ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Nick Paleologos / SOOC

Το πρώτο βήμα για την ανανέωση και ενεργειακή αναβάθμιση της ακτοπλοΐας

Στα πλαίσια του έργου θα αξιολογηθούν οι διαθέσιμες τεχνολογικές και τεχνικές λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν για την ανανέωση του στόλου με βάση τα τεχνικά, οικονομικά και ασφαλείας κριτήρια.

Με στόχο την πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας, αλλά και την πλήρη ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου που αποτελούν από τους βασικούς πυλώνες της αναπτυξιακής πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής , θα αναζητηθεί ο σύμβουλος για την υλοποίηση του έργου.

Για το σκοπό αυτό, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχώρησε, σε συνεργασία με την Μονάδα Στρατηγικών Συμβάσεων του ΤΑΙΠΕΔ, στην προκήρυξη του έργου με τίτλο «Παροχή υπηρεσιών νομικού, τεχνικού και χρηματοοικονομικού συμβούλου για την ωρίμανση και υλοποίηση του έργου Σχέδιο για την αντικατάσταση του στόλου επιβατηγού ναυτιλίας και μείωση του αποτυπώματος CO2». Προς τον σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε σήμερα, παρουσία του υπουργού Χρήστου Στυλιανίδη, το "kick off" για την έναρξη της μελέτης.

Η προμελέτη έχει ορίζοντα υλοποίησης οκτώ μηνών, με προϋπολογισμό 1.171.555,10 ευρώ. Αντικείμενο του έργου είναι η αξιολόγηση των διαθέσιμων τεχνολογικών και τεχνικών λύσεων που μπορούν να εφαρμοστούν, μεμονωμένα ή συνδυαστικά, για την ανανέωση και ενεργειακή αναβάθμιση του ακτοπλοϊκού στόλου, με βάση τεχνικά και οικονομικά κριτήρια αλλά και κριτήρια ασφάλειας.

Το τελικό παραδοτέο του έργου θα είναι ο σχεδιασμός του εργαλείου / μηχανισμού χρηματοδότησης για τη διευκόλυνση της πρόσβασης των φορέων εκμετάλλευσης σε δανειακή χρηματοδότηση και άλλα χρηματοοικονομικά εργαλεία.

Η μελέτη είναι προαπαιτούμενη προκειμένου να εκκινήσει η όποια διαπραγμάτευση με τις Γενικές Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είτε αφορά στην επιλεξιμότητα της δανειακής χρηματοδότησης με ενωσιακούς πόρους, είτε στη συμβατότητα ενός τέτοιου εγχειρήματος με τους κανόνες των κρατικών ενισχύσεων.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, δήλωσε σχετικά: «Η έναρξη του έργου για την αναβάθμιση του στόλου αποτελεί ορόσημο για τη ακτοπλοΐα της χώρας μας. Στόχος μας είναι η μετάβαση σε μια νέα εποχή με σύγχρονα, ασφαλή και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία, που θα χρησιμοποιούν καθαρά καύσιμα και θα μειώνουν το ενεργειακό τους αποτύπωμα. Το έργο αυτό δεν αποτελεί απλά μια επένδυση στο μέλλον της ακτοπλοΐας αλλά και μια έμπρακτη δέσμευση για την προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση των μεταφορών και της ποιότητας ζωής των νησιωτών μας. Προχωράμε με αποφασιστικότητα για να μεταμορφώσουμε τον ακτοπλοϊκό στόλο της χώρας αλλά και το λιμενικό σύστημα σε ένα πρότυπο βιωσιμότητας και καινοτομίας, διασφαλίζοντας την οικονομική ανάπτυξη, ασφαλείς μεταφορές και την αειφορία σε όλες τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις».

Παρόντες στη συνάντηση ήταν το σχήμα της αναδόχου εταιρείας, στελέχη της Μονάδας Στρατηγικών Συμβάσεων του ΤΑΙΠΕΔ, του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ-ΥΝΑΝΠ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έναρξη έργου για την αναβάθμιση του στόλου της επιβατηγού ναυτιλίας

«Στόχος μας είναι η μετάβαση σε μια νέα εποχή με σύγχρονα, ασφαλή και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία, που θα χρησιμοποιούν καθαρά καύσιμα και θα μειώνουν το ενεργειακό τους αποτύπωμα» ανέφερε ο κ. Στυλιανίδης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πράσινα πλοία στην ακτοπλοΐα με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης

Για το σκοπό αυτό από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας έχει ήδη δεσμευτεί ένα εκατ. ευρώ, ενώ το ΤΑΙΠΕΔ θα είναι αυτό που υπό την καθοδήγηση του υπουργείου Ναυτιλίας θα αναλάβει να προχωρήσει τη σχετική διαδικασία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ανανέωση του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου εφικτή μόνο με νεότευκτα σκάφη

Όπως τονίζει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Σπύρος Πασχάλης αυτή τη στιγμή μία ανανέωση του με μεταχειρισμένα πλοία νεότερης γενιάς καθίσταται δύσκολη.
Ploia, limani, Peiraias, Apergia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σοβαρή πρόκληση για την ακτοπλοΐα η ανανέωση του στόλου της έως το 2030

Με την προϋπόθεση ότι σήμερα δεν υπάρχουν διαθέσιμα μεταχειρισμένα πλοία που να πληρούν τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που έχει θέσει η ΕΕ έως το 2030, η μόνη λύση είναι η κατασκευή νέων πλοίων.