ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Προεκλογική... ανακωχή στα σούπερ μάρκετ: Δεν θα γίνουν ανατιμήσεις

Λήγει στις 31 Μαΐου το μέτρο της μείωσης τιμών κατά 5%, αλλά οι εταιρείες δεν σπεύσουν να προχωρήσουν σε ανατιμήσεις για να μην τροφοδοτήσουν νέες πολιτικές αντιπαραθέσεις.

Την Παρασκευή 31 Μαΐου είναι η τελευταία ημέρα του προγράμματος «εθελούσιας μείωσης» της τιμής εκατοντάδων καταναλωτικών προϊόντων κατά 5%, στα ράφια και στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ. Από την επόμενη ημέρα, οι προμηθευτικές εταιρείες έχουν την δυνατότητα να επαναφέρουν τις τιμές στο αρχικό τους επίπεδο. Όμως, την Κυριακή 9 Ιουνίου είναι οι ευρωεκλογές. Κι είναι προφανές ότι καμία εταιρεία δεν επιθυμεί λίγες ημέρες προ του εκλογών να πυροδοτήσει μία νέα συζήτηση περί την ακρίβεια.

Ειδικότερα, όπως είναι γνωστό, μετά από πολλές συζητήσεις για αρκετές εβδομάδες, το περασμένο φθινόπωρο, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης είχε κατορθώσει να «πείσει» αρκετές προμηθευτικές εταιρείες να ενταχθούν στο πρόγραμμα εθελούσιας μείωσης των τιμών κατά 5%. Εντάχθηκαν περισσότεροι από 1.000 κωδικοί προϊόντων. Και συμμετείχαν τόσο ελληνικές βιομηχανίες, όσο και πολυεθνικοί όμιλοι. Ορισμένοι μάλιστα εξ αυτών με περισσότερους από 200 κωδικούς. Το πρόγραμμα ήταν εξάμηνης διάρκειας και λήγει στις 31 Μαΐου.

Το «μπόνους» των εταιρειών που συμμετείχαν ήταν το περίφημο ταμπελάκι με το βέλος στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Και προφανής στόχος του υπουργού Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκα ήταν πρωτίστως να φανεί μία ορισμένη αποκλιμάκωση των τιμών και δευτερευόντως αυτή να καταγραφεί από την ΕΛΣΤΑΤ. Και οι δύο στόχοι επιτεύχθηκαν και πλέον με τη γενικότερη πτωτική τάση που παρατηρείται στις τιμές των καταναλωτικών προϊόντων – αυξήθηκαν περί το 0,25% τον Μάρτιο, 1% το Απρίλιο και κάτω από 1% αναμένεται τον Μάιο– το υπουργείο Ανάπτυξης δεν έκανε καμία κίνηση παράτασης του «-5%»!

Έτσι, από το Σάββατο οι προμηθευτικές εταιρείες έχουν πλέον την δυνατότητα να επαναφέρουν τις τιμές στα επίπεδα του περασμένου Νοεμβρίου. Ωστόσο, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, καμία προμηθευτική εταιρεία δεν έχει αποστείλει νέους τιμοκαταλόγους. Προφανώς, όπως επισημαίνεται σχετικά, περιμένουν να τελειώσουν οι εκλογές και η κάθε εταιρεία θα κινηθεί ανάλογα με την εμπορική της πολιτική. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι τιμές θα επανέλθουν, απλώς καμία εταιρεία δεν επιθυμεί η εμπορική της πολιτική να εμπλακεί στις προεκλογικές αντιπαραθέσεις.

Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι η επαναφορά της τιμής στα προ της έκπτωσης επίπεδα δεν θεωρείται ανατίμηση και ως εκ τούτου δεν εντάσσεται στα μέτρα που ελήφθησαν τον περασμένο Φεβρουάριο, σύμφωνα με τα οποία αν μία εταιρεία ανατιμήσει ένα προϊόν δεν έχει την δυνατότητα επί τρίμηνο να κάνει προσφορές.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ιδιωτική ετικέτα και προσφορές, τα δύο «αντίδοτα» για την ακρίβεια

Ανέβηκε σχεδόν σε 27% η συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, ενώ πάνω από το 27% των πωλήσεων γίνονται με προσφορές. Έπεσε στο 0,2% ο πληθωρισμός των τροφίμων στο πεντάμηνο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιμένει η αγορά από τον Θεοδωρικάκο: Μηνύματα μέσω... προστίμων

Πολιτική... μαστιγίου ακολουθεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, με κατακόρυφη αύξηση των προβλεπόμενων προστίμων, παρότι οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πτώση και αναμένεται να υποχωρήσουν ταχύτερα από τον Οκτώβριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξέσπασε πόλεμος τιμών των σούπερ μάρκετ στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Ανοικτή επίθεση Lidl με συγκρίσεις τιμών σε προϊόντα private label και μειώσεις τιμών σε 80 προϊόντα. Ο ανταγωνισμός αναμένεται να παρασύρει χαμηλότερα και τις τιμές στα επώνυμα προϊόντα.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από τον Απρίλιο έγινε η πρώτη μείωση τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Το ποσοστό της μείωσης ήταν 0,1%, σύμφωνα με την έρευνα της Circana, ενώ αυξήθηκαν ο όγκος και η αξία των πωλήσεων. Αυξήθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και διαμορφώθηκε στο 27,1%.