος, αναμένεται η τελική έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την δυνατότητα υπογραφής σύμβασης.

Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα αφορά στην κατασκευή των εξής σχολείων:

  1. 7ο Νηπιαγωγείο Πεύκων (Δήμος Νεάπολης – Συκεών)
  2. 4ο Δημοτικό Σχολείο Πεύκων (Δήμος Νεάπολης – Συκεών)
  3. 1ο ΕΠΑΛ Συκεών και Κλειστό Γυμναστήριο (Δήμος Νεάπολης – Συκεών)
  4. ΓΕΛ Ευκαρπίας (Δήμος Παύλου Μελά)
  5. 4ο Δημοτικό Σχολείο Ευκαρπίας (Δήμος Παύλου Μελά)
  6. 3ο ΓΕΛ Πολίχνης (Δήμος Παύλου Μελά)
  7. 1ο Λύκειο Πολίχνης (Δήμος Παύλου Μελά)
  8. 2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά (Δήμος Λαγκαδά)
  9. 3ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου (Δήμος Ωραιοκάστρου)
  10. 6ο Δημοτικό Σχολείο Ωραιοκάστρου (Δήμος Ωραιοκάστρου)
  11. 1ο ΓΕΛ Μίκρας (Δήμος Θέρμης)
  12. 5ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων (Δήμος Αμπελοκήπων – Μενεμένης)
  13. Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλαμαριάς (Δήμος Καλαμαριάς)
  14. 3ο Γυμνάσιο Πυλαίας (Δήμος Πυλαίας – Χορτιάτη)
  15. 3ο Λύκειο Πυλαίας – Χορτιάτη (Δήμος Πυλαίας – Χορτιάτη)
  16. 3ο Δημοτικό Σχολείο Πανοράματος (Δήμος Πυλαίας – Χορτιάτη)
  17. Μουσικό Γυμνάσιο – Λύκειο Κατερίνης (Δήμος Κατερίνης)

Η διάρκεια της περιόδου κατασκευής είναι 2 χρόνια, ενώ ο ανάδοχος είναι υπεύθυνος και για την συντήρηση, λειτουργία και διαχείριση των εγκαταστάσεων για διάστημα 25 ετών. 

Ο κ. Ταχιάος διευκρίνισε ότι η κατασκευή σχολικών μονάδων δεν αποτελεί ευθεία αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εκτός των εξαιρετικών περιπτώσεων που η «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.» (ΚΤ.ΥΠ.) συνεργάζεται με τους δήμους στο πλαίσιο συγκεκριμένων προγραμματικών συμβάσεων και με άντληση πόρων από συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία. Η περίπτωση της συγκεκριμένης Σύμπραξης Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα είναι τέτοια.

Όπως ανέφερε ο αρμόδιος για τις υποδομές υφυπουργός, η κυβέρνηση προβαίνει σε συνεχείς δράσεις για την συντήρηση και αναβάθμιση του σχολικού κτιριακού αποθέματος, ειδικά σε περιοχές όπως η Θεσσαλονίκη και ο κεντρικός δήμος του πολεοδομικού συγκροτήματος, ο οποίος όντας περίκλειστος είναι δύσκολο έως αδύνατον να αποκτήσει, μέσω επεκτάσεων του σχεδίου πόλεως, γη για την κατασκευή νέων σχολείων.

Στο πλαίσιο αυτό υπογράμμισε την τεράστια σημασία του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου», ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ, που εξήγγειλε, πριν από λίγες ημέρες, ο πρωθυπουργός, για την υλοποίηση επεμβάσεων που αποβλέπουν στη βελτίωση των υφισταμένων σχολικών εγκαταστάσεων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην τελική ευθεία η «ιπτάμενη» περιφερειακή οδός στη Θεσσαλονίκη

Η νέα Ανατολική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης (Flyover) θα αποτελεί τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, με συνολικό μήκος έργου 13 χιλιόμετρα. Κατατέθηκαν δεσμευτικές προσφορές και για το έργο «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καραγιάννης: Συμβάσεις έργων ΣΔΙΤ 3,1 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2021

Το μεγάλο ΣΔΙΤ συντήρησης και λειτουργίας του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος της Αθήνας προϋπολογισμού 235 εκατ. ευρώ, είναι μεταξύ αυτών που έχουν ήδη εγκριθεί, είπε ο κ. Καραγιάννης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στη Β’ Φάση ο διαγωνισμός του οδικού άξονα Καλαμάτα - Μεθώνη με ΣΔΙΤ

Τον Μάρτιο θα ξεκινήσει η προβλεπόμενη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου με τους 5 συμμετέχοντες στο Διαγωνισμό, ώστε το καλοκαίρι να κατατεθούν οι προσφορές και εντός του 2021 να υπάρχει ανάδοχος για το έργο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα 3 δισ. ευρώ το κόστος της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης

«Το άλλο Σάββατο, στις 30/11, παραδίδουμε στην κοινωνία ένα υπερσύγχρονο μετρό, με 13 σταθμούς μήκους 9,6 χλμ που θα εξυπηρετεί σε ημερήσια βάση περίπου 250.000 συμπατριώτες μας» είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΑΣΘ: Έφτασαν τα πρώτα 15 από τα συνολικά 41 καινούρια λεωφορεία

Τα 15 λεωφορεία που επιθεώρησε ο κ. Σταϊκούρας, ο οποίος συνοδευόταν από τη Γενική Γραμματέα Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα, είναι καινούργια και, μαζί με ακόμα 26, θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέο θεσμικό πλαίσιο για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών πρατηρίων

Με την ανάπτυξη σύγχρονων και ασφαλών εγκαταστάσεων καυσίμων, εξασφαλίζεται η παροχή ποιοτικότερων υπηρεσιών προς τους πολίτες, ενώ ταυτόχρονα ενισχύεται η περιβαλλοντική υπευθυνότητα.