Σε χαμηλές θέσεις – κάτω από τη 10η – βρίσκεται η Ελλάδα ως χώρα τουριστικού προορισμού για πέντε διεθνείς μεγάλες αγορές. Τις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά, την Αυστραλία, την Κίνα και την Ινδία. Οι οποίες αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο το 2019 όσο και το 2023 προσέφεραν το 11% των ελληνικών τουριστικών εσόδων.
Με εξαίρεση τις περιπτώσεις της Κίνας και της Ινδίας, που η Ελλάδα είναι κάτω από την 30η θέση, διότι οι κάτοικοι αυτών των χωρών επιλέγουν ασιατικούς τουριστικούς προορισμούς, οι τρεις άλλες χώρες θέτουν την Ελλάδα ως προορισμό από την 10η ως και την 12η θέση.
Σύμφωνα με μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ, ανάμεσα στις χώρες που σκέφτονται οι ερωτηθέντες στις υπό μελέτη αγορές να επισκεφθούν τους επόμενους 12 μήνες, η Ελλάδα βρίσκεται στην 10η θέση για την αγορά της Αυστραλίας (με 10,3%), στην 11η θέση για την αγορά του Καναδά (με 8,1%) και στην 12η θέση για την αγορά των ΗΠΑ (με 9,4%)».
Αναφορικά με τους ανταγωνιστικούς προορισμούς της Ελλάδας στη Μεσόγειο, δηλαδή τις Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, Πορτογαλία, Τουρκία και Κροατία, όπως επισημαίνεται σχετικά «παρατηρούμε ότι σε όλες τις αγορές τις δύο πρώτες θέσεις καταλαμβάνουν η Γαλλία (πρώτη σε Καναδά, Κίνα και Ινδία) και η Ιταλία (πρώτη σε ΗΠΑ και Αυστραλία). Με εξαίρεση την Αυστραλία όπου η Ελλάδα (3η ) προηγείται κατά μια θέση της Ισπανίας (4η ), στις άλλες χώρες την τρίτη θέση έχει η Ισπανία και ακολουθεί η Ελλάδα στην τέταρτη. Πορτογαλία, Τουρκία και Κροατία έπονται».
Όπως αναφέρεται στην μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ «τους επόμενους 12 μήνες σκοπεύει να κάνει διακοπές στο εξωτερικό το 57,3% των Αμερικανών, ενώ τα ποσοστά είναι αρκετά υψηλότερα στις άλλες αγορές, με τον Καναδά να είναι στο 71%, την Κίνα στο 62,7%, την Ινδία στο 70,5% και την Αυστραλία στο 67,7%».
Και σημειώνει ότι «από όσους σκοπεύουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες με διανυκτέρευση, θα κάνουν: 1-2 ταξίδια το 38,6% των Αμερικανών, το 47,5% των Καναδών, το 38,4% των Κινέζων, το 40,9% των Ινδών καθώς και το 52,3% των Αυστραλών. 3-4 ταξίδια το 12,7% των Αμερικανών, το 10,9% των Καναδών, το 14,5% των Κινέζων, το 16,2% των Ινδών καθώς και το 11,1% των Αυστραλών».
Και περισσότερο απ' όσο ξοδεύουν συνήθως, «σκοπεύει να ξοδέψει το 39,5% των Αμερικανών, το 27,6% των Καναδών, το 39,6% των Κινέζων, το 36% των Ινδών και το 33% των Αυστραλών. Και στις πέντε αγορές, αυτοί που δήλωσαν ότι θα ξοδέψουν περισσότερα είναι σημαντικά περισσότεροι από αυτούς που δήλωσαν πως θα ξοδέψουν λιγότερα».