ΓΔ: 1407.03 -0.97% Τζίρος: 71.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Μειωμένο 6,9% το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το δ' τρίμηνο 2023

Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το δ' τρίμηνο του 2023 με φορτηγά εθνικών και διεθνών μεταφορών ανήλθε σε 64.874,2 χιλιάδες τόνους έναντι 78.038,3 χιλιάδων τόνων το δ' τρίμηνο του 2022.

Μείωση κατά 16,9% καταγράφηκε στο βάρος των φορτίων /εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα, το δ' τρίμηνο πέρυσι σε σχέση με το δ' τρίμηνο του 2022. Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το δ' τρίμηνο του 2023 με φορτηγά εθνικών και διεθνών μεταφορών ανήλθε σε 64.874,2 χιλιάδες τόνους έναντι 78.038,3 χιλιάδων τόνων το δ' τρίμηνο του 2022. Τα τονοχιλιόμετρα ανήλθαν σε 5.026.443,2 χιλ., σημειώνοντας μείωση κατά 7,1% σε σχέση με δ' τρίμηνο του 2022, που είχαν ανέλθει σε 5.411.464,3 χιλ.

Σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου με τόπο φόρτωσης την Ελλάδα (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων), από την άποψη του βάρους των μεταφερθέντων φορτίων, παρατηρείται αύξηση σε απόλυτες τιμές στην κατηγορία «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες» κατά 133,4 χιλ. τόνους, ενώ μείωση σε απόλυτες τιμές παρατηρείται στις κατηγορίες «Εμπορεύματα σε παλέτες» κατά 7.938,3 χιλ. τόνους, «Στερεά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 4.270,5 χιλ. τόνους και «Υγρά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 591,3 χιλ. τόνους. Από την άποψη των τονοχιλιομέτρων, παρατηρείται αύξηση σε απόλυτες τιμές στην κατηγορία: «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας» κατά 16.169,5 χιλ. τονοχιλιόμετρα, ενώ μείωση σε απόλυτες τιμές παρατηρείται στις κατηγορίες «Εμπορεύματα σε παλέτες» κατά 474.793,8 χιλ. τονοχιλιόμετρα, «Εμπορευματοκιβώτια» κατά 140.710,7 χιλ. τονοχιλιόμετρα και «Υγρά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 37.386,2 χιλ. τονοχιλιόμετρα.

Κατά Μεγάλη Γεωγραφική Περιοχή, από την άποψη του βάρους των φορτίων και των διανυθέντων τονοχιλιομέτρων, ποσοστό 34,8% των φορτώσεων πραγματοποιήθηκε στην Κεντρική Ελλάδα, σημειώνοντας μείωση 10,5% σε σύγκριση με το δ' τρίμηνο του 2022. Κατά τη σύγκριση της ιδίας χρονικής περιόδου, η μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάστηκε στα Νησιά Αιγαίου και Κρήτη κατά 51,9%.

Κατά Μεγάλη Γεωγραφική Περιοχή, από την άποψη του βάρους των φορτίων και των διανυθέντων τονοχιλιομέτρων, οι περισσότερες εκφορτώσεις (ποσοστό 34,5%) πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Ελλάδα, σημειώνοντας μείωση κατά 9,3% σε σύγκριση με το δ' τρίμηνο του 2022. Κατά τη σύγκριση της ιδίας χρονικής περιόδου, η μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάστηκε στα Νησιά Αιγαίου και Κρήτη κατά 49,5%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πάτησαν γκάζι οι μεταφορές προϊόντων στο δεύτερο εξάμηνο του 2023

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, αυξήθηκαν τα φορτία στις κατηγορίες των εμπορευματοκιβωτίων και εκείνων που βρίσκονται σε παλέτες. Στη Β. Ελλάδα πραγματοποιήθηκε το 37,3% των εκφορτώσεων.