ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Super-Market
Φωτο: Shutterstock

Δεν χάνονται οι προσφορές από τα ράφια, οι πολυεθνικές σε στάση αναμονής

Παρά τις μειώσεις στους τιμοκαταλόγους, οι πολυεθνικές δεν θέλουν να σοκάρουν τους καταναλωτές με πλήρη απόσυρση προσφορών και παρακολουθούν στενά τις κινήσεις των ανταγωνιστών τους.

Θα αργήσει να φανεί στα ράφια των σούπερ μάρκετ η μείωση των προσφορών – όπως τουλάχιστον έχει προεξοφληθεί στις εκτιμήσεις της αγοράς. Μάλιστα πηγές της αγοράς με τις οποίες συνομίλησε το BD έλεγαν ότι θα περάσει τουλάχιστον ένα δίμηνο μέχρι να αρχίσουν να μειώνονται τελικώς οι προσφορές –τόσο ως προς την συχνότητα τους, όσο και ως προς το ποσοστό.

Και τούτο, όπως εξηγούσαν, θα συμβεί επειδή οι προμηθευτικές εταιρείες –πολυεθνικές οι περισσότερες, που ελέγχουν το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος της αγοράς των ειδών ατομικής υγιεινής, προσωπικής φροντίδας και καθαρισμού σπιτιού– δεν θέλουν να «σοκάρουν» τους καταναλωτές τους.

Θέλουν να «ανιχνεύσουν» το νέο τοπίο, όπως αυτό διαμορφώνεται από την εφαρμογή των κυβερνητικών διατάξεων και κυρίως να διαπιστώσουν τις αντιδράσεις των καταναλωτών. Και σε καμία περίπτωση δεν έχουν σκοπό, στο τέλος της ημέρας, να δυσαρεστήσουν τους καταναλωτές τους. Από την άλλη πλευρά -κι αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό- οι εταιρείες «κοιτούν η μία την άλλη στα μάτια» όπως έλεγε χαρακτηριστικά πηγή της αγοράς. Δηλαδή η κάθε μία παρακολουθεί την εμπορική πολιτική της ανταγωνίστριας της και αναλόγως θα πράξει.

Το γεγονός ότι το ένα στα τέσσερα προϊόντα πωλούνται σε προσφορά και ότι παράλληλα ένα σημαντικό τμήμα των καταναλωτών «κυνηγάει» τις προσφορές, κάνει την προσπάθεια των επιχειρήσεων να τις περιορίσουν εξαιρετικά δύσκολη. Έτσι, δεν αποκλείεται, όπως έλεγαν χαρακτηριστικά, στις μειωμένες τιμές να γίνονται και προσφορές, προκειμένου οι εταιρείες να μην χάσουν πωλήσεις.

Εν τω μεταξύ χθες ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, επισκεπτόμενος το σούπερ μάρκετ Γαλαξίας προκειμένου όπως είπε να κάνει «αυτοψία» των μειώσεων των τιμών, αν μη τι άλλο επιβεβαιώνει δύο πράγματα. Πρώτον, ότι το θέμα της ακρίβειας θα παραμείνει υψηλά στην ατζέντα του ενόψει των ευρωεκλογών και δεύτερον, ότι θα το παρακολουθεί προσωπικά. Τούτο πρακτικά σημαίνει, επίσης, ότι τα περιθώρια αυτονομίας του υπουργού Ανάπτυξης κ. Κώστα Σκρέκα είναι εξαιρετικά περιορισμένα, καθώς υφίσταται και τη συνεχή εποπτεία του κ. Άκη Σκέρτσου από το Μέγαρο Μαξίμου.

Πάντως, πηγή της αγοράς έλεγε χθες στο BD ότι «σε κάθε περίπτωση είμαστε ρουά – ματ, διότι αν τα μέτρα στις συγκεκριμένες κατηγορίες επιτύχουν τότε υπάρχει ο κίνδυνος η κυβέρνηση να σκεφτεί πως, εφόσον πέτυχαν, μπορούν να τα επεκτείνουν και στις υπόλοιπες κατηγορίες προϊόντων. Αν τα μέτρα αποτύχουν τότε υπάρχει ο κίνδυνος να ληφθούν και νέα μέτρα για να μπορέσει η κυβέρνηση να πιάσει τον στόχο της». Η προαναφερόμενη παρατήρηση αντανακλά το κλίμα που επικρατεί στην αγορά αυτή την περίοδο και τους φόβους των επιχειρηματιών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ιδιωτική ετικέτα και προσφορές, τα δύο «αντίδοτα» για την ακρίβεια

Ανέβηκε σχεδόν σε 27% η συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, ενώ πάνω από το 27% των πωλήσεων γίνονται με προσφορές. Έπεσε στο 0,2% ο πληθωρισμός των τροφίμων στο πεντάμηνο.
Plithorismos, Inflation, Plythorismos, Times, Trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρέσινγκ από την κυβέρνηση στις πολυεθνικές για μειώσεις τιμών στα ράφια

Την Επιτροπή Ανταγωνισμού και τη ΔΙΜΕΑ ενεργοποιεί η κυβέρνηση, ενώ η Κομισιόν ανταποκρίθηκε θετικά στην πρωτοβουλία Μητσοτάκη. Σε ποια προϊόντα καταγράφονται ήδη μειώσεις τιμών.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέτριο πρώτο δίμηνο στα σούπερ μάρκετ με μείωση αξίας και όγκου πωλήσεων

Ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,6% και η αξία τους κατά 0,2%. Η κατηγορία των τροφίμων απώλεσε το 0,8% του όγκου των πωλήσεων της, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς το 0,5% και τα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού το 1,2%.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κριτική από τα σούπερ μάρκετ στα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια

Οι εκπρόσωποι του κλάδου αμφισβήτησαν την αποτελεσματικότητα των μέτρων για τον έλεγχο της ακρίβειας στο 14o Food Retail Conference. Τι έδειξε ειδική έρευνα της Netrino Advisory σε στελέχη των σούπερ μάρκετ.
Supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι πρώτες μειώσεις τιμών στα ράφια σε 3.900 κωδικούς και έως 18%

Υποχωρούν οι τιμές στα είδη ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιού μετά τα πρόσφατα μέτρα της κυβέρνησης. Η κυβέρνηση επιδιώκει άμεση κάμψη του πληθωρισμού, οι εταιρείες σταθμίζουν την εμπορική τους πολιτική.