ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Έρχονται νέα ιδιωτικά λεωφορεία τον Αύγουστο σε γραμμές της Αττικής

Σύμβαση 435 εκατ. ευρώ με ΚΤΕΛ και δύο τουριστικές επιχειρήσεις για 211 λεωφορεία, ενώ άμεσα δρομολογούνται τα 30. Θα καλυφθούν 63 περιαστικές λεωφορειακές γραμμές της Αττικής.

Στους δρόμους της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής βγαίνουν στο τέλος Αυγούστου τα πρώτα 30 από τα νέα, ιδιωτικά λεωφορεία που θα εκτελούν έργο με «κλειδωμένη» τιμή ανά οχηματοχιλιόμετρο για το πρώτο έτος και ρήτρα καυσίμου. Το συνολικό κόστος της σύμβασης έως το 2032 θα είναι 434,79 εκατ. ευρώ. Εν τω μεταξύ, ως τις 26 Αυγούστου παρατάθηκε η διαβούλευση για τον νέο μεγάλο διαγωνισμό 700 ηλεκτρικών λεωφορείων και τρόλεϊ.

Η αρχή για την κοινοπραξία των επτά ΚΤΕΛ και δύο τουριστικές επιχειρήσεις που ανέλαβαν τη μακροχρόνια λειτουργία 63 λεωφορειακών γραμμών του λεκανοπεδίου θα γίνει από την Ανατολική Αττική. Πρόκειται εξάλλου για το μεγάλο στοίχημα του ΟΑΣΑ σε αυτόν τον νέο κύκλο παραχώρησης συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτη, καθώς η μέχρι σήμερα εμπειρία των κατοίκων της Ανατολικής Αττικής ήταν αποθαρρυντική.

Οι «καταδρομικές» αναθέσεις που ξεκίνησαν μέσα στην πανδημία είχαν ως αποτέλεσμα να βγαίνουν στους δρόμους οχήματα βρώμικα και υπό κατάρρευση, με χαλασμένες πόρτες, κουδούνια εκτός λειτουργίας, συχνές βλάβες. Ως αποτέλεσμα, αποσύρθηκαν 70 από τα αρχικά 215 οχήματα. Δεν είναι τυχαίο ότι προ τριμήνου, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου για τις αστικές συγκοινωνίες, ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου, Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης, είχε πει χαρακτηριστικά: «πάθαμε και μάθαμε στην Ανατολική Αττική».

Πώς θα ενταχθούν τα 211 νέα λεωφορεία

Η διπλή σύμβαση για τα συνολικά 211 νέα οχήματα που ως το τέλος του 2024 θα έχουν τοποθετηθεί στο σύνολό τους σε 63 γραμμές της Ανατολικής και της Δυτικής Αττικής, υπεγράφη την περασμένη Τρίτη. Εξ αυτών, τα 130 οχήματα βρίσκονται ήδη στην Αθήνα, μεταξύ τους το σύνολο των 96 οχημάτων της Ανατολικής Αττικής, με την ανάδοχο «Κοινοπραξία Συγκοινωνιών Αττικής» να είναι υποχρεωμένη να τα έχει δρομολογήσει μέσα σε 12 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Βάσει του προγραμματισμού, η δρομολόγησή τους στην Ανατολική Αττική αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο. Θα ακολουθήσει από τον Οκτώβριο και σταδιακά ως το τέλος του έτους η τοποθέτησή τους στη Δυτική Αττική. Σημειώνεται ότι την κοινοπραξία αποτελούν τα ΚΤΕΛ Αργολίδας, Επαρχίας Θηβών, Κορινθίας, Σαλαμίνας, Χανίων – Ρεθύμνου, το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας και τα ταξιδιωτικά γραφεία SMILEACADIMOS και Maroulis Travel.

Χαρτογράφηση της παραχώρησης

Στο πρώτο τμήμα, κόστους 212.873.810,47 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), ο ανάδοχος θα παρέχει υπηρεσίες σε 25 λεωφορειακές γραμμές της Ανατολικής Αττικής, για την εξυπηρέτηση των οποίων προγραμματίζονται 1.188 δρομολόγια κατά τις τυπικές καθημερινές ημέρες. Απαιτούνται 96 οχήματα (εκ των οποίων τα 61 πρέπει να είναι 12 μέτρων, τα 30 να είναι 18 μέτρων και τα 5 να είναι 8 μέτρων). Ετησίως θα εκτελούνται 9.564.731,35 οχηματοχιλιόμετρα για τα 8 έτη της σύμβασης.

Αντίστοιχα, στο τμήμα της Δυτικής Αττικής, συνολικού κόστους 221.920.541,86 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), ο ανάδοχος θα λειτουργεί 38 λεωφορειακές γραμμές, προγραμματίζοντας 1.757 δρομολόγια κατά τις τυπικές καθημερινές ημέρες. Για αυτά, πρέπει να διαθέτει 115 οχήματα (εκ των οποίων τα 112 πρέπει να είναι 12 μέτρων και τα 3 να είναι 8 μέτρων). Το σύνολο των οχηματοχιλιομέτρων που θα εκτελούνται ετησίως ανέρχεται σε 9.971.214,21.

Η αμοιβή του ιδιώτη αναδόχου ανέρχεται σε 2,339 ευρώ/οχηματοχιλιόμετρο (πλέον ΦΠΑ), για το πρώτο έτος της σύμβασης. Ο ΟΑΣΑ την είχε προεκτιμήσει στη διακήρυξη, βάσει του μέγιστου μοναδιαίου κόστους εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου, σε 2,340 ευρώ/οχηματοχιλιόμετρο.

Προβλέπεται, ακόμη, δικαίωμα προαίρεσης για την επαύξηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου και των δύο συμβάσεων ως ποσοστού 4%, δηλαδή μπορεί να φτάσει ως τα 7,53 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ) για την Ανατολική Αττική και 7,85 εκατ. ευρώ για τη Δυτική Αττική. Επίσης, προβλέπεται ρήτρα καυσίμου, η οποία θα προστίθεται ή θα αφαιρείται επί του μέρους της προσφερόμενης τιμής που αντιστοιχεί στο κόστος των καυσίμων. Βάσει της διακήρυξης, αυτό έχει υπολογιστεί με κόστος πετρελαίου ντίζελ κίνησης 1,211 ευρώ/λίτρο (12 Μαΐου 2023) και αντιστοιχεί σε 0,46 ευρώ/ χιλιόμετρο.

Η διάρκεια της σύμβασης είναι οκταετής, όμως ο χρόνος δεν ξεκίνησε να μετράει από την υπογραφή της. Το σημείο εκκίνησης θα είναι όταν ολοκληρωθεί η δρομολόγηση του συνόλου των καινούργιων οχημάτων, με εγκατεστημένο τον απαραίτητο εξοπλισμό τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Η εγκατάσταση και η συντήρηση αυτού του εξοπλισμού προβλέπεται πως θα γίνει με δαπάνη του αναδόχου. Προϋπόθεση, βεβαίως, αποτελεί τα δύο συστήματα να είναι συμβατά και διασυνδεδεμέναμε τα αντίστοιχα του ΟΑΣΑ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βγαίνουν στους δρόμους μέσα στον Μάιο 140 ηλεκτρικά λεωφορεία

Επενδύσεις που θα ξεπεράσουν το 1 δισ. για την ανανέωση του στόλου με συνολικά 1.500 νέα λεωφορεία ως το 2027. Παγιώνεται η συμμετοχή των ιδιωτών στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Πρόβλημα παραμένει η έλλειψη οδηγών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εργασίες - «μπαλώματα» στο μετρό, επειδή λεφτά... δεν υπάρχουν

Ο χρόνος θαμπώνει την εικόνα του πιο αξιόπιστου μέσου μετακίνησης στην Αθήνας, αλλά είναι δύσκολη η εξεύρεση των πόρων για τις οριστικές λύσεις στην έλλειψη συρμών και στην αναβάθμιση σταθμών και υποδομών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετ' εμποδίων και καθυστερήσεων η νέα επέκταση του μετρό στο Ίλιον

Ο διαγωνισμός για την επέκταση προς Ίλιον δεν έχει περάσει εδώ και ενάμιση χρόνο στη δεύτερη φάση. Επόμενα βήματα η σύνδεση με το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και οι επεκτάσεις προς τα βόρεια.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φθορές σε ράγες του μετρό, αρχίζουν έργα για ενίσχυση της ασφάλειας

Διαγωνισμό ύψους 4,89 εκατ. ευρώ για την αντικατάσταση των φθαρμένων γραμμών του μετρό υλοποιεί η ΣΤΑ.ΣΥ., ενώ θα τεστάρει μέσω σεναρίων φωτιάς τα συστήματα της σήραγγας από Μοναστηράκι ως Αττική.