ΓΔ: 1440.52 0.33% Τζίρος: 51.46 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Plithorismos, Inflation, Plythorismos, Times, Trofima
Φωτο: Shutterstock

Πρέσινγκ από την κυβέρνηση στις πολυεθνικές για μειώσεις τιμών στα ράφια

Την Επιτροπή Ανταγωνισμού και τη ΔΙΜΕΑ ενεργοποιεί η κυβέρνηση, ενώ η Κομισιόν ανταποκρίθηκε θετικά στην πρωτοβουλία Μητσοτάκη. Σε ποια προϊόντα καταγράφονται ήδη μειώσεις τιμών.

Οι πολυεθνικοί όμιλοι των καταναλωτικών προϊόντων και η εμπορική τους πολιτική βρίσκονται πλέον στο στόχαστρο της κυβέρνησης. Ου μην αλλά και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η πίεση που ασκείται σε κάθε περίπτωση είναι σαφής: δεν αρκεί να μην αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων τους, αλλά θα πρέπει να τις μειώσουν. Και τούτο διότι μόνο έτσι θα περιοριστεί η ακρίβεια. Εγχωρίως, τον ρόλο αυτό αναλαμβάνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού – μάλιστα ο πρώην πρόεδρος της Επιτροπής κ. Ιωάννης Λιανός, έχει αφήσει «παρακαταθήκη» μία data base με την οποία ακτινογραφείται πλήρως η αγορά.

Το θέμα όμως έχει υπερβεί τα σύνορα της εθνικής αγοράς, με την προ μηνών επιστολή που απέστειλε ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης προς την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον Ντερ Λάιεν –η οποία αναμένεται να επανεκλεγεί στη συγκεκριμένη θέση. Όπως έχει επισημάνει προσφάτως το BD, άλλαξε το «δόγμα» της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και πως η επιστολή του πρωθυπουργού θα έχει και συνέχεια. Πράγματι χθες έγινε γνωστό ότι η κυρία φον Ντερ Λάιεν απάντησε θετικά στην επιστολή του πρωθυπουργού.

Μάλιστα αναφέρει πως έδωσε εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες των Βρυξελλών για να συλλέξουν στοιχεία προκειμένου να αναληφθούν πρωτοβουλίες και να ενισχυθεί το νομικό και ρυθμιστικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και φυσικά οι δύο εξελίξεις θα είναι ανεξάρτητες και θα συντείνουν προς τον ίδιο στόχο. Την εμπορική πολιτική των πολυεθνικών ομίλων. Πάντως, είναι γεγονός ότι η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού των τροφίμων είναι εντυπωσιακή μήνα με μήνα, σε σημείο που όπως δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος σύντομα θα είναι μηδενικός.

Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, τα προϊόντα στα οποία έχει επιβληθεί η μείωση του 30% των ετήσιων παροχών έχουν σημαντική μείωση τιμών. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι πρόκειται κατά τεκμήριο για προϊόντα που ανήκουν σε πολυεθνικούς ομίλους, από τους μεγαλύτερους της ελληνικής αγοράς.

Ωστόσο όσο το καταγραφόμενο στις δημοσκοπήσεις σημαντικότερο πρόβλημα των πολιτών παραμένει η ακρίβεια, η ασκούμενη πίεση από την πλευρά της κυβέρνησης προς την αγορά θα παραμένει ισχυρή. Βέβαια η πίεση δεν θα ασκηθεί μόνο από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, αλλά και από τη ΔΙΜΕΑ – κυρίως για το τηρούμενο πλαφόν του μικτού περιθωρίου κέρδους –, ενώ θα ενεργοποιηθεί και ο Συνήγορος του Καταναλωτή μετά την αντικατάσταση του επικεφαλής του κ. Λευτέρη Ζαγορίτη εντός των προσεχών εβδομάδων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίθεση σε δύο μέτωπα από την κυβέρνηση για μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ

Περισσότεροι έλεγχοι και πολύ βαριά πρόστιμα, έως 6 εκατ. ευρώ. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα ερευνήσει αν οι πολυεθνικές επιβάλλουν ακριβότερες τιμές στην Ελλάδα από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξέσπασε πόλεμος τιμών των σούπερ μάρκετ στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Ανοικτή επίθεση Lidl με συγκρίσεις τιμών σε προϊόντα private label και μειώσεις τιμών σε 80 προϊόντα. Ο ανταγωνισμός αναμένεται να παρασύρει χαμηλότερα και τις τιμές στα επώνυμα προϊόντα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέα «χτυπήματα» από τη Lidl στις τιμές για να κερδίσει μερίδια αγοράς

Με «όπλο» τις συνεργασίες με Έλληνες παραγωγούς, στους οποίους η γερμανική αλυσίδα προσφέρει διέξοδο και για εξαγωγές, η Lidl μείωσε τον Μάιο τις τιμές περισσότερο από τον μέσο όρο της αγοράς.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άσχημο ξεκίνημα έτους στα σούπερ μάρκετ, μόνο 2,3% η αύξηση των πωλήσεων

Από το 7% τον Ιανουάριο 2023, η αύξηση πωλήσεων περιορίστηκε σε 2,3% φέτος. Μόνο στα τρόφιμα καταγράφηκε άνοδος πωλήσεων, ενώ υποχώρησε ο τζίρος ειδών ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιών.