ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Kalathi-Noikokyrioy-Super-Market-Trofima
Φωτο: Menelaos Myrillas / SOOC

Αύξηση τζίρου 5% το Πάσχα στα σούπερ μάρκετ, με ζημιές πούλησαν το αρνί

Η παρέμβαση του υπ. Ανάπτυξης κατέβασε στα 10 ευρώ τη μέση τιμή στο αρνί και ανάγκασε τα σούπερ μάρκετ να πουλήσουν με ζημιά, αλλά η χαμηλή τιμή λειτούργησε σαν «κράχτης» και αυξήθηκαν οι πωλήσεις σε άλλα είδη.

Με «χαμόγελα» έκλεισε η πασχαλινή αγορά για το σούπερ μάρκετ, ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι από τις πωλήσεις αμνοεριφίων οι αλυσίδες κατέγραψαν ζημιές. Και πλέον, μέχρι τουλάχιστον τον Σεπτέμβριο, που «κλείνει» η τουριστική περίοδος – αν και σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως στην Κρήτη κρατά ως και το Οκτώβριο – οι πωλήσεις θα διατηρήσουν την ανοδική τους δυναμική. Στο τελευταίο τρίμηνο του έτους θα φανούν οι αντοχές της εσωτερικής αγοράς. Όλα αυτά βέβαια εκτός απροόπτου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του BD οι πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ στη διάρκεια της πασχαλινής αγοράς παρουσίασαν αύξηση κατά περίπου 5%, σημαντικά υψηλότερα του πληθωρισμού των τροφίμων, όπως μετράται από τις εταιρείες ερευνών. Αυτή όμως είναι η γενική αποτίμηση, διότι όπως επισημαίνουν πηγές της αγοράς οι πωλήσεις των αμνοεριφίων ήταν ζημιογόνες σε όλες τις αλυσίδες.

Η τιμή των περίπου 10 ευρώ το κιλό «καθορίστηκε» ουσιαστικά από το υπουργείο Ανάπτυξης μέσα από το καλάθι του νοικοκυριού για πολιτικούς λόγους, ενόψει και της προεκλογικής περιόδου και προκάλεσε ζημιές στα σούπερ μάρκετ. Όπως έλεγε χαρακτηριστικά επιχειρηματίας του κλάδου στο BD, «εμείς χάσαμε περί τα 200.000 ευρώ από το αρνί».

Ίσως να κόστισαν και 2 εκατ. ευρώ στον κλάδο οι πωλήσεις των αμνοεριφίων. Πάντως, ενώ οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχασαν από την μία πλευρά, ωστόσο χρησιμοποιώντας το αρνί ως «κράχτη» έναντι των καταναλωτών αύξησαν πωλήσεις και κέρδη από άλλες κατηγορίες, ενώ πολλά κρεοπωλεία έχασαν πωλήσεις διότι δεν είχαν την δυνατότητα να πουλήσουν κάτω από περίπου 15 ευρώ το κιλό.

Με το τέλος της πασχαλινής αγοράς, ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου ατενίζει πλέον με αισιοδοξία την τουριστική περίοδο και δεδομένου ότι οι μεγάλες αλυσίδες, κατά το μάλλον ή ήττον, διαθέτουν παρουσία σε τουριστικές περιοχές ευελπιστούν για πολύ καλόο αποτέλεσμα.

Ωστόσο τα εγγενή προβλήματα της ελληνικής αγοράς συνεχίζουν να απασχολούν τις διοικήσεις των μεγάλων επιχειρήσεων του λιανεμπορίου. Επί παραδείγματι, το γεγονός ότι η αγορά της Αττικής εμφανίζει τον χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης – μόλις 0,9% στο πρώτο τρίμηνο του 2024 – μεταξύ όλων των γεωγραφικών περιοχών της χώρας, αποτελεί αντικείμενο σοβαρού προβληματισμού.

Πηγές της αγοράς έλεγαν πως η Αττική είναι πλέον η πιο ακριβή περιοχή της Ελλάδας. Έχει πολύ υψηλό κόστος διαβίωσης. Το γεγονός όμως ότι αποτελεί περίπου το 50% του ελληνικού λιανεμπορίου, δεν μπορεί παρά να προκαλεί σοβαρό προβληματισμό για την γενικότερη επιχειρηματική στρατηγική των αλυσίδων. Το πώς θα αποτυπωθεί αυτή η ανησυχία σε συγκεκριμένα μέτρα επιχειρηματικής στρατηγικής θα φανεί στο επόμενο διάστημα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ιδιωτική ετικέτα και προσφορές, τα δύο «αντίδοτα» για την ακρίβεια

Ανέβηκε σχεδόν σε 27% η συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, ενώ πάνω από το 27% των πωλήσεων γίνονται με προσφορές. Έπεσε στο 0,2% ο πληθωρισμός των τροφίμων στο πεντάμηνο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιμένει η αγορά από τον Θεοδωρικάκο: Μηνύματα μέσω... προστίμων

Πολιτική... μαστιγίου ακολουθεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, με κατακόρυφη αύξηση των προβλεπόμενων προστίμων, παρότι οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πτώση και αναμένεται να υποχωρήσουν ταχύτερα από τον Οκτώβριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξέσπασε πόλεμος τιμών των σούπερ μάρκετ στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Ανοικτή επίθεση Lidl με συγκρίσεις τιμών σε προϊόντα private label και μειώσεις τιμών σε 80 προϊόντα. Ο ανταγωνισμός αναμένεται να παρασύρει χαμηλότερα και τις τιμές στα επώνυμα προϊόντα.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από τον Απρίλιο έγινε η πρώτη μείωση τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Το ποσοστό της μείωσης ήταν 0,1%, σύμφωνα με την έρευνα της Circana, ενώ αυξήθηκαν ο όγκος και η αξία των πωλήσεων. Αυξήθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και διαμορφώθηκε στο 27,1%.