ΓΔ: 1427.52 0.28% Τζίρος: 28.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:24:38 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Ανάπτυξη έως 2% προβλέπεται στον κλάδο των σούπερ μάρκετ

Θετική αναμένεται να είναι η φετινή χρονιά για τα σούπερ μάρκετ, σε συνάρτηση βέβαια με τις επιπτώσεις που θα έχει ο κοροναϊός στην οικονομία και κυρίως στον τουρισμό.

Στα επίπεδα του 1,5 με 2% εκτιμούν πηγές της αγοράς ότι θα κινηθεί εφέτος ο ρυθμός ανάπτυξης στο λιανεμπόριο καταναλωτικών προϊόντων όσο περίπου ήταν το 2019. Βέβαια, υπό την προϋπόθεση ότι οι αρνητικές επιπτώσεις από την εκδήλωση του κοροναϊού, κυρίως στον τουρισμό, θα είναι ήσσονος σημασίας. Σε κάθε περίπτωση εκτιμάται ότι δεν θα πέσει κάτω του 1%.

Εν τω μεταξύ πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της IRI Hellas, η ανάπτυξη της αγοράς ανήλθε σε 1,7%. Πρόκειται για τον τρίτο χόνο που η αγορά καταναλωτικών προϊόντων εμφανίζει θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, μετά από τη δραματική συρρίκνωσή του στην περίοδο της οικονομικής ύφεσης. Βέβαια στη διάρκεια του 2019 ο τζίρος του κλάδου των σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI Hellas, εμφάνισε ελαφρά σημεία κόπωσης έναντι του 2018 και 2017 στην διάρκεια των οποίων η ανάπτυξη ανήλθε σε 2,7% και 2,3% αντίστοιχα.

Ενδεικτικά του γενικότερου κλίματος στο λιανεμπόριο τροφίμων είναι και τα στοιχεία που αφορούν σε πωλήσεις ανά κατηγορία και μέγεθος καταστήματος. Συγκεκριμένα, σε καταστήματα (υπεραγορές) άνω των 2.500 τ.μ. η τάση της αξίας πωλήσεων ήταν αυξημένη το 2019 κατά 5,9% και η συνολική ποσοστιαία συνεισφορά αυτής της κατηγορίας καταστημάτων στο λιανεμπόριο τροφίμων ήταν της τάξης του 12,2%. Στα καταστήματα από 1.000 έως 2.500 τ.μ. η τάση ήταν αρνητική και διαμορφώθηκε σε 0,2% αν και η συνολική ποσοστιαία συνεισφορά τους αντιστοιχούσε στο 38,7%.

Στα μικρότερα καταστήματα 400 - 1.000 τ.μ. η τάση της αξίας πωλήσεων ήταν θετική κατά 3,2% και η συνολική συνεισφορά τους στην αξία λιανικών πωλήσεων ήταν της τάξης του 36,3%. Τέλος, στα καταστήματα έως 400 τ.μ. η τάση ήταν πτωτική κατά 0,3% επί συνόλου ποσοστιαίας συμμετοχής 12,9%. Όπως συνάγεται από τα παραπάνω στοιχεία αν και στο ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων κυριαρχούν τα καταστήματα της τάξης των 1.000 και άνω τετραγωνικών μέτρων με αθροιστικό μερίδιο 75%, οι υπεραγαγορές άνω των 2.500 τ.μ. «επελαύνουν» με ιδιαίτερα αυξητική τάση πωλήσεων.

Πάντως αξίζει να σημειώσουμε ότι η μείωση του ΦΠΑ σε ορισμένες κατηγορίες τροφίμων στη διάρκεια του 2019 επέδρασε θετικά στο επίπεδο τιμών και φυσικά στην αξία των πωλήσεων.

Σε ό,τι αφορά στην κατηγοριοποίηση των πωλήσεων ανά είδος σημειώνεται ότι η αξία πωλήσεων στα είδη οικιακής χρήσης (καθαριστικά, απορρυπαντικά κ.ά) κατέγραψε άνοδο 1% το 2019, των ειδών ατομικής φροντίδας και ομορφιάς 2,3% και των τροφίμων 1,6%.

Η κατηγορία προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις υπεραγορές και τα σούπερ μάρκετ σημείωσε αύξηση πωλήσεων 0,8% το 2019, επίπεδο σαφώς χαμηλότερο εκείνου που κατέγραψε η αγορά ως σύνολο. Αθροιστικά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αφορούσαν το 2019 ποσοστό 15,5% του συνόλου των πωλήσεων σε υπεραγορές και σούπερ μάρκετ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση 16% στα απορρυπαντικά που δεν μπήκαν στο καλάθι του νοικοκυριού

Σύμφωνα με χαρτογράφηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την αγορά απορρυπαντικών πλυντηρίου ρούχων, οι πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων παρέμειναν ανεπηρέαστες από τον «ανταγωνισμό» του καλαθιού νοικοκυριού.
Kostas Skrekas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Σκρέκας: Στα 428 τα προϊόντα στην πρωτοβουλία μείωσης τιμής

Όπως ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης σημείωσε πως τις επόμενες ημέρες θα συναντηθεί με τους εκπροσώπους των εταιρειών. Συμμετέχει στην πρωτοβουλία μείωσης τιμής η μια από τις δυο πολυεθνικές που τους επιβλήθηκαν πρόστιμα.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άνοδος 9,8% στον τζίρο των σούπερ μάρκετ το οκτάμηνο, αύξηση των PL

Συγκεκριμένα το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (PL) σε αξία το οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου, διαμορφώθηκε στο 26,2% από 25,5% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 12,9%.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξάνεται 9,1% ο τζίρος των σούπερ μάρκετ, μειώνονται οι περιττές δαπάνες

Oι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται, στη συντριπτική τους πλειοψηφία (97% των ερωτηθέντων), να έχουν ξεκάθαρα αντιληφθεί την αύξηση στις τιμές των προϊόντων, που πωλούνται μέσα από τα super markets.